Permalänk
Medlem

Internet laggar på sekundära skärmen

Hejsan jag har nyligen skaffat en till skärm på 60Hz som jag har bredvid min 144Hz skärm nu är det så att när jag öppnar internet på den sekundära skärmen så laggar internet nått fruktansvärt jag kan inte kolla på videos från internet på den skärmen och om jag ens har FB uppe på andra skärmen när jag spelar så laggar spelet oxå de är sjukt irriterande då jag köpte den andra skärmen för att streama men nu går inte det snälla är det någon som har en lösning?? / Kim

Permalänk
Medlem

Mycket upprörande titel.

Men skämt åsido, du får gärna utveckla lite. Vad menar du med "laggar"? Vad händer om du spelar på andra skärmen och har Facebook uppe på primära skärmen? Eller båda på samma skärm?

Kolla i aktivitetshanteraren vetja, om någon process använder särskilt mycket resurser.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Rekordmedlem

Som du beskriver felet så har det nog nått med hårdvaruacceleration av video att göra, se över drivrutiner och inställningar kring det, du kan även prova med och utan accelereration.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@L'ombra: ja alltså när jag inte har någon internetsida synlig på andra skärmen så flyter allt bra men så fort jag har en sida öppen och de räcker med att jag har min twitch chatt öppen så börjar spelet hacka och fps droppa hela tiden, det är typ som att all internet dras över till andra skärmen och prioriterar chrome före spelet.

Har inte provat spela på andra skärmen eftersom det inte är syftet med den skärmen och har jag spel och internet på samma skärm så flyter allt bra.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: vart hittar jag sånt och vad är det? Är helt lost när de gäller sånt xD

Permalänk
Medlem

@L'ombra: provade o göra som du skrev och kollade aktivitetshanteraren och det är jätte konstigt för nu när min dotter kollar youtube på ena skärmen och jag skriver här så ligger CPUn på 40% och när jag startade CS så gick den upp på 95% det kan väl inte vara normalt?

Permalänk
Medlem

Vet inte hur CS utnyttjar olika resurser, men att spel använder mycket resurser är i regel normalt. Däremot är 40% CPU-belastning vid YouTube-tittande inte normalt. (såvida du inte har en svag CPU och/eller kollar i mycket hög upplösning) Hårdvaruacceleration kan som sagt vara värt att kika på. Stäng av eller slå på och se om det gör någon skillnad.
http://ccm.net/faq/35743-google-chrome-how-to-disable-hardwar...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

@L'ombra: jag testade att stänga av de nu men processorn ligger fortfarande på 40% på youtube och 100% i spel och jag har en i5-4670K 3.40 GHz men det konstiga är att på min gamla dator jag hade för några år sedan som var mycket sämre än denna gick det att kolla film och liknande på den seundära skärmen och spela på mainskärmen men ska fan prova att sätta i mitt gamla GTX 770 igen o se om det funkar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThreeD:

@L'ombra: jag testade att stänga av de nu men processorn ligger fortfarande på 40% på youtube och 100% i spel och jag har en i5-4670K 3.40 GHz men det konstiga är att på min gamla dator jag hade för några år sedan som var mycket sämre än denna gick det att kolla film och liknande på den seundära skärmen och spela på mainskärmen men ska fan prova att sätta i mitt gamla GTX 770 igen o se om det funkar bättre.

Har Palit gtx 1060 6GB, 16GB ram, i5-4670 3.40 GHz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ThreeD:

@mrqaffe: vart hittar jag sånt och vad är det? Är helt lost när de gäller sånt xD

Beror på webbläsaren, sök på instruktioner för den eller de webbläsare du använder om du inte hittar det i inställningarna

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: provade att göra så men de hjälpte inte och jag blir så irriterad för en polare till mig kan kolla youtube på ena skärmen och spela på andra utan de minsta lagg och han har samma GPU som jag men sämre CPU, men folk pratar på andra forum om att det kan vara nya windows uppdateringen som spöka så får väl vänta med att streama ett tag så får vi väl se om de fixar sig om ingen kommer med en superbra lösning

Permalänk
Medlem

Problemet löste sig när DP kabeln helt plötsligt gav upp och jag vart tvungen att koppla in DVI kabeln igen.