Funderingar på hur man tjänar pengar på bitcoins ?

Permalänk

Funderingar på hur man tjänar pengar på bitcoins ?

Hej

Går det att tjäna pengar på bitcoins ? Är det svårt att lära sig hur man handlar och säljer ? Finns guider ?

/Force

Permalänk
Medlem

Den svänger just nu mellan 13000 och 17000$ så det handlar bara om att köpa och sälja.
Alternativt så skapar du upp ett avanza konto och köper certet helst runt 500sek och säljer runt 650-700 (eller 900 whoho men det verkar gå segt upp dit)

Rinse repeat

Edit, kör du avanza och isk så skattar du väldigt lite istället för 30% på vinsten som du annars ska göra

Permalänk
Skrivet av Spiffman:

Den svänger just nu mellan 13000 och 17000$ så det handlar bara om att köpa och sälja.
Alternativt så skapar du upp ett avanza konto och köper certet helst runt 500sek och säljer runt 650-700 (eller 900 whoho men det verkar gå segt upp dit)

Rinse repeat

What ?

He he ingen aning om vad du skriver. Tänkte om det finns bra guider om hur det funkar ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

What ?

He he ingen aning om vad du skriver. Tänkte om det finns bra guider om hur det funkar ?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte fattar vad han skriver är det nog bäst att du låter pengarna ligga kvar på sparkontot...

Permalänk
Inaktiv

Inget illa menat, men den nivån du verkar vara på så är det mycket tid på att lära sig att handla valutor. Speciellt något så volatilt som bitcoin.

Håll dig borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

What ?

He he ingen aning om vad du skriver. Tänkte om det finns bra guider om hur det funkar ?

Skickades från m.sweclockers.com

Avanza är en tjänst där du köper/säljer aktier/fonder etc.
Med ett isk-konto så schablonskattas det du säljer och därför behöver du inte deklarera det själv, det sköter Avanza åt dig.

Sifforna han pratar om är kursen. Du köper billigt och säljer när det är dyrt.

Jag själv har köpt Ethereum då jag tycker det finns mer att tjäna där för tillfället. Än så länge, på ca 2 månader har jag gått upp 25%. Småpengar än så avvaktar ett tag tills det växt upp sig lite mer.

Skrivet av Ziddie:

Om du inte fattar vad han skriver är det nog bäst att du låter pengarna ligga kvar på sparkontot...

Skrivet av anon176726:

Inget illa menat, men den nivån du verkar vara på så är det mycket tid på att lära sig att handla valutor. Speciellt något så volatilt som bitcoin.

Håll dig borta.

Har ni inget bättre att bidra med kan ni lika gärna hålla er borta.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solomon:

Har ni inget bättre att bidra med kan ni lika gärna hålla er borta.

Tror mitt inlägg är till mer hjälp än ditt.
Inte för att va petig heller, men Avanza är en bank, inte en tjänst.

Permalänk
Skrivet av solomon:

Avanza är en tjänst där du köper/säljer aktier/fonder etc.
Med ett isk-konto så schablonskattas det du säljer och därför behöver du inte deklarera det själv, det sköter Avanza åt dig.

Sifforna han pratar om är kursen. Du köper billigt och säljer när det är dyrt.

Jag själv har köpt Ethereum då jag tycker det finns mer att tjäna där för tillfället. Än så länge, på ca 2 månader har jag gått upp 25%. Småpengar än så avvaktar ett tag tills det växt upp sig lite mer.

Har ni inget bättre att bidra med kan ni lika gärna hålla er borta.

Okej, nyfiken på det därför jag ställer frågorna. Alla är vi nybörjare i början så nja skall kolla lite mer på det. Så avanza skulle man kunna kontakta ang det ? Är det där man har e-plånboken också då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Tror mitt inlägg är till mer hjälp än ditt.
Inte för att va petig heller, men Avanza är en bank, inte en tjänst.

Så en bank är inte en tjänst? Skulle kalla allt man brukar en tjänst.
Hur ska TS ens börja om alla avråder honom att ens försöka? Om han nu vill köpa ett cert för att testa, varför inte hjälpa honom på vägen istället?

Skrivet av forcevision:

Okej, nyfiken på det därför jag ställer frågorna. Alla är vi nybörjare i början så nja skall kolla lite mer på det. Så avanza skulle man kunna kontakta ang det ? Är det där man har e-plånboken också då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Utan frågor så får man inga svar. Så är det. Du kan säkert prata med Avanza för lite hjälp, men skulle nog faktiskt läsa mer runt på nätet så du får en grundlig förståelse vad det faktiskt är först. Som sagt är Avanza en bank så i dagens samhälle kan jag väl anta det kallas en e-plånbok in some way.

Däremot kan jag anta du läst om bitcoin-wallets? Det är inte samma sak och det handlar inte heller om samma sak. Mining och Handla(köpa/sälja certifikat) är inte samma sak.

Det finns många sidor däremot du kan köpa och sälja. Personligen kör jag med Avanza, men du har också Poloniex och Coinbase t.ex.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd

Köp Neo, håll den i 1 år, eller 10 år, ännu bättre.

Varsågod. Nu hoppar jag ur diskussionen för det går inte diskutera på ett anti-krypto-vänligt forum.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solomon:

Så en bank är inte en tjänst? Skulle kalla allt man brukar en tjänst.
Hur ska TS ens börja om alla avråder honom att ens försöka? Om han nu vill köpa ett cert för att testa, varför inte hjälpa honom på vägen istället?

Okej ja dumt av mig.

TS:
Öppna ett konto på IGmarkets (www.ig.com).
Sätt in pengar och sök i plattformen efter "Bitcoin".
Du kommer få fram ett par olika CFDs (Contract for difference) välj den som heter "Bitcoin USD ($1)".
Gör som de sagt till dig tidigare i tråden, köp billigt och sälj dyrt. Det går aldrig fel.
Ett kontrakt på IG kräver en säkerhet på kontot. Säkerheten just nu är 40% på bitcoin. (~39.000SEK just nu)
Ett kontrakt ger 1 dollar för varje dollar som bitcoin går upp.
Om bitcoin går upp från 13.000 USD till 17.000 USD tjänar du alltså 4.000 USD (32634 SEK).
Tryck bara på KÖP för att köpa, och SÄLJ för att sälja.
Det är absolut inte hög risk eller något sånt töntigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Okej ja dumt av mig.

TS:
Öppna ett konto på IGmarkets (www.ig.com).
Sätt in pengar och sök i plattformen efter "Bitcoin".
Du kommer få fram ett par olika CFDs (Contract for difference) välj den som heter "Bitcoin USD ($1)".
Gör som de sagt till dig tidigare i tråden, köp billigt och sälj dyrt. Det går aldrig fel.
Ett kontrakt på IG kräver en säkerhet på kontot. Säkerheten just nu är 40% på bitcoin. (~39.000SEK just nu)
Ett kontrakt ger 1 dollar för varje dollar som bitcoin går upp.
Om bitcoin går upp från 13.000 USD till 17.000 USD tjänar du alltså 4.000 USD (32634 SEK).
Tryck bara på KÖP för att köpa, och SÄLJ för att sälja.
Det är absolut inte hög risk eller något sånt töntigt.

Vad är det för råd att ge till en nybörjare att Bitcoin inte är hög risk?? Bland det mest volatila som finns, speciellt då värdet inte baseras på ett underliggande värde.

Permalänk
Skrivet av solomon:

Så en bank är inte en tjänst? Skulle kalla allt man brukar en tjänst.
Hur ska TS ens börja om alla avråder honom att ens försöka? Om han nu vill köpa ett cert för att testa, varför inte hjälpa honom på vägen istället?

Utan frågor så får man inga svar. Så är det. Du kan säkert prata med Avanza för lite hjälp, men skulle nog faktiskt läsa mer runt på nätet så du får en grundlig förståelse vad det faktiskt är först. Som sagt är Avanza en bank så i dagens samhälle kan jag väl anta det kallas en e-plånbok in some way.

Däremot kan jag anta du läst om bitcoin-wallets? Det är inte samma sak och det handlar inte heller om samma sak. Mining och Handla(köpa/sälja certifikat) är inte samma sak.

Det finns många sidor däremot du kan köpa och sälja. Personligen kör jag med Avanza, men du har också Poloniex och Coinbase t.ex.

Mmmm läste lite snabbt på bitcon.se om dom olika plånböcker. Men Avanza är en e-plånbok då. Skickade till dom lite frågor så får jag se vad dom skriver. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av forcevision:

Mmmm läste lite snabbt på bitcon.se om dom olika plånböcker. Men Avanza är en e-plånbok då. Skickade till dom lite frågor så får jag se vad dom skriver. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Avanza är ingen E-plånbok. Det är en bank.
Det de pratar om är att du kan köpa Bitcoin kontrakt på avanza. Du äger alltså inga bitcoins. Du äger ett värdepapper som ska följa kursutvecklingen i bitcoin.
Vilket den sällan gör till punkt och pricka, sedan kan du bara handla det pappret på börsens öppettider.
Skulle bitcoin tokdyka i pris under en helg så får du snällt vänta tills måndag, då dina pengar är borta.

Är du intresserad av att investera i bitcoins eller värdepapper som följer bitcoin?

Skulle råda dig till att lyssna på lite olika finanspoddar och kanske googla lite. Det är mycket att lära sig när man är ny.

Skrivet av Ziddie:

Vad är det för råd att ge till en nybörjare att Bitcoin inte är hög risk?? Bland det mest volatila som finns, speciellt då värdet inte baseras på ett underliggande värde.

Permalänk

Ja det verkar vara lite att lära sig. Men det verkar vara väldigt osäkert med att ha en egen e-plånbok, tänker om datorn eller mobilen skulle crascha. Installerade coinbase på min mobil vilket skulle vara en bra app. Vad tror ni ? Coinbase är väll en E-plånbok om jag fattat det rätt ?

Permalänk
Medlem

@forcevision: Nja, du kan ju förstås använda Coinbase som en plånbok, men vad de flesta gör är att de skickar vidare sina Bitcoins till
hemsidor som Binance eller Kucoin, som är en sorts kryptovalutebörs. Där kan du köpa de mindre, mer teknologiskt avancerade och i många fall bättre valutorna för större kryptovalutor, såsom Bitcoin och Ether. De flesta är nog överens om att Bitcoin mest har som syfte att köpa och sälja andra valutor med, på grund av den utdaterade tekniken med höga avgifter. Därför skulle jag rekommendera dig att köpa Ether; denna valuta är vida överlägsen Bitcoin på det tekniska. Sedan kan du börja växla din Ether till andra valutor när du har läst på mer. Annars kan du förlora stora mängder pengar på lite tid. Det finns många forum om kryptovalutor, se efter där vad de rekommenderar. Lycka till!

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk
Skrivet av Woxolo:

@forcevision: Nja, du kan ju förstås använda Coinbase som en plånbok, men vad de flesta gör är att de skickar vidare sina Bitcoins till
hemsidor som Binance eller Kucoin, som är en sorts kryptovalutebörs. Där kan du köpa de mindre, mer teknologiskt avancerade och i många fall bättre valutorna för större kryptovalutor, såsom Bitcoin och Ether. De flesta är nog överens om att Bitcoin mest har som syfte att köpa och sälja andra valutor med, på grund av den utdaterade tekniken med höga avgifter. Därför skulle jag rekommendera dig att köpa Ether; denna valuta är vida överlägsen Bitcoin på det tekniska. Sedan kan du börja växla din Ether till andra valutor när du har läst på mer. Annars kan du förlora stora mängder pengar på lite tid. Det finns många forum om kryptovalutor, se efter där vad de rekommenderar. Lycka till!

Ja jag har kollat lite på en kille på twitch och han har öppet en sida som heter Binance. tack för tipset håller på för fullt att lära mig detta, känns väldigt avancerat men det gör väll allt i början Men måste man inte ha en plånbok för att investera i tel ether på Binance ?

Permalänk
Medlem

Du har mentalt fel inställning. Du förutsätter att du kommer tjäna pengar. Om du inte är beredd att faktiskt FÖRLORA pengar så ska du inte investera. Gäller alltid: Investera inte pengar som du inte har råd att förlora.

Senast igår kom ju nyheten att Sydkorea har ett lagförslag om att förbjuda kryptovalutor. Om fler hänger på, vad tror ni händer med er "riskfria" investering då?

Men som sagt, investera en peng du har råd att förlora och hoppas på det bästa. No pain, no gain

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

Du har mentalt fel inställning. Du förutsätter att du kommer tjäna pengar. Om du inte är beredd att faktiskt FÖRLORA pengar så ska du inte investera. Gäller alltid: Investera inte pengar som du inte har råd att förlora.

Senast igår kom ju nyheten att Sydkorea har ett lagförslag om att förbjuda kryptovalutor. Om fler hänger på, vad tror ni händer med er "riskfria" investering då?

Men som sagt, investera en peng du har råd att förlora och hoppas på det bästa. No pain, no gain

Finns ingen person som hållit i Pengar från dag 1 tills idag som förlorat pengar på krypto. Så enligt statistik på miljontals människor så ska man inte räkna med en förlust, sålänge man inte säljer vid förlust.

Lagförslaget är grundlöst och Koreanerna gjorde det för att sänka marknaden och återigen köpa in sig billigt.

Enkelt och snabb avkastning mao.

Dessutom så skulle dom inte förbjuda kryptovalutor, dom skulle förbjuda exchanges, som inte var compliant. Sprid inte falsk information.

Permalänk
Medlem

Det fanns ingens om förlorade pengar på South Sea heller förrän bubblan spektakulärt sprack

https://en.wikipedia.org/wiki/South_Sea_Company

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Självklart är jag med på att man kan förlora pengar, men man kan förlora mer eller mindre. Och man måste prova för att lyckas. men tänkte kolla här lite om hur man går tillväga, lite enkla tips mer och lite hur det fungerar. Vet att det är mycket man måste lära sig men få en liten inblick och en start så lär man sig på vägen. tex vad är en bra ingångs summa tycker ni ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Finns ingen person som hållit i Pengar från dag 1 tills idag som förlorat pengar på krypto. Så enligt statistik på miljontals människor så ska man inte räkna med en förlust, sålänge man inte säljer vid förlust.

Det sade man säkert om Fermenta-aktien också. Nu är vi inte på dag ett och är det så att man inte har behov av de pengar man investerar så ökar förstås chansen att man skall kunna omsätta sin investering till vinst avsevärt så länge inte marknaden kraschar.

Men att påstå att det inte finns en risk för att man förlorar pengar på en investering är både historielöst och dumt. Spelar med pengar det gör man om man har råd att förlora dem, så enkelt är det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Det sade man säkert om Fermenta-aktien också. Nu är vi inte på dag ett och är det så att man inte har behov av de pengar man investerar så ökar förstås chansen att man skall kunna omsätta sin investering till vinst avsevärt så länge inte marknaden kraschar.

Men att påstå att det inte finns en risk för att man förlorar pengar på en investering är både historielöst och dumt. Spelar med pengar det gör man om man har råd att förlora dem, så enkelt är det.

Detta är inte aktier. Detta är en helt ny bransch och du kan inte basera den på tidigare silver/Tulpan-vändor osv.
Finns alltid en risk, men ska vi gå statistiskt så finns det inte det.

Permalänk
Medlem

Du kan nog börja med att gå in på www.avanza.se och läsa igenom de guider de har om aktiehandel. Förstår du hur det fungerar så kommer du även börja förstå trading med valutor och certifikat (Avanza har även guide om BTC & ETH certen).
Sen komplementerar du detta genom att läsa på om de valutor du är intresserad att investera i så är du good to go

Permalänk
Skrivet av Reves:

Du kan nog börja med att gå in på www.avanza.se och läsa igenom de guider de har om aktiehandel. Förstår du hur det fungerar så kommer du även börja förstå trading med valutor och certifikat (Avanza har även guide om BTC & ETH certen).
Sen komplementerar du detta genom att läsa på om de valutor du är intresserad att investera i så är du good to go

Mmmm jag har läst på Avanza även haft lite kontakt med dom. Men som jag förstår det har Avanza inte bitcoin som man köper av dom utan certifikat. Jag läste även guiden på Binance eller skummade igenom den lite, men fortfarande många frågetecken när det gäller e-plånböcker osv. men jag läser på här och var får jag hoppas att jag börjar förstå helheten men som jag skrev ovan tar gladigen emot tips från er här och gärna om ni har bra guider

Permalänk
Medlem

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/...

Det känns som en bra läge att köpa nu när bitcoin är nere på 13k. Vänta att den går upp, så kan man snabbt tjäna lite pengar

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Detta är inte aktier. Detta är en helt ny bransch och du kan inte basera den på tidigare silver/Tulpan-vändor osv.
Finns alltid en risk, men ska vi gå statistiskt så finns det inte det.

Hehe, helt ny bransch, statistiskt... jadu, vad skall man säga?

Permalänk
Skrivet av zeleni:

https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/...

Det känns som en bra läge att köpa nu när bitcoin är nere på 13k. Vänta att den går upp, så kan man snabbt tjäna lite pengar

Men vad är en bra insättning som start summa 300kr eller 10000kr ? Förstår ni hur jag menar vad är rekommenderad summa. Vad tycker ni ? Om jag skall investera hos Avanza.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Hehe, helt ny bransch, statistiskt... jadu, vad skall man säga?

Statistiskt (9 år).

Branschen är den första och enda i sitt slag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Men vad är en bra insättning som start summa 300kr eller 10000kr ? Förstår ni hur jag menar vad är rekommenderad summa. Vad tycker ni ? Om jag skall investera hos Avanza.

Satsar du lite vinner du lite, men samtidigt förlorar du lite.
Handlar väl snarare om har du råd att förlora 300 eller 10000.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...