Välja en av 3 olika hörlurar

Permalänk

Välja en av 3 olika hörlurar

Hej,

Vilken av dessa 3 lurar med brusreducering skulle ni välja och varför?

1, Sony mdr 1000x

2, Bose quietcomfort 25

3, Denon AH GC20

Alla har fått bra betyg och alla låter fantastiskt. Har provlyssnat på sony än så länge och tyckte de lät skitbra. Ska testa de andra i veckan.

Permalänk
Medlem

Om jag bara skulle beställa ett par skulle jag ta Sony helt enkelt för att det är mest tal om dom.

Men själv tycker jag att aktiv brusreducering är BS och mycket hellre köpa väl passivt ljudisolerande hörlurar.
Har för mig Sennheiser Momentums ska vara bra till det.

Permalänk
Medlem

Testa B&W's och Sennheisers också. De ska tydligen vara väldigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av brandmar:

Hej,

Vilken av dessa 3 lurar med brusreducering skulle ni välja och varför?

1, Sony mdr 1000x

2, Bose quietcomfort 25

3, Denon AH GC20

Alla har fått bra betyg och alla låter fantastiskt. Har provlyssnat på sony än så länge och tyckte de lät skitbra. Ska testa de andra i veckan.

Sony. Bose qc 25 är inte trådlösa om jag minns rätt. Denon har jag inte ens sett ett test på under de 100h jag lade på research.
Har själv ett par Sony och är sjukt nöjd. Framförallt touchkontrollen är guld. Kan ha de på huvudet nästan hur länge som helst utan att det blir obekvämt.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Skrivet av Sinery:

Om jag bara skulle beställa ett par skulle jag ta Sony helt enkelt för att det är mest tal om dom.

Yes känns så! Bra betyg från de flesta verkar det som.

Men själv tycker jag att aktiv brusreducering är BS och mycket hellre köpa väl passivt ljudisolerande hörlurar.
Har för mig Sennheiser Momentums ska vara bra till det.

Testade som sagt Sonys i förrgår och tyckte känslan var fantastisk! Stod i ett köpcentrum med allt tröttsamt brus i bakgrunden och när jag tog på lurarna blev det nästan helt tyst. Tror det skulle passa min smak då jag pendlar med buss varje dag 2 timmar. Men ska kolla in momentum också!

Skrivet av oatp1b1:

Testa B&W's och Sennheisers också. De ska tydligen vara väldigt bra.

Var helt inställd på Sennheiser hd 4.5 eller vad de nu heter men de var väldigt smala för att vara over ear och vill kunna ha dem utanpå mössan också så de går bort. Även utan mössa fick jag stuva in dem för att de skulle sitta rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av kribol01:

Sony. Bose qc 25 är inte trådlösa om jag minns rätt. Denon har jag inte ens sett ett test på under de 100h jag lade på research.
Har själv ett par Sony och är sjukt nöjd. Framförallt touchkontrollen är guld. Kan ha de på huvudet nästan hur länge som helst utan att det blir obekvämt.

Låter bra! Ja de kändes som de satt riktigt bra.

Här är ett test på denons lurar.
https://m3.idg.se/2.1022/1.610091/test-brusreducerande-horlur...
Nedsatt pris nu också.

Permalänk
Medlem

Luren jag syftade på är PXC550 från Sennheiser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

KEF Space One finns om du letar NC med bra ljud

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för bra tips! Fick dock agera snabbt och fick tag i ett par svarta Sony mdr 1000x till mellandagsreapris 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad betalade du för Sony mdr 1000x? För jag har sett att Komplett har januarirea vilket gäller den nya modellen: sony wh-1000xm2 med rabattkod "sony1000x"

https://www.komplett.se/kampanj/51072/sony-wh-1000xm2-hoerete...

Permalänk
Skrivet av CooingPendulum:

Vad betalade du för Sony mdr 1000x? För jag har sett att Komplett har januarirea vilket gäller den nya modellen: sony wh-1000xm2 med rabattkod "sony1000x"

https://www.komplett.se/kampanj/51072/sony-wh-1000xm2-hoerete...

God morgon,

tack för tipset!!

Dock gav jag 2222:- för mina lurar och känner att smärtgränsen är nådd

Permalänk
Medlem

Bose quietcomfort 25 är helt klart dom bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Om jag bara skulle beställa ett par skulle jag ta Sony helt enkelt för att det är mest tal om dom.

Men själv tycker jag att aktiv brusreducering är BS och mycket hellre köpa väl passivt ljudisolerande hörlurar.
Har för mig Sennheiser Momentums ska vara bra till det.

Varför tycker du det är BS? Jag är sjukt imponerad över den aktiva brusreduceringen som jag har i alla fall. Kan ta bort alla monotoma ljud. Det fungerade så pass bra att jag i början nästan tyckte det var obehagligt för att dte blev tryckande tyst.

Men du kanske syftar på andra ljud? Plötsliga ljud försvinner ju inte. Men det är ju inte heller brus. Helst av allt vill du ha både aktivt och passivt och självklart en av och på-knapp till den aktiva då du inte vill ha den på hela tiden.

Bara blir väldigt paff av att något tycker det är bullshit.

Testa att sätt på en damsugare och slå av och på aktiv brusreducering så ska du se(höra).

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Sony helt klart.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Varför tycker du det är BS? Jag är sjukt imponerad över den aktiva brusreduceringen som jag har i alla fall. Kan ta bort alla monotoma ljud. Det fungerade så pass bra att jag i början nästan tyckte det var obehagligt för att dte blev tryckande tyst.

Men du kanske syftar på andra ljud? Plötsliga ljud försvinner ju inte. Men det är ju inte heller brus. Helst av allt vill du ha både aktivt och passivt och självklart en av och på-knapp till den aktiva då du inte vill ha den på hela tiden.

Bara blir väldigt paff av att något tycker det är bullshit.

Testa att sätt på en damsugare och slå av och på aktiv brusreducering så ska du se(höra).

1) Av någon anledning tycker tillverkarna att lurarna är värt dubbel så mycket om dom har det.
2) På trådlösa lurar är det en batteri hog.
3) Som du sa, det är en uncanny valley med det på. Gissar det har att göra att man fortfarande hör genom kroppen.
4) När man har hört ett par riktigt välisolerade lurar börjar man undra varför någon skulle överväga övre punkter.

Permalänk

1) visst är det trist att nc ökar priset en hel del.
2) sant, men det förbättras med varje generation. En QC35 bör väl klara en 20 tim med allt på vilket borde täcka det mesta behoven kan man tycka.
3) har man otur så kan man må illa av nc vilket inte är tiptop.
4) för mig är inte ett par passivt dämpande hörlurar tillräckligt på t ex flyg då lågfrekvent buller gärna kryper in ändå. CIEM ( custom in ears ) kan säkert funka men på 10 tim + flyg blir det mindre trevligt. Således är nc ett vettigt alternativ. Trodde själv att jag inte behövde nc men ett par resor fram och tillbaka från Kina ändrade min uppfattning att det är ett klart + och ökande bekvämligheten markant.

Permalänk
Medlem

Sony utan tvekan, är väl en av de allra bästa brusreducerade lurarna som finns.... Tills uppföljaren WH-1000XM2 kom ut. Dock kostar den ju 4k, fast komplett säljer den just nu för 2999:- om du använder koden sony1000x

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X