Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Inglourious Basterds

Sett den 2-3 gånger tidigare, men nu när den kom upp på Netflix var det dags att se om den.

Riktigt bra film, en av Tarantinos bästa enligt mig. Svårt att lista upp allting positivt, men måste man häva fram något så är det skådespelet. Christoph Waltz insats är ruggigt imponerande.

8/10

Permalänk
Medlem

Bright

Orcher är det nya svarta i shadowrunmiljö, jag gillade den.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Independence day 4K. Ångrar lite jag kom ihåg att jag var väldigt underhållen när de släpptes men den har inte åldrats vackert. Att jag såg Last Jedi precis innan hjälpte väl inte heller.

4/10

Life of Pi 4K. Snygg film snyggare än någonsin. Och fortfarande grymt svårt avslöja tigern mm som cgi sinnes snyggt gjort.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Bright.

Som @Json_81 sa. Sen är Will Smiths actionrullar oftast väldigt underhållande att kika på. Joel Edgerton är även han en vass skådis, aningen underskattad faktiskt.
Den höll ett bra tempo tycker jag, kanske lite väl förutsägbar mot slutet. Men man kan inte få allt i filmer nu för tiden
6/10 bananer.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Bright var okay men för bright haha. Har en philips 55" 9002 OLED och det är väldigt mycket ficklampor rakt i ansiktet mot i övrigt nära helsvarta bakgrunder. De tog varje chans i fönster etc att dra upp ljusstyrkan till max

Effektfullt men inte snällt mot ögat. Önskar att netflix kunde fixa undertexterna de behöver inte lysa så förbannat starkt de heller.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Bright var okay men för bright haha. Har en philips 55" 9002 OLED och det är väldigt mycket ficklampor rakt i ansiktet mot i övrigt nära helsvarta bakgrunder. De tog varje chans i fönster etc att dra upp ljusstyrkan till max

Effektfullt men inte snällt mot ögat. Önskar att netflix kunde fixa undertexterna de behöver inte lysa så förbannat starkt de heller.

Tilläggas bör att nästan alla TV/datorskärmar har alldeles för hög ljusstyrka från fabrik så man kan med fördel dra ned ljusstyrkan en aning.

Permalänk
Medlem

Dunkrik av Christopher Nolan. Riktigt bra..... 8/10

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Tilläggas bör att nästan alla TV/datorskärmar har alldeles för hög ljusstyrka från fabrik så man kan med fördel dra ned ljusstyrkan en aning.

TVn är naturligtvis kalibrerad. Grejen med hdr är ju att de ska blända och kunna simulera effekten att stirra rakt in i en lampa. Förhoppningsvis får vi aldrig tv apparater som lyckas simulera stirra rakt in i en sol men nits kriget kommer nog komma. Skulle säga att bilden är nog bra realistiskt och rätt så rätt men jobbig samtidigt. Uppskattar du att någon lyser dig rakt i ögonen med en ficklampa i ett becksvart rum? Det går ju naturligtvis att sänka ner ljusstyrkan eller slå av hdr om man vill men då får man inte referensbilden

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Dunkirk 9/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Bright.

Som @Json_81 sa. Sen är Will Smiths actionrullar oftast väldigt underhållande att kika på. Joel Edgerton är även han en vass skådis, aningen underskattad faktiskt.
Den höll ett bra tempo tycker jag, kanske lite väl förutsägbar mot slutet. Men man kan inte få allt i filmer nu för tiden
6/10 bananer.

Samma här, såg den igårkväll. Helt ok rulle.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Entusiast

Såg klar Dunkirk inatt... kanske jag som hade helt andra förväntningar. Men störde mig på hoppandet och hade förväntat mig nåt lite annat

Fem kanelbullar av tio... inget jag kommer se igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Bright var okay men för bright haha. Har en philips 55" 9002 OLED och det är väldigt mycket ficklampor rakt i ansiktet mot i övrigt nära helsvarta bakgrunder. De tog varje chans i fönster etc att dra upp ljusstyrkan till max

Effektfullt men inte snällt mot ögat. Önskar att netflix kunde fixa undertexterna de behöver inte lysa så förbannat starkt de heller.

Dom kör lite väl hög kontrast tycker jag. Det finns ett plugin till Chrome/Vivaldi; "Video Adjust" där man kan justera kontrast, ljusstryka, färger, etc. Funkar rätt bra.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Bright

Orcher är det nya svarta i shadowrunmiljö, jag gillade den.

Tack för tipset. En helt okej film Kändes lite kort bara.

Ett tydligt exempel på att kritiker inte har rätt hela tiden https://imgur.com/gallery/RQAf6

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Inaktiv

Tokarev 2014 med Nicolas Cage och lite Peter Stormare.

En klassisk dotter blir bortrövad, skjutglad farsa tar upp jakten film.
Den börjar rätt bra, Nicolas Cage är lite väl mycket för döda först sedan fråga om upplysning om de vet något om den bortrövade dottern. Ju längre in i filmen man går ju ner urspårad blir det och man sitter och undrar vafan är det för regissör? Slutet har på sätt och viss ett politisk budskap, så om man är en sådan där P.K människa kanske man gillar filmen, oss andra se början stäng av flmen och hitta på ett eget slut innan fullständig kaos bryter ut i filmen.

Spolier som avslöjar budskapet, ej vilka som begick brottet.

Budskapet är att det är fel att göra som Niklas Cage gjorde det kan bli kaos som i filmen, han skulle istället ha invänta polisen, vilka visserligen inte hade funnit mördaren, men det hade ändå varit bättre.
Så om någons dotter blir bortrövad, vänd bara andra kinden till

Dold text
Permalänk
Medlem

Bright - En helt okej Buddy cop film med lite fantasy inslag. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Såg precis klart The Mist, film versionen, inte serien.

Har sett den förut men i min mening så är det den perfekta Jul filmen

http://www.imdb.com/title/tt0884328/?ref_=nv_sr_2

Den kanske inte har åldrats så bra med tanke på specialeffekter men annars är den helt klart 9/10

Permalänk
Inaktiv

Gremlin -2017
Filmen ska ej förväxlas med Grimlings, det är helt andra varelser.

Filmen handlar om en låda som innehåller ett litet monster, denna monster dödar en massa människor och enda sättet att bli av med lådan är att lämna iväg denna till någon man håller kärt.
Så monstret i lådan har dödat många där folk hela tiden har lämnat den vidare, i början av filmen lämnar en person lådan till sin äldre moder.

Jag tyckte filmen var ganska bra skulle ha gett den ett skapligt högt betyg, om det inte vore för slutet. Jag vill inte spoila men olika filmer är olika beroende på uppföljare..

Hade det inte varit för sluttexten i filmen hade jag trott att slutet saknades, filmen verkligen kräver en film till tycker jag.

Dold text
Permalänk
Medlem

Dogtooth

Superknepig. Regissören är Yorgos Lanthimos som även gjort den relativt sett nya filmen "The Lobster". Den är jävligt wacky också men det finns åtminstone ett slags underliggande historia. Dogtooth är mest bara nonsens så som jag förstår den. Det liksom händer saker men ändå inte, tillsynes helt utan poäng. Det är som ett slags stilleben som håller på att falla sönder. Trots detta så fascinerade den mig så pass att jag inte tappade intresset.

Ses på egen risk.

Permalänk

Dawn of the planets of the apes såg ja nyss! Riktigt bra film. Ska bli kul att se sista hoppas att den är lika bra som första och andra filmen

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Sicario - Grym film om cia och fbi agenter som jagar drogkarteller i mexico. Väldigt välgjord med bra skådespelare och ett bra manus. 8/10

Blade runner 2049 - Välgjord efterföljare till klassikern. Bra handling, bra skådespelare och otroligt snygga miljöer. Väldigt dyster dock. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Krampus - Gud vilken märklig mix av skräck, komiska inslag och bizarra varelser. Trevlig julstämning såhär i mellandagarna. 6/10

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Rain Man (1988) med Dustin Hoffman och Tom Cruise.
Skamset att jag trots min ålder totalt missat den, oroligt känslosam och laddad film.
9/10 och kommer definitivt att ses flera gånger om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Your Name (kimi no na wa)

10/10 feelgood. Makoto Shinkais filmer är som balsam både för själ och ögon.

Permalänk
Medlem

Sicario - 6,5/10. Välgjord film, bra skådespelare men saknade det lilla extra i storyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Detroit- Film om kravallerna i Detroit på 60-talet. Bra skådespelare och miljöer men elaka poliser. Jag tycker de kunde varit snällare. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Effektfullt men inte snällt mot ögat. Önskar att netflix kunde fixa undertexterna de behöver inte lysa så förbannat starkt de heller.

Du kan ändra undertexternas färg, ändrade till grått så blev det behagligare när det är HDR eller Dolby Vision Går att göra på hemsidan någonstans.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Comedy, Crime, Drama
Länk: http://www.imdb.com/title/tt5027774/
Frances McDormand, Woody Harrelson, Sam Rockwell
A mother personally challenges the local authorities to solve her daughter's murder when they fail to catch the culprit.
Här lär det regna Oscars-nomineringar. Riktigt bra film i stil med Coen-brödernas mästerverk.
Betyg 10/10

Permalänk
Medlem

Blade Runner 2049. Ger den 9.5/10.

En av den bästa uppföljaren av en film jag har sett. Denis Villeneuve vet hur man skapar en dyster stämning.

Permalänk
Inaktiv

Chips 2017 på Netflix
Actionkomedi om två polis motorcykelförare som jagar en liga, där man tidigt i filmen får se vem gärningsmännen är.
Filmen hade det mesta och många tycker säkert den var rolig, den hade en hel roliga saker. Men jag personligen ansåg inte skådespelarna kunde dra skämten.

Nå jag rekommenderar den ändå och ni ser snabbt om ni gillar humorn eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Tack för tipset. En helt okej film Kändes lite kort bara.

Ett tydligt exempel på att kritiker inte har rätt hela tiden https://imgur.com/gallery/RQAf6

Tack för tips tipset...
4 av 5 orcher håller med

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating