Platta som kan lira pcspel?

Permalänk
Medlem

Platta som kan lira pcspel?

Tjena. Har vart borta från tekniken ett gäng år så har ingen koll på grejer längre.
Ska köpa ny platta och frågan är hur plattorna med Windows är? Går det att lira pcspel på dom?
Anledningen att jag frågar är för jag är sugen på att lira wow eller kanske starcraft. Spelar mest bara Clash of clans och Hearthstone i luren som tidsfördriv när ungarna slocknar på kvällarna. Letar vettig bärbar dator med men tänkte plattorna kanske går med. Tänkte lägga typ 5 lappar. Mvh

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Tror inte det går så bra. Clas och Hearthstone kör native whatever platta. Nvidia shield streamer ganska ok, men du behöver fortfarande en dator att streama ifrån.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Tror inte det går så bra. Clas och Hearthstone kör native whatever platta. Nvidia shield streamer ganska ok, men du behöver fortfarande en dator att streama ifrån.

Okej. Får nog hålla mig till nån schysst androidplatta eller leta på nån liten bärbar då.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

@EW200: uhm Jo en Windows platta som kan spela wow på lägsta settings för 5 tusen.. såg gärna till mig om du hittar någon. Det kommer dock en som möjligtvis kan få igång det om man sänker upplösningen det är surface book 2 med GTX 1050 2gb vram men den kosta runt 23400kr.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4339166 Denna är det närmaste men en helt annas prisklass. Däremot bör man köpa den idag för att rean gäller till 23.59 idag.

Permalänk
Medlem

Om man bortser från det jag sa om spelande. Är denna nåt att ha? Sugen på att testa nåt nytt, ipad's och samsungplattorna är rätt tråkiga när man bara haft såna. https://www.mediamarkt.se/sv/product/_asus-transformer-mini-t...

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

@Lorault: jag tror inte att Intel HD Graphics 620 samt två kärnig 3.5ghz processor och 4gb ram är nog för att driva wow. Om jag inte minst fel så har Intel HD graphics 620 inget eget videoram utan använder sig utav ram minnets ram till det och tror den max kan ta typ 1.5gb men kan ha fel och då blir det 2.5gb kvar av ram minnet.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

@Selfish: jag tror inte att Intel HD Graphics 620 samt två kärnig 3.5ghz processor och 4gb ram är nog för att driva wow. Om jag inte minst fel så har Intel HD graphics 620 inget eget videoram utan använder sig utav ram minnets ram till det och tror den max kan ta typ 1.5gb men kan ha fel och då blir det 2.5gb kvar av ram minnet.

Men alltså jag förstår ju det. Men den plattan är närmaste speciellt för 8k. Plattan är ju fynd för det priset.

Permalänk
Medlem

@Lorault: Jo det kan jag hålla med om

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

En begagnad Surface Pro 3 borde du kunna få för det priset..

Hittade en lite snabbt på Blocket.
https://www.blocket.se/malmo/Microsoft_Surface_Pro_3_Och_Pro_...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD