Permalänk
Medlem

HJÄLP! GRÖN TEXT ?!

Hej! Jag behöver akut hjälp! Hittade ingen liknande tråd så jag skapade en!
Nu är det såhär...
Att när jag är inne på någon hemsida, helst med vit bakgrund, och där är massa text ... Om jag då scrollar på sidan blir det lixom grönt, all svart text skimrar till i grönt ... svårt att beskriva men jag hoppas att någon har svar på min fråga! VAD ÄR DETTA ?! OCH VAD SKA JAG GÖRA ?!
Ha det bäst gamers!

Permalänk
Medlem

Försök filma med mobilen och lägg upp ^^

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Årets hittills sämst specificerade tråd?

Komponenter? Skärm? Mjukvaror du kör? När började det? Kollat temperaturer?

Använd någon mjukvara för att spela in skärmen och se om det fastnar på filmen. Om ja, ladda upp och posta här. Om nej; hårdvarurelaterat.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag har ett gigabyte z170 gaming, 16gb Corsair Vengeance RGB, 1070 8gb, i7 6700k
144hz skärm AOC AG271QX

Hur lägger jag upp en video här ? inte direkt kunnig ...

Då ska jag försöka förklara lite bätte.

Säg, att jag söker på google, vad som! Då är all text svart, right ?!
När jag sen scrollar i flödet med de olika träffarna, då blir texten, den svarta texten överallt, lixom ... lite grönaktig... sjukt störigt. Jag vet inte om detta började när jag bytte mina ramminnen, ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weedsley:

Hur lägger jag upp en video här ? inte direkt kunnig ...

Du får ladda upp den någonstans och sen länka. Exempelvis Youtube.
Igen; filma med någon mjukvara, inte mobilen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

VGA? Kolla så kablen inte glappar

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Du har uppdaterade drivrutiner?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Absolut, visst har jag det... om du menade till grafikkortet ?
Jag filmade med mjukvara och kollade på videon... det syns inte där! SOM ATT DET INTE EXISTERAR ENS! ... =/

Permalänk
Medlem

@Weedsley: Lägger min slant på hårdvaru-strul då. Testa en annan utgång på grafikkortet/skärmen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Låter som ghosting, pixlarna hinner inte byta helt från svart till vitt när du scrollar utan kommer bara halvvägs. Har dock aldrig hört talas om det med grön färg....

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Vad är det för Webbläsare? Testa med någon annan och se om det gör skillnad. Kan vara någon addon som spökar..har läst att "stylish" addon i chrome kan orsaka något som liknar detta.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

@Gorian: Det gjorde ingen skillnad ...

Permalänk
Medlem

Samma skit, med olika webbläsare också.
Kan även tillägga att mina spel inte går som dem ska heller, och har gjort ... GROVA fps drops på HELT märkliga ställen....

Permalänk
Medlem

Vad använder du för skärmkabel? VGA, DVI, DSP eller HDMI?

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag använder DP ingången! för 144hz!

Permalänk
Medlem

Har du testat att använda en annan displayport utgång på grafikkortet? (Om det finns)

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Artifacter och fps drop tyder på grafikminnet för varmt/klocka. Att det inte syns i videon talar emot detta och pekar mer mot ghosting teorin. Antagligen är sen fps i det inspelade 24 fps, dvs alla frames spelas inte inn? Du kan tex prova klocka ner minnet. Prova också köra skärmen i 60hz och prova annan upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3