HP återkallar batterier för bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

HP återkallar batterier för bärbara datorer

Datortillverkaren HP meddelar nu att flera av bolagets datormodeller innehåller batterier som riskerar att överhettas, varpå berörda enheter återkallas för batteribyte.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Mycket problem verkar det vara med HP:s bärbara datorer. På jobbet har det varit, och är, problem med att Wifi inte fungerar på vissa modeller. Har gått så långt att man tvingats ställa in rullande utbyten av datorer

Permalänk
Inaktiv

Jag har har flera elitebooks (4år) som skulle behöva ha fräsha batterier, men det gäller endast nyrare datorer och i andra moduller

På en ny Elitebook är det superlätt att byta batterier utan en enda skruv behöver röras.
https://www.youtube.com/watch?v=b1e1czk2h8I

Skrivet av A Maze Thing:

Mycket problem verkar det vara med HP:s bärbara datorer. På jobbet har det varit, och är, problem med att Wifi inte fungerar på vissa modeller. Har gått så långt att man tvingats ställa in rullande utbyten av datorer

Vilka modeller hade ni? Jag har kört hur mycket hp elitebook som helst och de har gått som en klocka på allt, förutom att Hp en gång skickade med kassa ssd som rasade inom 6 mån för 50% av användarna och vår IT sa aldrig mer HP och nu enbart Lenovo.
Men bortser man från denna händelse så har de gått bra och dessa Lenovos krånglar som tusan.

Permalänk
Medlem

Tur att man har en elitebook då

Permalänk
Entusiast

Om modellen på bilden är drabbad blir jag lite ledsen för jag har väntat i ett halvår på att få en uppdatering till en sådan på jobbet. Ska de skicka tillbaks alla kommer jag aldrig få ny dator.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Har haft några HP grejer genom åren, och kommer inte att köpa HP igen. En Laptop "brann upp" under "Företags-Hem-dator" tiden (luktade bränd kisel i hela huset). Batteriet var dessutom helt kasst efter 7 mån, om jag minns rätt, precis utanför batterigarantin. Surt.
Bärbar dator med låånnng förlängnings sladd kändes sådär.

Den som jag fick i ersättning, var mer på service än hemma under de tre åren som garantin gällde. Vet inte om jag har haft otur eller om det är HP's kvalitet.

En Multiskrivare där Patronernas Bäst-före-datum var ca ~6 mån i stöten, d.v.s nya patroner var sjätte månad oavsett hur mycket eller lite du förbrukat. Inte OK.

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Zotamedu:

Om modellen på bilden är drabbad blir jag lite ledsen för jag har väntat i ett halvår på att få en uppdatering till en sådan på jobbet. Ska de skicka tillbaks alla kommer jag aldrig få ny dator.

Datorn på bilden är Zbook 17 G3 och har därmed potentiellt batteriproblem. Dock ska problemen gälla laptops som sålts fram till årsskiftet, med största sannolikhet borde alltså de som kan köpas idag ha bra batterier

Permalänk
Medlem

HP usch! köpte en sprillans ny HPOmen Laptop lät som ett reaplan right out of the box och fläktarna slog imot chassit på det med... bra kvalle HP kör med.
Det blev ett återköp direkt.
Och HP Laptops är kända för att bli äckligt varma och deras batterier tar väl stryk av det när hela burken blir varm som en smältugn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

HP usch! köpte en sprillans ny HPOmen Laptop lät som ett reaplan right out of the box och fläktarna slog imot chassit på det med... bra kvalle HP kör med.
Det blev ett återköp direkt.
Och HP Laptops är kända för att bli äckligt varma och deras batterier tar väl stryk av det när hela burken blir varm som en smältugn.

Min HP Elitebook och Probook datorer blir inte så varma och dem klarar också av att ha dem i sängen utan att bli överhettade. Jag har inte haft mycket problem med HP datorer och då har jag kört med dem i 9 år nu

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig