Mining rigg 5000-10000! tips

Permalänk

Mining rigg 5000-10000! tips

Skulle behöva hjälp att sätta ihop en rig. tänkte med 2 kort, typ 1050 ti, men vet inte vad som räcker i övrigt, moderkort, cpu

tacksam för hjälp

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Hej, om du bara vill köra 2 kort så skulle jag köpa en begagnad stationär dator med hyfsat nätagg för max 1500 kr och sätta dem i den. Men om du vill kunna skala ut och sätta i fler kort så kräver det ju en bättre bas. Paketet nedan klarar minst 7 st grafikkort (nätagget klarar 7 st Rx560 men ej tyngre kort så som RX 580 etc). Det enda tråkiga nu är att nätagg och andra delar är bristvara och överprisade. RX 560 är bra pris/prestanda för budget-riggar. 12-15mh/s (du bör modda bios för max prestanda).

Rekommenderar följande.

Bas

Med 5 st RX 560 kort (bra prestanda/krona på budget rigg)

Sedan köper du till en riser för varje gpu
https://www.sweclockers.com/marknad/150100-pcie-1x-16x-riser-...

Du kan sedan bygga en egen ställning för korten av lite billiga delar från Biltem/Jula, typ
https://video-images.vice.com/_uncategorized/1497379439446-im...

Som OS rekommenderar jag Windows 10 eller SimpleMining (linux mining dist)

Absolut enklaste mining-klienten är nog NishHash som automatiskt växlar mellan olika kryptovalutor och betalar dig i bicoin. Finns såklart andra alternativ men den är enkel att komma igång med.
https://www.nicehash.com/cpu-gpu-mining

Rx 560 tråd
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1934285.0

All övrig info hittar du här:
https://bitcointalk.org/index.php?board=160.0

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Skrivet av spinxen:

Hej, om du bara vill köra 2 kort så skulle jag köpa en begagnad stationär dator med hyfsat nätagg för max 1500 kr och sätta dem i den. Men om du vill kunna skala ut och sätta i fler kort så kräver det ju en bättre bas. Paketet nedan klarar minst 7 st grafikkort (nätagget klarar 7 st Rx560 men ej tyngre kort så som RX 580 etc). Det enda tråkiga nu är att nätagg och andra delar är bristvara och överprisade. RX 560 är bra pris/prestanda för budget-riggar. 12-15mh/s (du bör modda bios för max prestanda).

Rekommenderar följande.

Bas
https://i.imgur.com/YmGOaex.png

Med 5 st RX 560 kort (bra prestanda/krona på budget rigg)
https://i.imgur.com/bLkNQ01.png

Sedan köper du till en riser för varje gpu
https://www.sweclockers.com/marknad/150100-pcie-1x-16x-riser-...
https://cdn.sweclockers.com/marknad/bild/125248?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjEyNTI0OCIsImZpbHRlcnMiOlsidD1zbGlkZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiIyOGNjYTY4OGU5YjEzZDI0MThiNTMxMWE2MmJjODczMCJ9

Du kan sedan bygga en egen ställning för korten av lite billiga delar från Biltem/Jula, typ
https://video-images.vice.com/_uncategorized/1497379439446-im...

Som OS rekommenderar jag Windows 10 eller SimpleMining (linux mining dist)

Absolut enklaste mining-klienten är nog NishHash som automatiskt växlar mellan olika kryptovalutor och betalar dig i bicoin. Finns såklart andra alternativ men den är enkel att komma igång med.
https://www.nicehash.com/cpu-gpu-mining

Rx 560 tråd
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1934285.0

All övrig info hittar du här:
https://bitcointalk.org/index.php?board=160.0

Tack för tipsen. Uppskattat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Grymt inlägg.

Tänkte själv bygga upp en liten rigg så den här infon är guld värd.

Tack.

Permalänk
Inaktiv

Är detta lönsamt även när man räknat bort elförbrukningen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon284015:

Är detta lönsamt även när man räknat bort elförbrukningen?

Nope

Permalänk
Medlem

Finns det någon "rekommenderad" CPU Kylare eller är det bara att ta den allra billigaste? Har moderkort och allt men kan inte ens hitta någon gammal Intel kylare i lådorna hemma.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

Egentligen är jag dum som frågar, jag kommer aldrig köra mining, men teknikintresset, och nördigheten tvingar mig...

Skrivet av spinxen:

(du bör modda bios för max prestanda).

Jag ser det här jämt och ständigt, men jag har inte riktigt fattat vad man pratar om. Det verkar vara ett ganska generellt påstående, för det kommer i samband med alla GFX, och inte specifikt för ett kort, eller en familj, så jag undrar mest...
Sugen på att vidareutveckla?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Egentligen är jag dum som frågar, jag kommer aldrig köra mining, men teknikintresset, och nördigheten tvingar mig...

Jag ser det här jämt och ständigt, men jag har inte riktigt fattat vad man pratar om. Det verkar vara ett ganska generellt påstående, för det kommer i samband med alla GFX, och inte specifikt för ett kort, eller en familj, så jag undrar mest...
Sugen på att vidareutveckla?

Jag har ingen större koll på "majning" men som jag har förstått att så kommer korten optimerade för spel från fabriken, och att man med det nya optimera GPUn för att "majna". Tror man sänker minneshastigheten samt volt och ökar hastigeten på kärnan..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag har ingen större koll på "majning" men som jag har förstått att så kommer korten optimerade för spel från fabriken, och att man med det nya optimera GPUn för att "majna". Tror man sänker minneshastigheten samt volt och ökar hastigeten på kärnan..

Skickades från m.sweclockers.com

Snarare tvärtom det är minnesfrekvensen man höjer. Ethash/Cryptonight/Equihash är alla minnesintenvisa algoritmer som används bland annat dem populära kryptovalutorna som till exempel Ethereum, Zcash, Monero, etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Finns det någon "rekommenderad" CPU Kylare eller är det bara att ta den allra billigaste? Har moderkort och allt men kan inte ens hitta någon gammal Intel kylare i lådorna hemma.

Någon monsterkylare behövs inte om du nu inte ska mina på CPU'n vilket inte är så lönsamt jämfört med att mina på GPU vilket du troligtvis kommer att göra.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen värt pengarna att gå ner så långt ner i pris på GPUs?

Är det inte bättre köpa en mellandyr än två billiga? Ex 2 stycken 1060 istället för 2st 1050Ti? Lämnar ju även mer utrymme för fler GPUs när man vill investera mer utan att behöva köpa ytterligare ett moderkort, CPU, RAM, PSU, osv?

Skrivet av anon284015:

Är detta lönsamt även när man räknat bort elförbrukningen?

@pianonist verkar komma in någon gång i månaden och skriva korta "dumma" inlägg (kika på hans posthistorik) så om han säger "Nope" kanske han faktiskt inte vet alls utan bara skriver ett slumpmässigt ord.

Jag vet inte om i tråden nämna riggar är lönsamma eller ej men du kan räkna själv på elkonsumption * ditt elpris, och jämföra det med hur mycket du drar in från grävandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Egentligen är jag dum som frågar, jag kommer aldrig köra mining, men teknikintresset, och nördigheten tvingar mig...

Jag ser det här jämt och ständigt, men jag har inte riktigt fattat vad man pratar om. Det verkar vara ett ganska generellt påstående, för det kommer i samband med alla GFX, och inte specifikt för ett kort, eller en familj, så jag undrar mest...
Sugen på att vidareutveckla?

Det finns inga dumma frågor!
Väldigt förenklat svar, bios/mjukvara kan man säga är det som styr grafikkortets hastighet för gpu/minnen mm. Genom att modifiera hastigheter och/eller sk. timings (svarstider) för med vilket grafikkortets minne arbetar/svarar på kan man optimera dess prestanda specifikt för att "mina" kryptovalutor eller spel för den delen (spel primerar ofta andra inställningar). Anledningen till att man gör detta är att tillverkarna ofta lämnar en ganska stor säkerhetsmarginal för dess inställningar för att de generellt ska vara stabila och hålla under garantiperioden, men som miner vill du pressa ur var enda krona ur din hårdvara.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldatroid:

Grymt inlägg.

Tänkte själv bygga upp en liten rigg så den här infon är guld värd.

Tack.

Citera gärna om du har fler frågor, ovanstående svar var ganska generellt.

Och JA, man kan fortfarande tjäna pengar på mining men det kräver att man vet vad man gör.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Det finns inga dumma frågor!

Jodå, massor.

Skrivet av spinxen:

Väldigt förenklat svar, bios/mjukvara kan man säga är det som styr grafikkortets hastighet för gpu/minnen mm.

Ah... Jag är med på den grundläggande funktionen. Har moddat BIOS för högre prestanda sedan ATi Radeon 9500

Skrivet av spinxen:

Genom att modifiera hastigheter och/eller sk. timings (svarstider) för med vilket grafikkortets minne arbetar/svarar på kan man optimera dess prestanda specifikt för att "mina" kryptovalutor eller spel för den delen

Det var just skillnaden mellan spel och mining jag var ute efter. Men det verkar som om man helt enkelt försöker få högre bandbredd till minnet, snarare än att ändra på hur kortet beter sig. Vilket är rimligt antar jag. Som sagt, var mest nyfiken.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Är detta lönsamt även när man räknat bort elförbrukningen?

Hell yeah. Med ett 1070 tjänar jag typ 40k om dagen, 2kr i elförbrukning.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Hell yeah. Med ett 1070 tjänar jag typ 40k om dagen, 2kr i elförbrukning.

2kr om dagen i elförbrukning? eh

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Är det verkligen värt pengarna att gå ner så långt ner i pris på GPUs?

Är det inte bättre köpa en mellandyr än två billiga? Ex 2 stycken 1060 istället för 2st 1050Ti? Lämnar ju även mer utrymme för fler GPUs när man vill investera mer utan att behöva köpa ytterligare ett moderkort, CPU, RAM, PSU, osv?

1060 är ett mycket bättre val. Det finns många som säger att 1060 3GB har bättre ROI, eftersom de är så mycket billigare jämfört med hashrate. Om man är begränsad av hur många kort man kan ha, så skulle jag säga att köpa så bra som möjligt. Dock så tror jag inte 1080 är så bra hash/profitability. AMD har sina egna fördelar med ether, etc.

Använd https://www.nicehash.com/profitability-calculator för att kolla ungefär vad som är vettigt. Dock så får jag ungefär 40kr / dagen, medans kalkulatorn säger att jag borde få 60. (Dels för att jag har lägre värden än vad många miners har med sitt 1070 verkar det som). Om antagligen som "reklam" också, för att få fler användare.

Där står ett 1050 Ti som 20kr / dagen. 1060 som 40kr / dag. 1070 som 60kr / dag. Då hade jag hellre köpt ett 1060 än ett 1050 Ti. Och fyllt på den sista slotten senare.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

2kr om dagen i elförbrukning? eh

Jag vet inte vad du betalar per kWh, men det är väl ungefär 1kr. Om kortet drar 100W * 24h, så är det ungefär 2,4kWh. Ungefär 2kr.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

@kelthar: hm, man kanske skulle skaffa lite 1070 och pensionera sig...
(Antar att du menar 40kr )

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

@kelthar: hm, man kanske skulle skaffa lite 1070 och pensionera sig...
(Antar att du menar 40kr )

Fan också, jag trodde jag tjänade 40kkr om dagen! Nu ångrar jag att jag kallade min chef de där grejorna ...

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Är detta lönsamt även när man räknat bort elförbrukningen?

Skrivet av pianonist:

Haha, gött när folk som inte har en aning om vad de pratar om ska yttra sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag vet inte vad du betalar per kWh, men det är väl ungefär 1kr. Om kortet drar 100W * 24h, så är det ungefär 2,4kWh. Ungefär 2kr.

Men att hela datorn endast drar 100w från väggen under full mining? De låter nästan lite för bra för o va sant?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Fan också, jag trodde jag tjänade 40kkr om dagen! Nu ångrar jag att jag kallade min chef de där grejorna ...

Bara att be om ursäkt och be för att han är släkt med Jesus

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Men att hela datorn endast drar 100w från väggen under full mining? De låter nästan lite för bra för o va sant?

Men resten av datorn använder jag till annat, inte mining. Resten av datorn drar in 462kr/h, men då måste jag sitta och trycka på knapparna i rätt ordning.

Men, kanske 100w till som mest. Min server drar typ 45W, där ska jag stoppa i några kort sen.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Mining (tänker kalla det mining, det gör faktiskt skatteverket på sin hemsida, och när man pratar med dem. Behövde kolla lite inför deklerationen.) kan absolut vara lönsamt, kan dock rekommendera GPUer som 1060, 1070, 1080ti(lite dyrt dock hahah), RX 480, RX 570, RX580, Vega 56 och Vega 64. 1080 är riktigt kasst på mining, sämre än 1070 och dyrare, det är DDR5X som gör det.
Bäst ROI av alla har nog Vega 56 (om du lyckades köpa de där släpptes till utlovat pris i början på komplett...), annars så är det nog RX 580 kort som har bäst ROI. Går att pressa upp högt i hashrate (samma eller högre än 1070), går att få ner strömförbrukningen mer samt lägre inköps pris.

Kör en rigg med 1 RX 580 och 4st RX 480 kort och det tickar på fint. Har på 5,5 månader i vart fall betalt delarna till riggen jag köpte samt elen jag förbrukade. Dock så är det endast p.g.a. den kraftiga värdeökningen av ETH den senaste månaden. Min ROI låg på 7 månader när jag startade men hade försämrats till 11 månader i september oktober. Så allt från nu och framåt är vinst! (-el) Gör av med knappt 400kr/mån i el extra.

Modda bios suger jag uppenbarligen på, försökt några gånger men alltid fått flasha tillbaka till original BIOS. Blir aldrig så som alla guides säger att det ska bli... (Får inte till bättre hashrate utan bara sämre eller samma, så kör original BIOS nu.)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Men att hela datorn endast drar 100w från väggen under full mining? De låter nästan lite för bra för o va sant?

Säg att du har ett 750W nätaggregat som är 90% effektivt, drar max 834W från väggen (100% load) = 20kWh à 1kr = 20kr
Tjänar du 40kr om dagen: profit = 40kr - 20kr = 20kr
(Obs: ett 750 W nätaggregat kan dock antagligen driva 3-4 1070; vilket ger 120-160 kr innan el)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

@Deriveh: Du måste ändra bios på rx 480/580.

Hur lätt som helst, på 8gb korten kopierar du 1750 -> 2000 timings.
på 4gb kopierar några fler timings.

kör blockchain drivers eller ändra till compute mode om du kör 17.12.2.

Du kommer få oerhört mycket mera ifrån dina kort,
från 23 ish till 30 + mh/s på samma strömförbrukning.

Visa signatur

headake

Permalänk
Medlem

Återigen, mest för att jag är nyfiken. Pratar vi verkligen om 35-40 kr i vinst, per dag? (Jag tycker kostnaden för el låter lite låg, men jag har som sagt ingen aning.)
Det ger strax över 2 månader för att kunna räkna hem investeringen, av grafikkort. Säg tre för att komplettera med kringutrustningen. Och det borde egentligen inte göra någon skillnad om vi pratar om ett, eller etthundra system, med ett till tolv grafikkort.

Det för så klart ett jävla väsen, och tar en massa plats, men man börjar förstå varför grafikkort är dyra, svåra att få tag på, och priserna vägrar gå ned.
Personligen skulle jag inte vilja ha skiten hemma i lägenheten, men hade jag bott i hus hade jag kunnat dedikera ett rum åt det, återvinna överskottsvärmen vintertid, och fortsätta tjäna 35-40 kr per kort, nåja, rimligtvis något sjunkande i takt med att fler ansluter sig och nya grafikkort blir tillgängliga, tills korten antingen behöver ersättas för att de är defekta, eller inte längre är lönsamma.

Japp, det är inte utan att man förstår varför, så att säga. Det är inte dumt att tjäna från ett par hundra i veckan, till ett par tusen om dagen, utan att egentligen göra något på daglig basis.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Återigen, mest för att jag är nyfiken. Pratar vi verkligen om 35-40 kr i vinst, per dag? (Jag tycker kostnaden för el låter lite låg, men jag har som sagt ingen aning.)
Det ger strax över 2 månader för att kunna räkna hem investeringen, av grafikkort. Säg tre för att komplettera med kringutrustningen. Och det borde egentligen inte göra någon skillnad om vi pratar om ett, eller etthundra system, med ett till tolv grafikkort.

Det för så klart ett jävla väsen, och tar en massa plats, men man börjar förstå varför grafikkort är dyra, svåra att få tag på, och priserna vägrar gå ned.
Personligen skulle jag inte vilja ha skiten hemma i lägenheten, men hade jag bott i hus hade jag kunnat dedikera ett rum åt det, återvinna överskottsvärmen vintertid, och fortsätta tjäna 35-40 kr per kort, nåja, rimligtvis något sjunkande i takt med att fler ansluter sig och nya grafikkort blir tillgängliga, tills korten antingen behöver ersättas för att de är defekta, eller inte längre är lönsamma.

Japp, det är inte utan att man förstår varför, så att säga. Det är inte dumt att tjäna från ett par hundra i veckan, till ett par tusen om dagen, utan att egentligen göra något på daglig basis.

Du kan ju även investera dessa pengarna du egentligen skulle ha investerat i en miningdator och köpa de olika cryptovalutorna och göra samma vinst fast utan att ta upp massa plats i lägenheten

Men det kräver självklart en jäkla massa googlande och kunskap i de olika valutorna. Men du slipper en högljudd rigg i vardagsrummet

Jag ligger ungefär 300%+ av min lilla blyga investering nu när jag bara lekt runt lite med först och främst XBT på avanza (sålt av de flesta där nu och köpt in mig via Coinbase -> Binance) för att sen gå vidare till "riktiga" valutor

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |