Mitt Svenskutvecklade spel på Steam Greenlight

Permalänk

Mitt Svenskutvecklade spel på Steam Greenlight

Tjo!
Har under en längre tid utvecklat ett överlevnadsspel som jag äntligen idag fick ut på Steam Greenlight i förhoppningarna om att säkra min titel!

Jag önskar gärna att få kritik och/eller synpunkter på mitt spel, det är ännu en bra bit från färdigt men efter många månaders pulande, har jag äntligen något att visa upp!

Nu kanske det här inlägget rubriseras som reklam, men jag är alldelens för exalterad idag för att kunna tänka klart, total sinnesförvirring!

Länk till Steam Greenlight

Länk som öppnar Steam direkt i webbläsaren

Visa signatur

[Q6600@3.2GHz] [2048mB] [2xHD 3870 CF] [2xRaptor] [2xRE2 500GB] [HDA Explosion]

Permalänk
Medlem

Väldigt imponerade, om nu spelet överensstämmer med videon.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Väldigt imponerade, om nu spelet överensstämmer med videon.

Tack!
Jajomen, det är raw gameplay footage medans jag och min vän spelat

Visa signatur

[Q6600@3.2GHz] [2048mB] [2xHD 3870 CF] [2xRaptor] [2xRE2 500GB] [HDA Explosion]

Permalänk
Medlem

Har inte tid att ladda hem och testa, men måste säga att det verkligen ser ut som en bra början!

Permalänk

Måste först och främst säga att det var ett imponerande och väldigt snyggt jobb du fått ihopa! Väldigt bra jobbat! Men så till det tråkiga jag har att säga ta det inte på fel sätt då all kritik är bra kritik har jag fått lära mig men då kör vi. Vad har ditt spel som inte de 100 tals andra i denna genre har? Nu är inte detta för att låta elak eller så men det finns redan så fruktansvärt många sådana här spel ute på marknaden idag... Det är nästan så den svämmar över med survival spel som ser exakt likadana ut ungefär samma system, samma objectives, samma gameplay. Bara lite skillnad i fiender med mera. Tycker dock du ska fortsätta med detta för som sagt det ser jävligt bra ut! Ha en bra fredag

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk

Åh herregu, det har redan gått över 2 månader sedan jag postade här och jag måste erkänna att jag har glömt bort tråden lite, har haft enormt mycket att stå i!

Med det sagt så har mitt spel blivit Greenlit på steam efter 2 veckor i rampljuset, utvecklingen går framåt och jag ser enormt mycket framemot release! Även om det är en bra bit bort.

Har även skapat en Facebook-sida om någon vill följa med i utvecklingen av spelet:

Facebook

Skrivet av Fragzcore:

Måste först och främst säga att det var ett imponerande och väldigt snyggt jobb du fått ihopa! Väldigt bra jobbat! Men så till det tråkiga jag har att säga ta det inte på fel sätt då all kritik är bra kritik har jag fått lära mig men då kör vi. Vad har ditt spel som inte de 100 tals andra i denna genre har? Nu är inte detta för att låta elak eller så men det finns redan så fruktansvärt många sådana här spel ute på marknaden idag... Det är nästan så den svämmar över med survival spel som ser exakt likadana ut ungefär samma system, samma objectives, samma gameplay. Bara lite skillnad i fiender med mera. Tycker dock du ska fortsätta med detta för som sagt det ser jävligt bra ut! Ha en bra fredag

Du behöver absolut inte ursäkta din kritik, det är som du säger att all kritik är bra kritik.
Mitt spel är inget revolutionerande inom branchen för varken spel eller överlevnadsgenren, men jag har fokus på ett 2 spelar läge i en öppen värld, som dessutom har en story och ett slut (det är inte ett sandbox spel). Så vitt jag vet är dom flesta spelen inriktade på PvP medans mitt är mer att överleva tillsammans i en grym natur.

Men tack för ditt inlägg

Visa signatur

[Q6600@3.2GHz] [2048mB] [2xHD 3870 CF] [2xRaptor] [2xRE2 500GB] [HDA Explosion]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eggfarfar:

Åh herregu, det har redan gått över 2 månader sedan jag postade här och jag måste erkänna att jag har glömt bort tråden lite, har haft enormt mycket att stå i!

Med det sagt så har mitt spel blivit Greenlit på steam efter 2 veckor i rampljuset, utvecklingen går framåt och jag ser enormt mycket framemot release! Även om det är en bra bit bort.

Har även skapat en Facebook-sida om någon vill följa med i utvecklingen av spelet:

Facebook

Du behöver absolut inte ursäkta din kritik, det är som du säger att all kritik är bra kritik.
Mitt spel är inget revolutionerande inom branchen för varken spel eller överlevnadsgenren, men jag har fokus på ett 2 spelar läge i en öppen värld, som dessutom har en story och ett slut (det är inte ett sandbox spel). Så vitt jag vet är dom flesta spelen inriktade på PvP medans mitt är mer att överleva tillsammans i en grym natur.

Men tack för ditt inlägg

Kommer det vara stöd för linux?

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Avstängd

hoppas baben i videon har en verklig person som förebild. Uj uj uj. Ser ut som kundtjänst-flickan som Telenor hade på sin hemsida förr. Hon var dock brunett men hade lika förlustiga läppar.

Fint spel!

Som Sims, Farm Simulator, Day Z och Ray Mears en stor röra.

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Skrivet av wereaz:

hoppas baben i videon har en verklig person som förebild. Uj uj uj. Ser ut som kundtjänst-flickan som Telenor hade på sin hemsida förr. Hon var dock brunett men hade lika förlustiga läppar.

Fint spel!

Som Sims, Farm Simulator, Day Z och Ray Mears en stor röra.

Haha, hon finns inte på riktigt, dessutom så är hon i dagsläget brunett. Det har hänt en hel del sen jag gjorde dom videorna, hoppas du inte blir besviken

Skrivet av Sandia:

Kommer det vara stöd för linux?

Jag har använt Linux i många år men som server plattform, så jag har inga större erfarenheter av Linux när det kommer till spel och OpenGL, jag kommer inte lova något men det kan hända att jag experimenterar med en Linux version av spelet senare under utvecklingen, det beror lite på hur mycket mer arbete som krävs (har inte alls forskat i ämnet i dagsläget).

Visa signatur

[Q6600@3.2GHz] [2048mB] [2xHD 3870 CF] [2xRaptor] [2xRE2 500GB] [HDA Explosion]

Permalänk

Det har hänt massor sedan jag skrev här sist med utvecklingen av spelet, har lagt till flera olika funktioner, förbättrade animationer, vädereffekter m.m

Jag bifogar nya länkar som jag hittat på för spelet, bl.a egen hemsida, Youtube kanal, Twitter och IndieDB, har ni frågor och funderingar är det bara köra på!

Justusgame.com

YouTube

Facebook Page

IndieDB

Twitter

Har även gjort en Discord Server, där jag postar oredigerade dev videor, kan ställa frågor m.m
Discord Invite länk

Visa signatur

[Q6600@3.2GHz] [2048mB] [2xHD 3870 CF] [2xRaptor] [2xRE2 500GB] [HDA Explosion]

Permalänk

Idag har jag äntligen publicerat min steam store page för spelet! Och med det, även släppt en ny trailer!

Steam store page: http://store.steampowered.com/app/612660/Just_Us/

Visa signatur

[Q6600@3.2GHz] [2048mB] [2xHD 3870 CF] [2xRaptor] [2xRE2 500GB] [HDA Explosion]

Permalänk
Medlem

Ser riktigt grymt ut! kommer bli givet att prova det sen !

Permalänk
Medlem

Jobbar du med detta spel helt själv?

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt! Har samma fråga som ovan, är det helt själv? utveckling och grafik?

Permalänk
Skrivet av Boax:

Ser riktigt grymt ut! kommer bli givet att prova det sen !

Det hoppas jag

Skrivet av hypermode:

Jobbar du med detta spel helt själv?

Jepp

Skrivet av lv_08:

Riktigt coolt! Har samma fråga som ovan, är det helt själv? utveckling och grafik?

Jepp, jag gör nästan allt helt själv, förutom tex ljudeffekter och musik då jag inte har utrustning eller talang för att göra det själv
Har även köpt in en del 3d modeller för att spara tid

Visa signatur

[Q6600@3.2GHz] [2048mB] [2xHD 3870 CF] [2xRaptor] [2xRE2 500GB] [HDA Explosion]

Permalänk
Avstängd

@eggfarfar:

Ser coolt ut.

För att vara en svenskutvecklade som inte stöder sitt eget land tycker jag är fel då syftar jag på Svensk text i spelet.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Mycket imponerad av vad du har lyckats skapa helt själv! Fina miljöer. Jag har också försökt mig på speluveckling förr men på mycket mindre avancerad nivå (2D). Kodar du native C++/DirectX från grunden eller med någon wrapper/ramverk?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt som man kanske borde testa på! Jag har inte spelat det själv men en sak jag reagerade på av trailern var hur saker lyser upp när man kan använda dem, t.ex. dörrar. Känns som det blev lite för mycket, det blev lite av en ljusbomb mitt på skärmen enligt mig. Kanske kan ha en lite mer "subtle" effekt för det? Känns som saker som dörrar inte heller behöver lysa, man fattar ju att om man står framför en dörr så kan man öppna den

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Skrivet av superegg:

@eggfarfar:

Ser coolt ut.

