Köpa Ripple (Kryptovaluta)

Permalänk
Medlem

Köpa Ripple (Kryptovaluta)

Jag behöver lite hjälp :/, brorsan vill köpa Ripple men vet inte hur man gör så han frågade mig (har 0 koll på det). Så jag vänder mig till er.. Har man en egen wallet som man laddar ner eller skapar man en själv??

e.
Kollar på att använda Paper-Wallet, funkar det med ripple coins?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Jag behöver lite hjälp :/, brorsan vill köpa Ripple men vet inte hur man gör så han frågade mig (har 0 koll på det). Så jag vänder mig till er.. Har man en egen wallet som man laddar ner eller skapar man en själv??

e.
Kollar på att använda Paper-Wallet, funkar det med ripple coins?

Hej. Vänta tills ripple har gått ner innan ni köper. Den kommer att göra det. Jag köpte när den var 0.5 och sålde allt idag. Det finns ripple plånbok att ladda ner.
Ripple köper jag på binance efter att ha skickat lite cpon eller etherium dit. Köp inte tbc då avgiften att skicka till binance är väldigt högt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Avstängd

Hur kan man köpa en centraliserad kryptovaluta idag, när det är det i huvudsak man undkommer med kryptovalutor.

Ripple, litecoin, bitcoin, släng dom till djävulen. Köp på dig något vettigt:

NAV, NEO, Ethereum,

Mina $

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Hej. Vänta tills ripple har gått ner innan ni köper. Den kommer att göra det. Jag köpte när den var 0.5 och sålde allt idag. Det finns ripple plånbok att ladda ner.
Ripple köper jag på binance efter att ha skickat lite cpon eller etherium dit. Köp inte tbc då avgiften att skicka till binance är väldigt högt.

Skickades från m.sweclockers.com

Att köpa är nog inga problem, det jag mest undrar över är hur man skapar en wallet som är säker och håller för långtids investering ( kollar nuvarande på cold paper wallet). Någon som vet hur man gör detta då jag inte 100% förstår hur det funkar. Sparas ens wallet hos företaget?, vad händer om det konkar?? försvinner walleten då?. Jag vill ha så lite inblandning av företag som möjligt (utom vid köp/sälj).

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Hej, jag bryter mig inte lite i tråden också, är också intresserad över hur det hela går till på bästa sätt. De frågar jag har, är främst följande:

1. Vilken är bästa hemsidan? (vill kunna köpa bitcoin och sedan tradea till ripple, eller köpa ripple direkt med kortet eller något smidigt sätt. Helst en sida som är välkänd och säker)
2. Vilken är bästa plånboken?

Har kollat på sidor som kraken, www.bitcoincash, localbitcoins, bitfinex och coinbase, har ni någon erfarenhet av dessa? (blir alltid lite rädd och skeptisk när man ska skicka bild på ID osv.)

ber OP om ursäkt för att jag krascha tråden.

Permalänk
Medlem

@JHN:

Hej. Jag köper lite coin på Coinbase (köp inte bitcoin då det kostar över 200kr att bara överföra den vidare). Lite coin kostar runt 5kr att överföra. Jag överför till Binance där jag tradar lite coin till btc och sen köper ripple till exempel.

Ledger Nano S är den bästa wallet men den kostar och är en USB wallet.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

@Zargoz: Men det går inte att köpa ripple direkt på coinbase om jag förstår dig rätt? för någon som försöker hålla nere på antal sidor jag är reggad på så känns det som att jag här behöver både coinbase och sedan binance?

Finns det någon next best eller är det ledger som gäller? Har ju varit en del hackningar som jag gissar man är bättre skyddad mot om man har det på USB dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHN:

@Zargoz: Men det går inte att köpa ripple direkt på coinbase om jag förstår dig rätt? för någon som försöker hålla nere på antal sidor jag är reggad på så känns det som att jag här behöver både coinbase och sedan binance?

Finns det någon next best eller är det ledger som gäller? Har ju varit en del hackningar som jag gissar man är bättre skyddad mot om man har det på USB dock..

Man kan inte köpa några andra coins på coinbase än lite coin, etherium och btc. Btc cash kommer inom kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk

Hejsan allihop! @JHN @Selmalagerlöf

För att klargöra lite för de som frågat:

1. Vart köper jag Ripple?
Jag rekommenderar Bitstamp. Men Bittrex fungerar lika bra.
Verifieringsprocessen kräver att du skickar in en bild på ditt ID för att du ska kunna börja köpa efter att du registrerat ditt konto. Då det är många nya kunder som kommer in nu och vill investera så kan det finnas en backlog på flera dagar till veckor innan ni blir verifierade.

Ett snabbt sätt vore också att t.ex köpa Ether/Bitcoin på Coinbase (där kan man regga sig och bli verifierad på någon timme eller två). Och sedan använda sig av Shapeshift för att växla ether/bitcoin till Ripple rakt av. Läs gärna på om detta innan ni gör det!
https://info.shapeshift.io/about

2. Vilken plånbok ska man ha?
Ska du investera en större summa så rekommenderar jag att ni skaffar en Nano Ledger S (hårdvaruplånbok). Ett billigare alternativ är T.ex Jaxx på mobiltelefonen. Finns en hel del online plånböcker också. Rör det sig om en mindre summa så skulle jag behålla pengarna på Bitstamp tills att jag antingen köper en Nano Ledger eller kör med Jaxx appen på mobilen, väljer du Ledger erller Jaxx, se till att ta en fysisk backup på papper i form av Backup Phrases ifall din mobil eller ledger skulle dö.

3. Investera vettigt! Läs på och gör en samlad bedömning. Gå inte in med pengar som ni inte har råd att förlora.

4. @oouhdawg Tycker du borde läsa på lite mer innan du pratar om att XRP är helt centraliserad.

https://ripple.com/insights/how-we-are-further-decentralizing...

Trade safe people!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Hej. Vänta tills ripple har gått ner innan ni köper. Den kommer att göra det. Jag köpte när den var 0.5 och sålde allt idag. Det finns ripple plånbok att ladda ner.
Ripple köper jag på binance efter att ha skickat lite cpon eller etherium dit. Köp inte tbc då avgiften att skicka till binance är väldigt högt.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför inte bara sätta en trailing stop loss och rida XRP till dippen kommer? Onödigt att sälja för tidigt. Själv gissar jag på att dippen/korrektionen kommer när BTC får fart igen. Vilket ser ut att vara nära.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Avstängd

Istället för att köpa kryptovalutor så kan ni skicka pengarna till mig, jag kan ge er mitt kontonummer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Helionart:

Hejsan allihop! @Ed3n @Selmalagerlöf

För att klargöra lite för de som frågat:

1. Vart köper jag Ripple?
Jag rekommenderar Bitstamp. Men Bittrex fungerar lika bra.
Verifieringsprocessen kräver att du skickar in en bild på ditt ID för att du ska kunna börja köpa efter att du registrerat ditt konto. Då det är många nya kunder som kommer in nu och vill investera så kan det finnas en backlog på flera dagar till veckor innan ni blir verifierade.

Ett snabbt sätt vore också att t.ex köpa Ether/Bitcoin på Coinbase (där kan man regga sig och bli verifierad på någon timme eller två). Och sedan använda sig av Shapeshift för att växla ether/bitcoin till Ripple rakt av. Läs gärna på om detta innan ni gör det!
https://info.shapeshift.io/about

2. Vilken plånbok ska man ha?
Ska du investera en större summa så rekommenderar jag att ni skaffar en Nano Ledger S (hårdvaruplånbok). Ett billigare alternativ är T.ex Jaxx på mobiltelefonen. Finns en hel del online plånböcker också. Rör det sig om en mindre summa så skulle jag behålla pengarna på Bitstamp tills att jag antingen köper en Nano Ledger eller kör med Jaxx appen på mobilen, väljer du Ledger erller Jaxx, se till att ta en fysisk backup på papper i form av Backup Phrases ifall din mobil eller ledger skulle dö.

3. Investera vettigt! Läs på och gör en samlad bedömning. Gå inte in med pengar som ni inte har råd att förlora.

4. @oouhdawg Tycker du borde läsa på lite mer innan du pratar om att XRP är helt centraliserad.

https://ripple.com/insights/how-we-are-further-decentralizing...

Trade safe people!

Helt decentralizerad eller så får det vara Kommer aldrig, A-l-D-R-I-G hålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Hejsan allihop! @Ed3n @Selmalagerlöf

För att klargöra lite för de som frågat:

1. Vart köper jag Ripple?
Jag rekommenderar Bitstamp. Men Bittrex fungerar lika bra.
Verifieringsprocessen kräver att du skickar in en bild på ditt ID för att du ska kunna börja köpa efter att du registrerat ditt konto. Då det är många nya kunder som kommer in nu och vill investera så kan det finnas en backlog på flera dagar till veckor innan ni blir verifierade.

Ett snabbt sätt vore också att t.ex köpa Ether/Bitcoin på Coinbase (där kan man regga sig och bli verifierad på någon timme eller två). Och sedan använda sig av Shapeshift för att växla ether/bitcoin till Ripple rakt av. Läs gärna på om detta innan ni gör det!
https://info.shapeshift.io/about

2. Vilken plånbok ska man ha?
Ska du investera en större summa så rekommenderar jag att ni skaffar en Nano Ledger S (hårdvaruplånbok). Ett billigare alternativ är T.ex Jaxx på mobiltelefonen. Finns en hel del online plånböcker också. Rör det sig om en mindre summa så skulle jag behålla pengarna på Bitstamp tills att jag antingen köper en Nano Ledger eller kör med Jaxx appen på mobilen, väljer du Ledger erller Jaxx, se till att ta en fysisk backup på papper i form av Backup Phrases ifall din mobil eller ledger skulle dö.

3. Investera vettigt! Läs på och gör en samlad bedömning. Gå inte in med pengar som ni inte har råd att förlora.

4. @oouhdawg Tycker du borde läsa på lite mer innan du pratar om att XRP är helt centraliserad.

https://ripple.com/insights/how-we-are-further-decentralizing...

Trade safe people!

Tackar så mycket för hjälpen

Skrivet av oouhdawg:

Helt decentralizerad eller så får det vara Kommer aldrig, A-l-D-R-I-G hålla.

av ren nyfikenhet.. varför kommer det inte att hålla??. Stater kommer aldrig (under våran livstid) att tillåta befolkningen bli fri från banker då det är det absolut enklaste och effektivaste (idag) sätt att kontrollera befolkningen. Om staten inte kan styra/veta hur mycket folk äger så kommer dom förbjuda allt som inte faller inom deras fördel.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Skrivet av Helionart:

Hejsan allihop! @Ed3n @Selmalagerlöf

För att klargöra lite för de som frågat:

1. Vart köper jag Ripple?
Jag rekommenderar Bitstamp. Men Bittrex fungerar lika bra.
Verifieringsprocessen kräver att du skickar in en bild på ditt ID för att du ska kunna börja köpa efter att du registrerat ditt konto. Då det är många nya kunder som kommer in nu och vill investera så kan det finnas en backlog på flera dagar till veckor innan ni blir verifierade.

Ett snabbt sätt vore också att t.ex köpa Ether/Bitcoin på Coinbase (där kan man regga sig och bli verifierad på någon timme eller två). Och sedan använda sig av Shapeshift för att växla ether/bitcoin till Ripple rakt av. Läs gärna på om detta innan ni gör det!
https://info.shapeshift.io/about

2. Vilken plånbok ska man ha?
Ska du investera en större summa så rekommenderar jag att ni skaffar en Nano Ledger S (hårdvaruplånbok). Ett billigare alternativ är T.ex Jaxx på mobiltelefonen. Finns en hel del online plånböcker också. Rör det sig om en mindre summa så skulle jag behålla pengarna på Bitstamp tills att jag antingen köper en Nano Ledger eller kör med Jaxx appen på mobilen, väljer du Ledger erller Jaxx, se till att ta en fysisk backup på papper i form av Backup Phrases ifall din mobil eller ledger skulle dö.

3. Investera vettigt! Läs på och gör en samlad bedömning. Gå inte in med pengar som ni inte har råd att förlora.

4. @oouhdawg Tycker du borde läsa på lite mer innan du pratar om att XRP är helt centraliserad.

https://ripple.com/insights/how-we-are-further-decentralizing...

Trade safe people!

Jag är helt novis, om online valuta. Kortfattat fungerar det likadant som aktier?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Selmalagerlöf:

Tackar så mycket för hjälpen

av ren nyfikenhet.. varför kommer det inte att hålla??. Stater kommer aldrig (under våran livstid) att tillåta befolkningen bli fri från banker då det är det absolut enklaste och effektivaste (idag) sätt att kontrollera befolkningen. Om staten inte kan styra/veta hur mycket folk äger så kommer dom förbjuda allt som inte faller inom deras fördel.

Jo, Japan Korea kina Estland Tyskland Danmark tillåter redan, skattefritt.

Det handlar om att det landet som tillåter är först på bollen och vem kommer inte vilja bo där?

Som schweiz/Lichtenstein idag. Monaco?

Är motbevisat att du behöver reglera skatten hårt för att få ekonomin att funka.

Permalänk
Medlem

jag använde appen plus500 (enkelt att registera sig). Problemet är dock att det tar en jävla tid att verifiera kontot så när jag skulle köpt igår för 1.45 så slutade med att pengarna inte dök upp förrän kursen låg runt 2. Nu är jag inte så sugen på att köpa längre...

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Tror att jag börjar fatta hur det funkar men en sak förstår jag inte. Säg att jag köper ETH på Coinbase via mitt Mastercard. Sen för jag över dessa till Binance och där köper jag XRP. Så långt är jag med.

Men om mitt enda syfte är att sitta på dessa XRP i väntan på en uppgång och sen sälja, varför behöver jag då en plånbok typ Toast Wallet eller Nano?

Permalänk
Medlem

@jakesand: det behöver du inte. Du kan hålla allt på binance om du vill/vågar.
Jag själv tror att binance är väldigt seriös/säker sida och eftersom jag tradar ofta så behåller jag allt där.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@jakesand: det behöver du inte. Du kan hålla allt på binance om du vill/vågar.
Jag själv tror att binance är väldigt seriös/säker sida och eftersom jag tradar ofta så behåller jag allt där.

Tack Zargoz!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@jakesand: det behöver du inte. Du kan hålla allt på binance om du vill/vågar.
Jag själv tror att binance är väldigt seriös/säker sida och eftersom jag tradar ofta så behåller jag allt där.

Hur ser det ut med avgifter vid trading på binance?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

@jakesand: det behöver du inte. Du kan hålla allt på binance om du vill/vågar.
Jag själv tror att binance är väldigt seriös/säker sida och eftersom jag tradar ofta så behåller jag allt där.

tror du att binance är säkrare än ex NiceHash ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jakesand:

Tack Zargoz!

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på de summorna som finns inom kryptovalutor idag kan man med största sannolikhet förutsätta att det konstant pågår hackningsförsök mot alla större exchanges precis i detta nu. Litar du på att dessa har såpass säkra system att ingen tar sig förbi så kan du förvara slantarna där. Personligen skulle jag inte förvara speciellt mycket på en exchange.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Dredd:

Istället för att köpa kryptovalutor så kan ni skicka pengarna till mig, jag kan ge er mitt kontonummer

Nejdå, istället för att ge bort dem till dig så dubblar vi våra pengar istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebstr:

Hur ser det ut med avgifter vid trading på binance?

0.1%

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

tror du att binance är säkrare än ex NiceHash ?

Jag kan inte uttala mig då jag känner inte till den, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbelibobbann:

Med tanke på de summorna som finns inom kryptovalutor idag kan man med största sannolikhet förutsätta att det konstant pågår hackningsförsök mot alla större exchanges precis i detta nu. Litar du på att dessa har såpass säkra system att ingen tar sig förbi så kan du förvara slantarna där. Personligen skulle jag inte förvara speciellt mycket på en exchange.

Du har absolut rätt och om du läser uppe så rekommenderar jag att man köper Nano ledger plånbok.
Nu rör det sig inte om jättestora summor för mig, runt 10k, men kommer snart att köpa wallet för att förvara mina coins där. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Reggade mig på bitstamp, får se hur lång tid det tar att bli godkänd.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

Du har absolut rätt och om du läser uppe så rekommenderar jag att man köper Nano ledger plånbok.
Nu rör det sig inte om jättestora summor för mig, runt 10k, men kommer snart att köpa wallet för att förvara mina coins där. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Låter sunt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Du har absolut rätt och om du läser uppe så rekommenderar jag att man köper Nano ledger plånbok.
Nu rör det sig inte om jättestora summor för mig, runt 10k, men kommer snart att köpa wallet för att förvara mina coins där. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Kan man göra ngt om en sådan går sönder? Hade nyligen en sån där ultra durable USB som skulle gå att ha 100m under vatten osv som tvärdog plötsligt så därav frågan.

Permalänk

Jag har erfarenhet av att ha handlat Ripple via Kraken. Där kan du köpa för Euro eller USD. Funkar bra.