RAM minnena klickar inte i moderkortet?

Permalänk
Medlem

RAM minnena klickar inte i moderkortet?

Vad gör jag för fel

Permalänk
Administrativ avgift

@sweda: Vänd dom åt andra hållet du har en pigg i mitten som ska matcha mot moderkortets ram slot

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ta i lite och tryck på båda sidorna så att de inte hamnar snett

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

tryck som en man!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@sweda: Vänd dom åt andra hållet du har en pigg i mitten som ska matcha mot moderkortets ram slot

Har gjort det men det funkar inte...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

dra in haken manuellt då ingen big deal så länge modulen sitter rätt orienterad och lagom nedtryckt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

ta i lite och tryck på båda sidorna så att de inte hamnar snett

Trycker så hårt jag kan för att inte paja moderkortet men inget hjälper

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Tryck hårdare bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

dra in haken manuellt då ingen big deal så länge modulen sitter rätt orienterad och lagom nedtryckt.

Provade det med men då sitter inte minnena alls

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweda:

Vad gör jag för fel

Mycket som kan vara fel. Har du rätt typ av minnen. DDR3, DDR4 och moderkortet har stöd för samma typ av minnen du har? Har du satt i minnena åt rätt håll?

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Mycket som kan vara fel. Har du rätt typ av minnen. DDR3, DDR4 och moderkortet har stöd för samma typ av minnen du har? Har du satt i minnena åt rätt håll?

Ja på allt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Det är därför jag brukar trycka in stickorna med moderkortet på bordet innan jag skruvar in det i lådan.
Föredrar oftast detta även med stora cpu-kylare., om det är ett nybygge vill säga.

Permalänk
Medlem

Bara för att var säker, du har öppnat klamman på den sidan som går att öppna?
Se till att minnet kommer odentligt ner i och emot klamman som inte går att öppna. Tryck sedan ner det tills klamman som är öppen stänger sig.

Men viktiga är att det först ligger rätt mot den klamman som ej går att öppna.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

Det är därför jag brukar trycka in stickorna med moderkortet på bordet innan jag skruvar in det i lådan.
Föredrar oftast detta även med stora cpu-kylare., om det är ett nybygge vill säga.

Det var faktiskt så jag gjorde också men ändock var det helt hopplöst. Till slut, efter att jag tryckt hårdare än vad som borde behövas klickade de i. Sista gången jag kör på Asrock...

Permalänk
Administrativ avgift

@sweda: Lista vilka minnen du sätter i , vilket moderkort tack.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

@andra94: Asrock AB350 Fatal1ty Gaming K4 och Corsair Vengeance LPX 3200Mhx Ryzen Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweda:

Det var faktiskt så jag gjorde också men ändock var det helt hopplöst. Till slut, efter att jag tryckt hårdare än vad som borde behövas klickade de i. Sista gången jag kör på Asrock...

Inget ovanligt att man får ta ganska ordentligt, oavsett fabrikat.

Minnen och ibland kylare monterar jag alltid innan man sätter i moderkortet i lådan så är det ingen konst, då kan man ta i rejält

Visa signatur

Acer Predator Helios 300