Nintendo Switch slår försäljningsrekord i USA

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Switch slår försäljningsrekord i USA

Wii U bjöd på försäljningsmässig kräftgång för Nintendo, men bolagets senaste hybridenhet Switch slår istället rekord på den amerikanska marknaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis Nintendo! Är väldigt nöjd med min Switch själv och är glad över det stora utbudet av spel på eShop. Det bådar gott för Switchens framtid och tredjepartsutvecklarna verkar ha hittat konsolen

Permalänk
Avstängd

Nog den enda bärbara konsolen jag ägt som man faktiskt fortfarande spelar på efter ett par månader.

Permalänk
Medlem

Älskar min Switch!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Framgångarna fortsätter som väntat.
Den som har tider för lite humor kan kolla gamla nyhetstrådar och första sidorna av Switch-tråden för att gotta sig åt alla som hade fel. Många var helsäkra på att den inte skulle sälja.

Snart dags för en ny Nintendo Direct med. Amazon har placeholders för de spel som kommer presenteras. Spännande att se vad som dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

synd bara alla AAA spel som kommer till ps4 kommer switch aldrig i närheten få.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

synd bara alla AAA spel som kommer till ps4 kommer switch aldrig i närheten få.

Fel, bara Sony-exklusiva spel lär gå bort. Bara att kolla på vad som lanserats och kommer lanseras till Switch.

Dock får man tänka på att Sony själva givit ut ett spel på Switch redan, Tiny Metal. Uncharted lär vi nog inte se men då de redan provat marknaden så är inget hugget i sten.

Marknadsandelarna och intresset för Switch är så pass bra redan innan första året är förbi att det vore korkat att inte lansera AAA-titlar på Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få lite anledningar till att köpa en switch?
Vad är bra med den? Dåligt?
Vilka spel finns idag?

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

synd bara alla AAA spel som kommer till ps4 kommer switch aldrig i närheten få.

Precis som PS4 aldrig kommer att få Zelda, Mario, andra Nintendo-titlar.
Finns ju ingen plattform som har alla spel så vill man spela allt får man helt enkelt skaffa sig alla plattformar, som det alltid varit och förmodligen alltid kommer att vara(en lång tid framöver iaf).

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

Skulle man kunna få lite anledningar till att köpa en switch?
Vad är bra med den? Dåligt?
Vilka spel finns idag?

Positiva saker om Switch:
1. Finns redan över 200 spel som tex Zelda Breath of the Wild, Super Mario Odyssey, ARMS, Splatoon 2 och många indie spel.
2. Det är hybrid konsol. Du kan ta med överallt.
3. Man får med två handkontroller.

Negativa saker om Switch:
1. Batteriet håller inte länge. Såklart beror det på vad man spelar.
2 Extra tillbehör till konsolen är inte billiga.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wiley:

Skulle man kunna få lite anledningar till att köpa en switch?
Vad är bra med den? Dåligt?
Vilka spel finns idag?

Vill du ha en spelplattform du kan spela stationärt vid TVn och enkelt ta med dig för att spela portabelt, i eller utanför hemmet? Stort spelutbud (Ca 300 lanserade spel, totalt ca 600 med alla som utannonserats hittils) och rätt stor variation på spel. Bra utvecklarstöd redan nu även om alla inte fått ut sina spel ännu.

Dåligt? Priserna på officiella kontrollerna kunde gärna sjunka något. Priserna på (bra) SD-minnen på 128GB och uppåt är rätt höga, huruvida dessa behövs beror på om man köper spel digitalt eller på fysiskt spelmedia och hur många spel man har.

Ta gärna en titt i stora Switch-tråden om du är nyfiken på plattformen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Positiva saker om Switch:
1. Finns redan över 200 spel som tex Zelda Breath of the Wild, Super Mario Odyssey, ARMS, Splatoon 2 och många indie spel.
2. Det är hybrid konsol. Du kan ta med överallt.
3. Man får med två handkontroller.

Negativa saker om Switch:
1. Batteriet håller inte länge. Såklart beror det på vad man spelar.
2 Extra tillbehör till konsolen är inte billiga.

Tack så mycket, ska titta lite till innan jag bestämmer mig ^_^

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vill du ha en spelplattform du kan spela stationärt vid TVn och enkelt ta med dig för att spela portabelt, i eller utanför hemmet? Stort spelutbud (Ca 300 lanserade spel, totalt ca 600 med alla som utannonserats hittils) och rätt stor variation på spel. Bra utvecklarstöd redan nu även om alla inte fått ut sina spel ännu.

Dåligt? Priserna på officiella kontrollerna kunde gärna sjunka något. Priserna på (bra) SD-minnen på 128GB och uppåt är rätt höga, huruvida dessa behövs beror på om man köper spel digitalt eller på fysiskt spelmedia och hur många spel man har.

Ta gärna en titt i stora Switch-tråden om du är nyfiken på plattformen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ohh the finns en Switch tråd? Nice! Ska titta.

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

Skulle man kunna få lite anledningar till att köpa en switch?
Vad är bra med den? Dåligt?
Vilka spel finns idag?

Kommer du aldrig bära runt den så betalar du ett rätt högt pris för detta. Önskar innerligt att det fanns en "only docked" version som kanske kostade 40-50% mindre. Angående speltitlar börjar det äntligen släppas lite AAA titlar och det finns tonvis med indiespel men dessa har funnits ute till andra plattformar i evigheter så inga nyheter där. Har du PC eller PS4/Xbox så finns det noll anledning att lira samma spel på Switchen. Kollade tex när en polare körde Rocket League på Switch, det är en lågupplöst sörja som knappt håller de 60fps den ska hålla - kort sagt är konsolen riktigt undermålig när det gäller prestanda. Samtidigt är de Switch-anpassade spelen riktigt fina (Mario tex ser galet bra ut och flyter på perfekt i 60fps).

Jag hade personligen bara köpt Switchen för de Nintendoexklusiva releaserna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har följande spel
Zelda Botw
Mario Oddysey
Fifa 18
Rocket League
Rayman
Lego ninjago
Mario kart 8 deluxe
Overcooked
Splatoon 2

Mfl mfl mfl.

Inte ägt en nintendokonsol sedan 8bit. Men sedan jag köpte switch i april förra året har jag spelat på min ps4 två gånger. Det känns inte som ett projekt att sätta sig och spela. Sätt på maskinen, 5 sekunder senare är du inne och spelar där du slutade sist. Den är så jävla bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter att ha ägt Switch i 10 månader:

+ Zelda och Mario

- Resten

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Kommer du aldrig bära runt den så betalar du ett rätt högt pris för detta. Önskar innerligt att det fanns en "only docked" version som kanske kostade 40-50% mindre. Angående speltitlar börjar det äntligen släppas lite AAA titlar och det finns tonvis med indiespel men dessa har funnits ute till andra plattformar i evigheter så inga nyheter där. Har du PC eller PS4/Xbox så finns det noll anledning att lira samma spel på Switchen. Kollade tex när en polare körde Rocket League på Switch, det är en lågupplöst sörja som knappt håller de 60fps den ska hålla - kort sagt är konsolen riktigt undermålig när det gäller prestanda. Samtidigt är de Switch-anpassade spelen riktigt fina (Mario tex ser galet bra ut och flyter på perfekt i 60fps).

Jag hade personligen bara köpt Switchen för de Nintendoexklusiva releaserna.

Detsamma går ju att säga för PS4 och Xbox One. Typ allt finns till andra plattformar med ett relativt litet exklusivt utbud. Exklusivitet gynnar bara plattformsägaren, övriga lanserar spel där betalande kunder finns.

Exemplet du nämner är ju också det sämst fungerande spel man kan hitta på plattformen. Många av oroblemen har också fixats med patchar. Rocket League är ett simpelt spel mot för mycket annat som släppts på plattformen

Dock är inte Switch alltför optimal enbart för stationärt spelande då den gör portabelt spelande bäst. Finns ingen seriös konkurrens som portabel spelplattform men betydligt tuffare dockad/stationärt. Beror som alltid på vad man vill ha ut av sitt spelande och vilka spel man också vill spela. .

PC + Switch är en riktigt fin kombination och så jag själv spelar i dagsläget.

Edit: En kraftfullare stationär Switch hade jag gärna sett också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att switchen säljer bra enligt mitt tycke. Om jag ser på tidigare konsoller så var 3DSen bra men personligen tyckte jag att upplösningen var i lägsta laget, även skärmen var något liten. Sen hade det varit kul att kunna koppla den till TVn för att spela "med" barnen. Blev inte så ofta att jag satt med dom eller dom med mig för att se på när någon spelade. Så där har switchen uppfyllt mina önskningar. Wii U var ju också kul men skärmen hade gärna fått vara bättre. Gillade dock funktionen när man spelade 2 att en kunde köra fullscreen på TV och den andra på plattan, dock var det ett klart handikapp att få plattan. Räckvidden var också klart begränsad, precis den klarade dom flesta vardagsrum, att spela på plattan i annat rum än basenheten var bara glömma. Switchen ersätter både 3DSen och Wii U för mig, spelade lite på Wii U för ett tag sedan och saknade verkligen switchens sleep funktion. Befinner mig på utlandet nu och helt preffekt att dra fram switchen efter en dag på stranden, dock märks det att skärmen är för ljussvag för att användas utomhus. Den känns i stort sett obrukbar jämfört med telefon, men solen suger verkligen ur batteriet när ljusstyrkan maxas och telefonen känns ohälsosamt varm så antar att en switch med samma skärm skulle få en batteritid på <1tim så då är nuvarande lösning ändå bättre. Trodde faktiskt inte att switchen skulle bli så mycket använd i bärbart läge som den blivit. Helt klart bästa köpet 2017

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Kul att se att det går fortsatt bra med Switch!
Anledning att skaffa Switch:
Jag ser dock bara en anledning till Switch och det är för Nintendos exklusiva titlar. Zelda, Super Mario och typ Pokemon? Zelda hade säkert varit kul att spela igenom en gång, men det är ett spel det... För mig känns som att Switch är ämnad mest åt barn/tonåringar med tanke på spelen.

Att konsolen är portabel kan väl trevligt för främst yngre som är på resande fot? Dock så har väl Nintendo 10st(?) varianter av DS som täcker detta redan.

Gillar att man kan spela 2spelare utan att köpa till en extra kontroller från början. Funkar kanon för kortare stunder

Nintendo är "mestarna" av remakes i min mening Då det känns som att det är remakes hela tiden på tapeten av Zeldas/Pokemon/Super Mario.

För egen del så räcker det med att spela Mario Cart någon enstaka gång med gänget.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Detsamma går ju att säga för PS4 och Xbox One. Typ allt finns till andra plattformar med ett relativt litet exklusivt utbud. Exklusivitet gynnar bara plattformsägaren, övriga lanserar spel där betalande kunder finns.

Exemplet du nämner är ju också det sämst fungerande spel man kan hitta på plattformen. Många av oroblemen har också fixats med patchar. Rocket League är ett simpelt spel mot för mycket annat som släppts på plattformen

Dock är inte Switch alltför optimal enbart för stationärt spelande då den gör portabelt spelande bäst. Finns ingen seriös konkurrens som portabel spelplattform men betydligt tuffare dockad/stationärt. Beror som alltid på vad man vill ha ut av sitt spelande och vilka spel man också vill spela. .

PC + Switch är en riktigt fin kombination och så jag själv spelar i dagsläget.

Edit: En kraftfullare stationär Switch hade jag gärna sett också.

Skickades från m.sweclockers.com

Förvisso men lite enklare spel blir ju oftast lika bra på PC som tex PS4 Pro. Har för mig att just tex Rocket League är jämförbart så sett.

Okej Kan även nämna Doom samt Skyrim Även om utvecklarna som portat dessa spel genomfört ett smärre mirakel att ens få dem att drivas av den enkla Tegra-kretsen i Switchen så är det kanske ingen speciellt trevlig spelupplevelse.

Jag tror nog Tegra-kretsen hade kunnat överklockas lite om den satt permanent dockad i ett litet plasthölje med lite mer minne Hade blivit finfint och gett jämnare FPS i de tyngre titlarna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vill du ha en spelplattform du kan spela stationärt vid TVn och enkelt ta med dig för att spela portabelt, i eller utanför hemmet? Stort spelutbud (Ca 300 lanserade spel, totalt ca 600 med alla som utannonserats hittils) och rätt stor variation på spel. Bra utvecklarstöd redan nu även om alla inte fått ut sina spel ännu.

Dåligt? Priserna på officiella kontrollerna kunde gärna sjunka något. Priserna på (bra) SD-minnen på 128GB och uppåt är rätt höga, huruvida dessa behövs beror på om man köper spel digitalt eller på fysiskt spelmedia och hur många spel man har.

Ta gärna en titt i stora Switch-tråden om du är nyfiken på plattformen.

Skickades från m.sweclockers.com

Mja, inte riktigt värt att betala 700spänn för ett Switch spel som man kan få till PC för någon 50-lapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag hade personligen bara köpt Switchen för de Nintendoexklusiva releaserna.

Finns många spel som gör sig bra på Switch, delvis p.g.a. att det är riktigt skönt att starta direkt och kunna spela var som helst (soffan/sängen/köket/bussen m.m.). Min tidigare bärbara konsol lärde mig att bärbart spelande fungerar utmärkt även i hemmet.

Skrivet av MexxII:

För mig känns som att Switch är ämnad mest åt barn/tonåringar med tanke på spelen.
Att konsolen är portabel kan väl trevligt för främst yngre som är på resande fot? Dock så har väl Nintendo 10st(?) varianter av DS som täcker detta redan.

Jag skulle snarare säga att den är utmärkt för oss "gamlingar" med fru och småbarn. Att spela utan att ockupera TVn och medan man lägger små barn gör det mycket lättare att få speltid.
Tonåringar har sällan särskilt många andra plikter och kan lika gärna spela med stationär konsol/PC i rummet hela kvällarna.

Sen har Nintendo egentligen två olika "DS-konsoler", vanliga DS och 3DS. Resten är varianter likt pro/x/slim-versioner av stationära. DS släpptes under PS2/Xbox-tiden och 3DS under PS3/360-tiden så det var dags för nästa bärbara nu.

Skrivet av Mocka:

Okej Kan även nämna Doom samt Skyrim Även om utvecklarna som portat dessa spel genomfört ett smärre mirakel att ens få dem att drivas av den enkla Tegra-kretsen i Switchen så är det kanske ingen speciellt trevlig spelupplevelse.

Har du spelat Skyrim på Switch? Tycker det är helt fantastiskt! Då har jag ändå ett par hundra timmar spelade på PC. Det var värt varenda krona för att kunna njuta av ett fantastiskt spel i en bra version igen, denna gång var som helst (oftast i huset).

Har inte stört mig något alls på prestanda och det har klart färre buggar än jag får på PC. Enda nackdelarna i mina ögon är avsaknad av moddar och consolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kommer du aldrig bära runt den så betalar du ett rätt högt pris för detta. Önskar innerligt att det fanns en "only docked" version som kanske kostade 40-50% mindre. Angående speltitlar börjar det äntligen släppas lite AAA titlar och det finns tonvis med indiespel men dessa har funnits ute till andra plattformar i evigheter så inga nyheter där. Har du PC eller PS4/Xbox så finns det noll anledning att lira samma spel på Switchen. Kollade tex när en polare körde Rocket League på Switch, det är en lågupplöst sörja som knappt håller de 60fps den ska hålla - kort sagt är konsolen riktigt undermålig när det gäller prestanda. Samtidigt är de Switch-anpassade spelen riktigt fina (Mario tex ser galet bra ut och flyter på perfekt i 60fps).

Jag hade personligen bara köpt Switchen för de Nintendoexklusiva releaserna.

Rocket League-porten har stora problem men man kan inte döma alla andra ports utifrån hur RL presterar. Finns många andra ports som fungerar alldeles utmärkt. En stor anledning att spela de spel som finns till PC på Switch för mig är att kunna ligga och slöspela dom i sängen. Extremt hög mysfaktor att ligga i sängen och ta hand om sin bondgård i Stardew Valley (en klart godkänd port).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Förvisso men lite enklare spel blir ju oftast lika bra på PC som tex PS4 Pro. Har för mig att just tex Rocket League är jämförbart så sett.

Okej Kan även nämna Doom samt Skyrim Även om utvecklarna som portat dessa spel genomfört ett smärre mirakel att ens få dem att drivas av den enkla Tegra-kretsen i Switchen så är det kanske ingen speciellt trevlig spelupplevelse.

Jag tror nog Tegra-kretsen hade kunnat överklockas lite om den satt permanent dockad i ett litet plasthölje med lite mer minne Hade blivit finfint och gett jämnare FPS i de tyngre titlarna.

Har du ens spelat några av dessa spel på Switchen? Skyrim är en riktigt bra port och DOOM (2016) är inte perfekt men ändå bra med tanke på vad spelet körs på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

Skulle man kunna få lite anledningar till att köpa en switch?
Vad är bra med den? Dåligt?

+
Grymt trevlig bärbar konsol (finns ingen konkurrens som är i närheten)
Stödjer både fysiska spel och nerladdningar
Bra med fysiska kontrollers jämfört med mobil och iPad
Bättre grafisk prestanda än jämfört med mobil och iPad
Mer avancerade och bättre producerade speltitlar än på mobil och iPad

-
Något dyr för sin prestanda (men ändå OK)
Något dyrare spel än på andra konsoler och dator
Saknar riktig D-pad i handhållet läge för tex. Tetris och 2D-plattformsspel, etc.
Saknar analoga triggers som hos handkontroller för XB, PS och andra enheter för bilspel, etc.
Något dyra tillbehör som tex. Pro-kontroller, men finns adapters för att köra XB, PS och andra BT-baserade

Totalt sätt så är jag väldigt nöjd (alla + överväger klart alla -).

Kan verkligen varmt rekommendera ett köp!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har du ens spelat några av dessa spel på Switchen? Skyrim är en riktigt bra port och DOOM (2016) är inte perfekt men ändå bra med tanke på vad spelet körs på.

https://www.youtube.com/watch?v=qqR58L9oEOc

https://www.youtube.com/watch?v=PqnUHecJ01U

Skyrim är ju för visso ett över 6 år gammalt spel så man får ju hoppas en konsol från 2017 klarar av att köra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konchjaz:

Skyrim är ju för visso ett över 6 år gammalt spel så man får ju hoppas en konsol från 2017 klarar av att köra det.

Det har baserat Switch-versionen på Skyrim Special Edition, ett spel från hösten 2016 om man vill se det så.

Självklart har de behövt offra en hel del grafiskt godis. Skyrim SE på PC med högsta inställningar och 100+ moddar på bra högupplöst skärm ser helt fantastiskt ut men då krävs ju rejäl hårdvara också.
Jag är själv mycket imponerad att det går att spela så stora och så pass snygga spel som t.ex. detta på en bärbar konsol som kostar som en hyfsad datorkomponent.

Det här är ingen "bärbar" enhet som med datorer där du kan bära enheten men i princip måste sitta vid ett bord för att använda den. Switchen och andra tidigare bärbara konsoler kan du spela stående om du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

synd bara alla AAA spel som kommer till ps4 kommer switch aldrig i närheten få.

Det kommer väldigt bra exklusiva titlar till Switch. Så det optimala är att äga både en Switch, PC och en PS4 för bra täckning på det utbud som kommer. En Xbox One behöver man ej om man har en PC.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Det kommer väldigt bra exklusiva titlar till Switch. Så det optimala är att äga både en Switch, PC och en PS4 för bra täckning på det utbud som kommer. En Xbox One behöver man ej om man har en PC.

Jag tycker det är kanon att ha XBox 1 S/X och PC (samt Switch för bärbart). Fördelen är att man kan ha de dels som smidiga mediaspelare till alla TV i huset (kostar mindre än Nvidia Shield TV och kan fås för ungef. samma pris som Apple TV).

Dels så kan man spela med en del titlar spela samma licens/spel på både sina PC och sina Xbox. Slipper köpa om samma titel flera gånger (bara på Switchen det skiter sig att man behöver köpa på nytt). Grymt smidigt!

Att det av alla tusentals spel som finns, att man inte kan spela några tiotal av de, skiter jag totalt i.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Är switch bundlarna slut eller ska dom vara så här dyra? 1000kr mer för ett spel

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4