Program för o skapa Macros?

Permalänk
Hedersmedlem

Program för o skapa Macros?

Efterlyser ett program till Windows 7 där jag kan via en timer ställa in vissa macros (tex, aktivera ett VPN program vid en viss tid).

Permalänk
Medlem

Kolla in Task Scheduler.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baxtex:

Kolla in Task Scheduler.

Grejen är att jag behöver även "aktivera" VPN programmet (en knapp för on / off), vilket Task scheduler inte kan. Går det att styra muspekaren via task scheduler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Grejen är att jag behöver även "aktivera" VPN programmet (en knapp för on / off), vilket Task scheduler inte kan. Går det att styra muspekaren via task scheduler?

Nope, men du kan inte ställa in i programmet så att det ansluter automatiskt när det statar? Så kan du bara stänga av och starta det när du vill? Vad är det för program? Med Viscosity kan man t ex köra scripts före, under och efter vpn anslutningar. Kanske kan gå att göra något där?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baxtex:

Nope, men du kan inte ställa in i programmet så att det ansluter automatiskt när det statar? Så kan du bara stänga av och starta det när du vill?

Nope, inte just detta VPN, vilket är lite störande

Permalänk
Hedersmedlem

Glömde svara på din fråga, jag kör med Astrill VPN. Varje gång appen startas, så måste man klicka på stora "on / off" knappen: https://imgur.com/a/APvng

Så jag behöver ha ett macro program som använder sig av muspekaren.

Tips?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Tack, men denna verkar vara lite väl avancerad för en som inte vet hur man skriver scripter

Finns det inget enklare program?