För att vara en svenskutvecklade som inte stöder sitt eget land tycker jag är fel då syftar jag på Svensk text i spelet.

Tack! Det kommer finnas Svensk text, som det står på Steam, men mest troligt inte i första taget. Det är massor med extra arbete när det kommer till översättningar, speciellt under utvecklingsfasen då mycke text ändras hela tiden, så måste även alla ord/språk översättas & ändras manuellt, ord för ord

Skrivet av Joppis:

Mycket imponerad av vad du har lyckats skapa helt själv! Fina miljöer. Jag har också försökt mig på speluveckling förr men på mycket mindre avancerad nivå (2D). Kodar du native C++/DirectX från grunden eller med någon wrapper/ramverk?

Tack! Jag använder Unreal Engine och spelet är skrivet till 90% i c++ och 10% blueprints

Skrivet av Pelegrino:

Riktigt coolt som man kanske borde testa på! Jag har inte spelat det själv men en sak jag reagerade på av trailern var hur saker lyser upp när man kan använda dem, t.ex. dörrar. Känns som det blev lite för mycket, det blev lite av en ljusbomb mitt på skärmen enligt mig. Kanske kan ha en lite mer "subtle" effekt för det? Känns som saker som dörrar inte heller behöver lysa, man fattar ju att om man står framför en dörr så kan man öppna den

Vilken trailer syftar du på? Jag har några gamla videor där "object highlighting" passar in på din beskrivning, för det är inte så det ser ut i dagsläget (senaste trailern), men jag är inte helt nöjd med den heller.. ska putsa vidare på det sen när jag börjar jobba med fin-liret

Visa signatur

[Q6600@3.2GHz] [2048mB] [2xHD 3870 CF] [2xRaptor] [2xRE2 500GB] [HDA Explosion]

Permalänk
Skrivet av superegg:

@eggfarfar:

Ser coolt ut.

För att vara en svenskutvecklade som inte stöder sitt eget land tycker jag är fel då syftar jag på Svensk text i spelet.

lol driver du eller? Är nog inte speciellt kostnads effektivt att ha det som prio på ett sånt här spel i ett så tidigt stadie.
Kan man inte engelska har man större problem än med detta spel.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Intressant, ser ut att ha potential, måste titta närmare på det.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av eggfarfar:

Vilken trailer syftar du på? Jag har några gamla videor där "object highlighting" passar in på din beskrivning, för det är inte så det ser ut i dagsläget (senaste trailern), men jag är inte helt nöjd med den heller.. ska putsa vidare på det sen när jag börjar jobba med fin-liret

Noterade nu att den var från juli så förstår att det har ändrats en del Jag ser fram emot att få testa det någon gång, när blir det tillgängligt för testning?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd

Verkar ok, hoppas det utvecklas vidare och inte överges.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eggfarfar:

Tack! Det kommer finnas Svensk text, som det står på Steam, men mest troligt inte i första taget. Det är massor med extra arbete när det kommer till översättningar, speciellt under utvecklingsfasen då mycke text ändras hela tiden, så måste även alla ord/språk översättas & ändras manuellt, ord för ord

Förstår det.

Skrivet av Garderoben:

lol driver du eller? Är nog inte speciellt kostnads effektivt att ha det som prio på ett sånt här spel i ett så tidigt stadie.
Kan man inte engelska har man större problem än med detta spel.

Nej jag driver inte. Visste tar det lite mer tid men alla spel som är på Svenska känns så mycket bättre då utvecklingar vill lägga tid till oss Svenskar så blir jag mycket gladare med.

Sen så kan jag inte Engelska heller och därför så blir jag gladare när något spel har Svenska så betyder det att dom brys sig om oss.

Jag blir skit glad när Far Cry 3 är på Svenska. <3

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Ser riktigt nice ut! När tänker du släppa en testversion eller så?

Permalänk

Hur mycket kommer det att kosta? ser bra ut

Permalänk

Först och främst vill jag bara tacka för allt visat intresse hittils, det är alltid roligt när folk engagerar sig i ett projekt där jag spenderar fruktansvärt mycket tid med

Skrivet av Soundblasterr:

Ser riktigt nice ut! När tänker du släppa en testversion eller så?

Under året 2018 kommer jag att släppa test/EA av spelet

Skrivet av Bloodsbane:

Hur mycket kommer det att kosta? ser bra ut

Runt 20-25$

Visa signatur

[Q6600@3.2GHz] [2048mB] [2xHD 3870 CF] [2xRaptor] [2xRE2 500GB] [HDA Explosion]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eggfarfar:

Först och främst vill jag bara tacka för allt visat intresse hittils, det är alltid roligt när folk engagerar sig i ett projekt där jag spenderar fruktansvärt mycket tid med

Under året 2018 kommer jag att släppa test/EA av spelet

Runt 20-25$

Får man fråga hur det går ?