HTC antyder uppdaterad Vive med högre upplösning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av duked:

Jag tror hål i huvudet syftade på din sociala (in-)kompetens. Du har varit väldigt trevlig här i tråden...Skickades från m.sweclockers.com

Jag är ganska säker på att det inte var det han syftade på. Men din förmåga att tolka saker är ju bevisligen ganska förvrängd. Jag var precis så trevlig som du förtjänade mig att vara mot dig. Hade du inte ifrågasatt mitt val i att vänta på att tekniken skulle mogna så hade jag inte bemött dig som jag gjorde. Ganska enkelt egentligen.

Skrivet av CyberVillain:

@Vozal: Man använder billiga fresnellinser som substitut till svindyra och tunga LEEP-linsen.

Nej, man använder fesnellinser framförallt för att få ner tjockleken på linserna. Man väljer inte en stor skärm bara för att kunna använda fresnel linser som du påstår, det är inte anlednigen.

Skrivet av CyberVillain:

Det också, men främst hans oförstånd i ämnet

Ska komma från rätt mun, som gissar sig fram till saker angående en produkt och sedan hävdar sig på ett forum. Kasta sten i glashus där.

Permalänk
Avstängd

Det låter som Pimax inte blir någin höjdare

"PIMAX 8K Something weird about view, it feels like eye straining and I got weird reflections at edges of lenses. Was like wearing a cheap phone VR set for eye “weirdness”... no matter how much adjustment. Unfortunately i was very underwhelmed.. Brightness was poor too. If this is what we are getting then most will be disappointed. I think I’ve just thrown away £400 tbh. Wasn’t blown away by immersion, didn’t feel like a big step up.

Also for the amount of money invested the stand was pretty poor in presentation. A black curtained affair, didn’t come across very well polished and the pc was running with side cover off as the graphics card was extremely hot. (I touched it). You would think with 15 million dollars invested they would have made more of an effort to have a better stand, better pc setups etc ready?

Only demo was “the blue”. I came away feeling sceptical about what is going to be delivered"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Det låter som Pimax inte blir någin höjdare

"PIMAX 8K Something weird about view, it feels like eye straining and I got weird reflections at edges of lenses. Was like wearing a cheap phone VR set for eye “weirdness”... no matter how much adjustment. Unfortunately i was very underwhelmed.. Brightness was poor too. If this is what we are getting then most will be disappointed. I think I’ve just thrown away £400 tbh. Wasn’t blown away by immersion, didn’t feel like a big step up.

Also for the amount of money invested the stand was pretty poor in presentation. A black curtained affair, didn’t come across very well polished and the pc was running with side cover off as the graphics card was extremely hot. (I touched it). You would think with 15 million dollars invested they would have made more of an effort to have a better stand, better pc setups etc ready?

Only demo was “the blue”. I came away feeling sceptical about what is going to be delivered"

Tur man väntade med att köpa en sådan då, smart som man är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av duked:

Tur man väntade med att köpa en sådan då, smart som man är.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske inte ska ta för seriöst på vad en person säger dock, men jag sitter alltid ner i båten när små okända bolag produktutvecklar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Kanske inte ska ta för seriöst på vad en person säger dock, men jag sitter alltid ner i båten när små okända bolag produktutvecklar

Det är riktigt, men jag är ändå oroad. Skulle varit skönt med en större uppgradering av VR nu (såsom Pimax o diverse youtubers utlovat).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vozal:

Pimax 8K täcker i stort sett hela synfältet, och de sista 10 graderna är ingenting man ser vid normal användning och påverkar inte upplevelsen. Så nej, ett 300 grader FOV headset skulle inte göra någon verklig skillnad. Förvrängningarna du pratar om fanns på den gamla prototypen som visades tidigare och har redan åtgärdats.

Jag har redan plattat till dina ohållbara argument, så vet inte riktigt vart du vill komma med den här diskussionen.

Nej, de är kvar. Att du investerat i Pimax istället för att vänta betyder inte att problemen är borta. Långt ifrån.

https://www.roadtovr.com/ces-2018-pimax-8k-hands-on-long-way-...

Hmmm... Mina argument verkar varken vara ohållbara eller platta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av duked:

Nej, de är kvar. Att du investerat i Pimax istället för att vänta betyder inte att problemen är borta. Långt ifrån.

https://www.roadtovr.com/ces-2018-pimax-8k-hands-on-long-way-...

Hmmm... Mina argument verkar varken vara ohållbara eller platta.

Tack för länken. Jo, distortion problemen är i stort sätt lösta, som jag tidigare påpekat. Däremot verkar det ha introducerats nya artifakter i stället vilket är lite oroväckande ja. Det finns en hel del kvar att åtgärda. Men CES modellen är inte heller final, så vi får hoppas att de lyckas lösa så mycket som möjligt innan release.

Hmmm... Jo, dina första argument är oförändrade och lika ohållbara. Steget från 1200p till 2160p och från 110 fov till 200 fov kommer vara väl värt väntan och erbjuda en mycket bättre första VR upplevelse. Men smaken är som baken, jag hoppade på 4K tidigt och har fått dragits med de problem och begränsningar som det innebär, hade jag väntat så hade jag haft en bättre upplevelse nu än då, men då hade jag inte fått njuta av 4K fram till dess. Problemet med dig är att du inte kan vara respektfull till andras beslut, utan ska prata ner deras beslut i stället. Du kunde t.ex ha gjort ett av följande: 1-Inte kommentera. 2-Uppmuntra. Eller 3-Opartiskt diskutera fördelar nackdelar med att vara early bird eller att vänta in tekniken.

Permalänk

Det ryktas om ett pris på 349 dollar för att uppgradera till nya headsetet och 799 dollar för paket med nya Basstationerna och kontrollerna.
Är bara ett rykte, men känns som realistiska priser tycker jag.

https://medium.com/silicon-valley-global-news/htc-vive-pro-pr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vozal:

Tack för länken. Jo, distortion problemen är i stort sätt lösta, som jag tidigare påpekat. Däremot verkar det ha introducerats nya artifakter i stället vilket är lite oroväckande ja. Det finns en hel del kvar att åtgärda. Men CES modellen är inte heller final, så vi får hoppas att de lyckas lösa så mycket som möjligt innan release.

Hmmm... Jo, dina första argument är oförändrade och lika ohållbara. Steget från 1200p till 2160p och från 110 fov till 200 fov kommer vara väl värt väntan och erbjuda en mycket bättre första VR upplevelse. Men smaken är som baken, jag hoppade på 4K tidigt och har fått dragits med de problem och begränsningar som det innebär, hade jag väntat så hade jag haft en bättre upplevelse nu än då, men då hade jag inte fått njuta av 4K fram till dess. Problemet med dig är att du inte kan vara respektfull till andras beslut, utan ska prata ner deras beslut i stället. Du kunde t.ex ha gjort ett av följande: 1-Inte kommentera. 2-Uppmuntra. Eller 3-Opartiskt diskutera fördelar nackdelar med att vara early bird eller att vänta in tekniken.

Ja, får verkligen hoppas de fixar det. Vore verkligen skönt med en större uppgradering än vad Pro erbjuder.
Dock litar jag inte på Pimax längre. Ljög om frame rate, spelar ovetande om distorsions-/artefaktproblemen. Synd också att svärtan är sämre, men det kanske inte är så mycket att man tänker på det.

Värt väntan kan det ju vara, beroende på hur man tycker.
Som att man väntar med att köpa bil tills de kan gå över 90 km/h och istället investerar i en ny vagn till sin häst. Men jag vet inte om det just är smart.
Enda sättet jag kan få en väntan med VR-köp att vara smart är ekonomiskt, men då kan man ju vänta i evigheter.

Och 200 FOV... tja, vi får hoppas för det ser inte ut så i dagsläget.

2) Uppmuntra att *inte* investera i VR? Att det är bättre att vänta? Men faktiskt gjorde jag just det, i ett senare inlägg; det kommer alltid något bättre om man väntar. Och väntar man längre blir det inte bara bättre utan betydligt bättre.

3) Fördelarna verkade du redan ha koll på. Skulle jag upprepa dem för dig?

Jag är också ofta en early adopter/teknikpionjär. Är så himla trött på alla gnällspikar; "Vad ska man ha en dator till?", "Vad ska man ha internet till?", "Vad är det för mening med bredband?", "Vad ska man ha en sådan liten mobil till?" och sedan "Vad ska man med en sådan stor mobil till?". Och efter några år har de det själva...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Det ryktas om ett pris på 349 dollar för att uppgradera till nya headsetet och 799 dollar för paket med nya Basstationerna och kontrollerna.
Är bara ett rykte, men känns som realistiska priser tycker jag.

https://medium.com/silicon-valley-global-news/htc-vive-pro-pr...

Om det översätts till <4000 SEK köper jag bums, såvida inte Pimax faktiskt lyckas fixa till sitt 8K headset och få det fungera som tänkt!

Skickades från m.sweclockers.com