[Köpes] Bättre Retro hårdvara för överklockning!

Permalänk

[Köpes] Bättre Retro hårdvara för överklockning!

Dags att dra till med ett försök på att skaffa lite hårdvara för att fylla igen lite mer hål i retro OC samlingen.

Moderkort:

Socket 7:
Gigabyte GA-5AX
Asus P5A
Eller annat ALi Aladdin V kort.

socket A kort:
Iwill KK266 plus

Socket 370
Asus TUSL2
Abit ST6-RAID

Slot 1
Abit BE6-II
Abit BF6

Socket 423:
Abit TH7 Raid
Asus P4T

Socket 478 moderkort med RD-Ram

CPUer:
Slot A CPU, helst Thunderbird
Xeon L3014 socket 775
Amd Geode NX-1250+ Socket A
Intel G470/G465/G460/G450/G440 Socket 1155
Athlon 64 1500+ socket 754
Mobile Athlon 64 3700+/3400+ socket 754
Mobile Athlon XP-M (Barton) socket 462
Bra AM2 CPU med Windsor kärna.

GPUer:
Riva TNT2 Ultra/Pro
Geforce 256
Geforce 2 Ultra.
Geforce 3 Ti500.
Geforce FX 5950 Ultra.
Geforce 6800 Ultra.
Radeon 7000/7500
Radeon 9800XT.

Jag vet att mycket av hårdvaran ovan är.. gammal och lite ovanlig så den dyker tyvärr inte upp så ofta men jag har även rätt bra koll på vad som är rimligt pris för denna typen av hårdvara efter något år av köp och sälj så inga fantasipriser tack
Har ni något annat top of the line från långt tillbaka i tiden än det jag efterfrågat så bara skriv en rad så kanske det kan vara av intresse också!

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej,

Detta ligger i källaren. Kanske för old oldschool

Något av intresse?

http://www.techsweden.org/forum/topic/26886-nf7-s-v20-5st-bar....

/Jonas

Permalänk
Skrivet av Jonas_1124:

Hej,

Detta ligger i källaren. Kanske för old oldschool

Något av intresse?

http://www.techsweden.org/forum/topic/26886-nf7-s-v20-5st-bar....

/Jonas

Nejdå inte alls för gamla saker där utan helt lagom. Ett extra nf7-s kort är aldrig fel då de är rätt bra på att dö har jag märkt och CPUerna såg inte så dumma ut heller. Synd du inte hade några fina BH-5or till det bara då jag behöver bättre

Vet du om det är 256 eller 512MB modellen av grafikkortet du har?

Permalänk

BH-5or var svårt att få tag i, där av dog projektet ut för min del. Rätt säker på att grafikkortet är ett 256MB.

Permalänk

@Jonas_1124: Mm tyvärr är dom ju det, och så råkar man döda dom med lite för hög spänning ibland också då de typ aldrig slutar skala

Tar resten i PM

Permalänk
Medlem

@lanbonden

Har ett ASUS P5A samt ett ASUS P4T med en 1.8GHz P4 och 4x128MB RDRAM.

Har något TNT2 ultra kort med om jag inte minns fel. Kan vara ett PRO. Minns inte riktigt. Kan kolla upp vid intresse.
Lika så vet jag att jag ska ha ett Geforce 256 SDR med.

Har även ett Abit BH6 Slot1 men jag har ingen slot 1 CPU och prova kortet med. Så den skickar jag med som bonus om du är intresserad.
De två ASUS korten har jag kört själv med och vet att de fungerar.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

@lanbonden

Har ett ASUS P5A samt ett ASUS P4T med en 1.8GHz P4 och 4x128MB RDRAM.

Har något TNT2 ultra kort med om jag inte minns fel. Kan vara ett PRO. Minns inte riktigt. Kan kolla upp vid intresse.
Lika så vet jag att jag ska ha ett Geforce 256 SDR med.

Har även ett Abit BH6 Slot1 men jag har ingen slot 1 CPU och prova kortet med. Så den skickar jag med som bonus om du är intresserad.
De två ASUS korten har jag kört själv med och vet att de fungerar.

Båda Asus korten är helt rätt (jaja det kunde varit ett Gigabyte GA-5AX men nu är vi inne på små skillnader!) så de vill jag köpa. Har redan två tnt2 ultra där båda överklockar riktigt dåligt så är det ett ultra du har så är det också intressant, samma med geforce 256 kortet, skulle ju varit DDR varianten men klart bättre än inget kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Båda Asus korten är helt rätt (jaja det kunde varit ett Gigabyte GA-5AX men nu är vi inne på små skillnader!) så de vill jag köpa. Har redan två tnt2 ultra där båda överklockar riktigt dåligt så är det ett ultra du har så är det också intressant, samma med geforce 256 kortet, skulle ju varit DDR varianten men klart bättre än inget kort

Kanske är ddr versionen. Fläkten är defekt i alla fall. Glömde säga det. Kollar upp det under dagen.

Permalänk

@elixyr: Ingen fara, originalkylaren är helt irrelevant för mig mer än för kontroll om kortet bootar och inte ger artifakter vid första användning

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

@elixyr: Ingen fara, originalkylaren är helt irrelevant för mig mer än för kontroll om kortet bootar och inte ger artifakter vid första användning

Hehe jag förstår Det är ett creative gf 256 sdr. Har ett DDR med men det hittar jag inte. Sen ett TNT2 Ultra Creative där med.

Permalänk
Skrivet av elixyr:

Hehe jag förstår Det är ett creative gf 256 sdr. Har ett DDR med men det hittar jag inte. Sen ett TNT2 Ultra Creative där med.

Du vet vem du kan kontakta om du skulle råka hitta kortet med DDR minnen också

Så båda moderkorten och grafikkorten, vad önskas för detta?

Permalänk
Medlem

Jag själv betalade 200 styck för grafikkorten i våras. P5A kortet gav jag 300 + frakt för från USA. P4T kortet med tillbh köpte jag för 500. Så får jag tillbaka pengarna så är jag nöjd.

Inser när man lägger upp allt så här så har man lagt ut allt för mycket pengar på sin hobby...

Permalänk
Medlem

@lanbonden:
Jag har liggandes på vinden.
Duron 600 + mobo med ali chipset gör 1300+ på kväve

riva 4mb vivo
tnt 8mb
tnt 2ultra 32mb
geforce 3 ti200
geforce 6800gt

3dfx voodoo 4500agp + nya i kartong
3dfx voodoo 5500agp +nya i kartong
3dfx voodoo 5500 pci även för pcipro slot 66mhz

+annat mög.
är det nåt du vill ha så får du bjuda så pass att jag orkar rota fram det..

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Skrivet av k6-2:

@lanbonden:
Jag har liggandes på vinden.
Duron 600 + mobo med ali chipset gör 1300+ på kväve

riva 4mb vivo
tnt 8mb
tnt 2ultra 32mb
geforce 3 ti200
geforce 6800gt

3dfx voodoo 4500agp + nya i kartong
3dfx voodoo 5500agp +nya i kartong
3dfx voodoo 5500 pci även för pcipro slot 66mhz

+annat mög.
är det nåt du vill ha så får du bjuda så pass att jag orkar rota fram det..

Kan ju säga som så att jag ser 3st Voodoo kort jag hade kunnat göra dumma saker för men som jag på inget vis har ekonomin till att köpa just nu... fan din post kommer kosta mig lite sömn de närmsta nätterna..

Permalänk
Medlem

5500an och 4500 nya i kartong med plasten kvar utanpå.. jag har en hög 5500agp och pci bara lösa kort.. går inte att klocka något vidare bara typ från 166 til175mhz kanske men det är kul att spela glide spel!

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI