Permalänk
Medlem

Grafikkort problem tror jag

Tjena det är så att min kompis har köpt ett nytt grafikkort till sin dator och när han monterat dit det och startar datorn ser hans bildskärm ut såhär
https://imgur.com/a/CDCf1

Har ingen aning om vad som är felet kan någon hjälpa mig
Mvh Gustav Holm

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad för adapter ni använder som anslutning (HDMI, VGA, Display Port). Men ni skulle kunna testa en ny kabel för att utesluta problem med trasig kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrillZo:

Vet inte riktigt vad för adapter ni använder som anslutning (HDMI, VGA, Display Port). Men ni skulle kunna testa en ny kabel för att utesluta problem med trasig kabel.

Han använder för tillfället hdmi kabel då han har datorn ansluten till tv:n och när han kör på det inbyggda grafikkortet så funkar bilden hur bra som helst så kabeln är det inte fel på
Något annat förslag
(med inbyggda menar jag typ intel HD graphics eller liknande)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Provat att sätt hans kort i din dator?

Då eliminerar vi allt annat som potentiellt kan påverka bekymret.

Och om det kvarstår i din burk så är det bara att skicka tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Han använder för tillfället hdmi kabel då han har datorn ansluten till tv:n och när han kör på det inbyggda grafikkortet så funkar bilden hur bra som helst så kabeln är det inte fel på
Något annat förslag
(med inbyggda menar jag typ intel HD graphics eller liknande)

Skickades från m.sweclockers.com

Ser ut som en RMA om det inte hjälper att tanka nyaste drivisarna. Troligtvis grafikminnet som inte lirar som det borde.

Permalänk
Medlem

Har ni laddat ned några drivrutiner till kortet?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Ser ut som en RMA om det inte hjälper att tanka nyaste drivisarna. Troligtvis grafikminnet som inte lirar som det borde.

Är rätt säker på att han tanka hem dem nyaste drivrutinerna men ska höra med han annars får han skicka tillbaka det
Tack för svaren!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ca1P3: Ett tips är att köra DDU för att ta bort alla gamla drivrutiner, och sen installera de senaste drivrutinerna från NVIDIA.

Permalänk
Medlem

Låter som att HDR är på, men skärmen stödjer inte det.
Detta kanske hjälper https://support.microsoft.com/sv-se/help/4040263/windows-10-h...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning