Corsair K63 Wireless är trådlöst tangentbord med mekaniska brytare

Permalänk
Melding Plague

Corsair K63 Wireless är trådlöst tangentbord med mekaniska brytare

Corsair inleder årets CES-mässa med avtäckandet av en serie trådlösa spelprodukter, däribland tangentbordet K63 med både mekaniska brytare från Cherry samt bakgrundsbelysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt att konceptet börjar ta fart på riktigt!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Äntligen, har velat ha ett makaniskt tangenbord, men det har inte funnits trådlösa, eftersom jag sitter 3 m från datorn vill jag inte ha en sladd ivägen som jag snubblar över hela tiden.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig nyhet, också velat ha detta en längre tid. Hade kanske varit trevligt med längre batteritid men med allt som drar ström så är det nog rätt svårt

Hade varit nice med någon typ av hybrid tangentbord. en docka som tangentbordet sitter i för laddning/användning av sladd, men vill du sitta i soffan så kan du bara koppla bort den från dockan och det blir ett trådlöst tangentbord

Permalänk
Medlem

Trevligt att det kommer lite fler trådlösa mekaniska tangentbord, blir bara så trött på typsnitten som används på alla "gamer" modeller.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av test0r:

Trevligt att det kommer lite fler trådlösa mekaniska tangentbord, blir bara så trött på typsnitten som används på alla "gamer" modeller.

Håller med dig, saknar dessutom LCD-skärmen som Logitech G15 hade.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

15h batteritid, lul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Riktigt trevlig nyhet, också velat ha detta en längre tid. Hade kanske varit trevligt med längre batteritid men med allt som drar ström så är det nog rätt svårt

Hade varit nice med någon typ av hybrid tangentbord. en docka som tangentbordet sitter i för laddning/användning av sladd, men vill du sitta i soffan så kan du bara koppla bort den från dockan och det blir ett trådlöst tangentbord

Vad jag förstod det som i videon så kan man koppla in laddkabeln och då fungerar det som ett vanligt tangentbord, alltså att kommunikationen går via kabeln.

Men som koncept så är detta inget som passar mig, kanske för den som ofta flyttar sitt tangentbord. Slippa kabeln för 15h batteritid? Nej tack. Har istället routat min kabel 90 grader från tangentbordet ner genom bordet och under bordet.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Och fortfarande non standard botten rad.
För fan Corsair.
Jag var lite lätt intresserad tills jag såg det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Vad jag förstod det som i videon så kan man koppla in laddkabeln och då fungerar det som ett vanligt tangentbord, alltså att kommunikationen går via kabeln.

Men som koncept så är detta inget som passar mig, kanske för den som ofta flyttar sitt tangentbord. Slippa kabeln för 15h batteritid? Nej tack. Har istället routat min kabel 90 grader från tangentbordet ner genom bordet och under bordet.

Ja, sladden finns där. men tänkte mig mer att en docka hade varit snyggare och lättare/snabbare att koppla in och ut istället för att ha en lös sladd som ligger på skrivbordet t.ex och kanske sen trillar ner på golvet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Och fortfarande non standard botten rad.
För fan Corsair.
Jag var lite lätt intresserad tills jag såg det.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det som inte är standard?

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Vad är det som inte är standard?

Utformningen på knapparna, så man kan inte köra med vanliga keycaps.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Äntligen, har velat ha ett makaniskt tangenbord, men det har inte funnits trådlösa, eftersom jag sitter 3 m från datorn vill jag inte ha en sladd ivägen som jag snubblar över hela tiden.

Jaså?

https://www.massdrop.com/buy/keywalker-68-bluetooth-mechanica...
https://www.massdrop.com/buy/kb87-bluetooth-cnc-acrylic-mecha...
https://www.amazon.com/Mechanical-Keyboard-Pro-Bluetooth-Smar...

Massdrop har jag dock full förståelse för att man inte vill beställa från.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

nja det blir nog hellre ett G613 än detta tror jag.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Blå bakgrundsbelysning och mer ljus mellan tangenterna än vad som lyser upp tecknena, samt "gaming"-typsnitt... *suck*
Bakgrundsbelysningen är också troligen det som drar mest batteri.

Skrivet av Beta:

Vad är det som inte är standard?

Bredden på tangenterna på nedersta raden. De har inte samma storlek som några tredjeparts-tangenter med undantag för från Max Keyboard.

Skrivet av hag:

Massdrop har jag dock full förståelse för att man inte vill beställa från.

De fick Deskthority-forumets pris "The *Ping* Award" ... för "The worst keyboard or keyboard/input device related experience in 2017". Se också http://www.massdrama.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Jag skulle verkligen vilja se fler tangentbord med Cherry MX Silent. Skulle gärna ha ett tenkeyless tangentbord, men jag kan inte gå tillbaka till vanliga Red-switchar efter att ha kört Silent ett par år.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

De fick Deskthority-forumets pris "The *Ping* Award" ... för "The worst keyboard or keyboard/input device related experience in 2017". Se också http://www.massdrama.com

Haha! Det förvånar mig int ett dugg, Var bl a en av dem som fick två ergodox-PCB:er av samma sort. Lagom kul.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Ingen RGB = flopp

Permalänk
Medlem

Alltså, om det var RGB så skulle batteriet ladda ur på nolltid. Men jag tycker att de kunde ha valt en skön varmvit bakgrundsbelysning.
Det var lääänge sedan som blått var nytt och coolt. Det är mest bara irriterande för ögonen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Ja, sladden finns där. men tänkte mig mer att en docka hade varit snyggare och lättare/snabbare att koppla in och ut istället för att ha en lös sladd som ligger på skrivbordet t.ex och kanske sen trillar ner på golvet.

Vad har denna för laddkontakt?

Nu börjar det ju äntligen vara så att vissa saker på PC och Androidsidan kommer i kapp Apples försprång i att ha en VÄNDBAR kontakt iom USB-C kontakten. Sanslöst att man 2017 fortfarande ska hålla på att bråka med icke vändbara kontakter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vad har denna för laddkontakt?

Nu börjar det ju äntligen vara så att vissa saker på PC och Androidsidan kommer i kapp Apples försprång i att ha en VÄNDBAR kontakt iom USB-C kontakten. Sanslöst att man 2017 fortfarande ska hålla på att bråka med icke vändbara kontakter.

Vilken kontakt den skulle ha vet jag inte, men hade ju varit trevligt om det varit en sladd som även fungerat till annat också, typ en USB-C Kontakt och löstagbar, så man själv kan välja längd/färg efter behov

Permalänk

Lite offtopic kanske (admin får tabort mitt inlägg om de inte passade in)men är det nån som vet hur man kommer i kontakt med corsairs kundtjänst i sverige eller dyligt? altså inte live hjälpen. Skickade mitt K70 på garantiärende i September och har sedan dess fått tillbaka 3st tangentbord med amerikansk layout som jag fått skicka tillbaka och nu senast skickar de inte ens något tangentbord till mig. Tycker corsairs kundservice är under all kritik. ska det verkligen ta 5 månader att få ett nytt tangentbord?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .