Fractal design define c, köpa glassida?

Permalänk
Medlem

Fractal design define c, köpa glassida?

Är det någon som vet om det går att köpa till glassidan till define c i efterhand? Köpte ett define c men köpte med plåtsida som är dämpad. Bra förvisso, men nu fick man ju till bra kabeldragning samt har ett moderkort med rgb-leds som ändå såg rätt bra ut..

Jag misstänker att det skiljer lite på chassiet med glassida vs. det utan.. Ser lite ut som det när man granskar dom, men vore bra om det gick att sätta dit i efterhand..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

@SanTeoX: Det kommer inte gå, tror jag.
Se skillnaderna på infästningen speciellt uppe.

Utan glas

Med glas

Mvh Rikard

Permalänk
Medlem

Verkar bara kunna hitta sidopanel till R5

"Fractal Design Sidopanel" ger träffar, men endast R5. På FDs hemsida finns det under accessories. Kanske det går att köpa om man mailar dom

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

@superpwnguin: Ser dock ut som att infästningen går att byta. Skruvarna där vid ändarna.

mvh Rickard

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Jag köpte en fönstersida från http://fractal-design-shop.de/ men jag väntade flera månader på att den skulle komma i lager.

Den är dock gjord i plast och inte glas. Klart bättre än svart sida men ser långt ifrån så bra ut som glas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

@superpwnguin: Ser dock ut som att infästningen går att byta. Skruvarna där vid ändarna.

mvh Rickard

Men det är ju samma skruvar på båda chassina, och inga hål gjorda i botten"shrouden" för gummifötterna där nere.

Permalänk
Medlem

http://www.fractal-design-shop.de/index.php?a=804
Hittade denna, men den kanske bara är plexi som sagt?
Bita i det sura o köpa ett helt nytt chassi?
Orkar ju inte att skicka tillbaka det jag har här och som jag monterat delarna i..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Jag köpte en fönstersida från http://fractal-design-shop.de/ men jag väntade flera månader på att den skulle komma i lager.

Den är dock gjord i plast och inte glas. Klart bättre än svart sida men ser långt ifrån så bra ut som glas.

Vad gick frakten på? Panelen kostar ju runt 200, men beror ju lite på vad frakten från tyskland blir. Chassit kostar ju inte mer än ca 8-900 nytt med glassida..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

@SanTeoX:
Kommer tyvärr inte ihåg, var mer än ett år sedan jag köpte. Men det var nog nästan minst lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

@-=fredrik=-:
Kommer tyvärr inte ihåg, var mer än ett år sedan jag köpte. Men det var nog nästan minst lika mycket.

Ok, kanske bättre o köpa ett chassi till då och pensionera nåt gammalt chassi och stoppa i delar från en annan dator i mitt nuvarande define c. Eller så skiter jag i glassidan, blir ju tystare så iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Ok, kanske bättre o köpa ett chassi till då och pensionera nåt gammalt chassi och stoppa i delar från en annan dator i mitt nuvarande define c. Eller så skiter jag i glassidan, blir ju tystare så iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag gått tillbaka i tiden hade jag helt klart skippat och köpt ett annat chassi. Trist bara att jag är så förbaskat förälskad i Define C i övrigt.
Jag är tokig i deras Meshify men det är för litet. Hade hoppats att deras Define R6 ärvt front-designen, men icke.

Permalänk
Medlem

Testa i den här tråden: https://www.sweclockers.com/forum/trad/878695-fractal-design

Fractal har en (eller flera) användare som frekvent svarar på frågor. Har hjälpt många, bl.a. mig.

Permalänk
Medlem

Det känns som att den enklaste lösningen på ditt problem är att köpa ett till chassi, med transparent sidopanel, som du sedan byter med din nuvarande sidopanel, och därefter kränger vidare det "nya" chassit med "gamla" sidopanelen..?