Lenovo uppdaterar Thinkpad X1-serien med Kaby Lake Refresh och Dolby Vision HDR

Permalänk
Melding Plague

Lenovo uppdaterar Thinkpad X1-serien med Kaby Lake Refresh och Dolby Vision HDR

Under CES 2018 visar Lenovo nya versioner av Thinkpad X1 Carbon och Thinkpad X1 Yoga, som blir de första datorerna med stöd för bildtekniken Dolby Vision HDR.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fortfarande 16x9-skärm och deras nya sämre tangentbordet.

Permalänk
Avstängd

Vad jag önskar att jag hade råd att byta ut min Gamla Thinkpad mot en ny

Permalänk
Inaktiv

De kommer väl snart uppdatera alla förutom P serien, där just P serien (workstation) är den som jag tycker är intressant. Men de vill testa allt nytt på de andra serierna före.

Det jag framförallt stör mig på är ockerpriserna på ssd och ram, är man och kollar på laptops för över 20 000kr, så borde inte 16GB ram vara skitdyrt som tillval.
*edit*
Ramuppgradering har visst blivit billigare nu.

Permalänk
Medlem

Så jäkla stilrent!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Riktigt fett med dolby vision! Synd att det handlar om Lenovo för deras tangentbord är de sämsta . Varjefall de som ja testat på deras förra generation..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det var inga större förändringar, lite trist. Varför inte Coffee lake t.ex.? Och deras klassiska 7-row keyboard. Chiclet i all ära men det är oerhört, oerhört få personer som har provat det gamla tangentbordet och Chiclet och som föredrar Chiclet. 7-row så är det lugnt köp. Tyvärr tror jag inte det kommer hända, isåfall får man vänta på att deras löjligt dyra 25-årsugåva sjunker i pris.

Permalänk
Medlem

Har Yoga gen2 med OLED men är sugen på gen3 nu, 500 nits är en dröm med tanke på att Lenovo alltid varit dåliga på ljusstyrka. Quad-core är också lockande men frågan är hur ljudnivån blir med det. Sett till helheten finns det nog ingen bättre maskin för studenter/doktorander och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Har Yoga gen2 med OLED men är sugen på gen3 nu, 500 nits är en dröm med tanke på att Lenovo alltid varit dåliga på ljusstyrka. Quad-core är också lockande men frågan är hur ljudnivån blir med det. Sett till helheten finns det nog ingen bättre maskin för studenter/doktorander och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker HP spectre är minst lika bra om inte bättre till studenter/doktorander.. Om prisnivåer inte är viktig så kan nog surface passa i listan med.. Hp har dessutom bra priser för studenter via mecenat. Tror Lenovo har med men mycket sämre rabatter

Appropå quad core så är 8gen i5 quad core som kan hållas väldigt sval uppenbarligen.. Jag har spectre x360 med den processorn och fläkten kickar knappt igång alls i normalt användande.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Purgatory: Hur kan man vilja byta ut oled till ips? Hade jag behov av en laptop hade jag nog kunnat köpa din

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Tycker HP spectre är minst lika bra om inte bättre till studenter/doktorander.. Om prisnivåer inte är viktig så kan nog surface passa i listan med.. Hp har dessutom bra priser för studenter via mecenat. Tror Lenovo har med men mycket sämre rabatter

Appropå quad core så är 8gen i5 quad core som kan hållas väldigt sval uppenbarligen.. Jag har spectre x360 med den processorn och fläkten kickar knappt igång alls i normalt användande.

Jag vägde ett bra tag mellan olika 2-in-1 men gillar inte N-trig som HP och Microsoft använder. Samsung och Lenovo kör Wacom som för mig ger en mer avslappnad skrivstil, osäker på varför. Annat är TB3 4x, trackpoint, tangentbordet, naitive RJ45 och framför allt på-platsen-support som är en dealbreaker om det inte finns. Har för mig att det finns till vissa Dell och HP-modeller också.

Skrivet av gluon:

@Purgatory: Hur kan man vilja byta ut oled till ips? Hade jag behov av en laptop hade jag nog kunnat köpa din

Ljusstyrka. OLED har bra svärta, färger osv. men gör inget som kräver det och ser inget nöje i att konsumera media på en laptop