Forza 7 från dator till TVN, 4k hur göra?

Permalänk

Forza 7 från dator till TVN, 4k hur göra?

Var nära att köpa en xbox one x för att köra Forza 7 i 4k, men sedan tänkte jag behöver jag verkligen det, ville ha en 4k blu ray spelare, men tydligen suger den i xbox one x. Så tänkte att jag spelar från datorn med hdmi kabel, men min dator skärn är bara 1080p, hur ska jag göra för att det ska bli true 4k på tvn? Har en oled b7, så den skalar antagligen upp? Men hur ska man göra/koppla för riktigt 4k?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Bildexpert 📺

@blue eyed devil: Börja med att koppla in datorn till tv:n och testa dig fram.

Permalänk
Medlem

Hdmi kabel mellan dator och TV med stöd för 4K = 4K

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Min dator skickar 4k signal till min tv utan problem, att jag har annan upplösning (3440x1440) på huvudskärmen spelar ingen roll.

Jag har en hdmi kabel dragen från datorn till tv:n och DP mellan datorn och skärmen. Fungerar helt smärtfritt.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Avstängd

Högertryck på skrivbordet gå in på Nvidias kontrollpanel välj att det inte ska skalas upp.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Ja så länge du har tillräckligt bra hdmi kabel och ställer in tvn rätt så kommer det fungera. Kör du med Windows 10 kan du aktivera hdr. Jag var tvungen ställa in rätt färgläge i tvn till 4.2.2 om jag minns rätt. Var också tvungen ha enbart tvn inkopplad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x