Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS pixelproblem men ingen bleed eller glow

Permalänk
Medlem

Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS pixelproblem men ingen bleed eller glow

Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS

Har 3st individuella pixlar ca 1 cm från varandra i mitten av högra delen av skärmen med vissa subpixlar som inte kan bryta/vända kristallen rätt? Syns främst på svarta och mörka bakgrunder vad jag märkt hittills. Det är inte som när en hel pixel är defekt och antingen är svart eller lyser, utan det glimmar eller glöder mer om dem.

I övrigt är panelen skitfin, ingen glow eller bleed som jag stör mig på. Ska försöka köra lite sånt som ska kunna väcka pixlar.

Återköper jag den och beställer en ny får jag betala 800 kr mer, men det kan det vara värt. Dock riskerar jag att få ett exemplar med trasiga pixlar även den, men även katastrofal blb och massa ips glow, vilket jag knappt har alls på denna. Ett byte vet jag inte om jag får igenom, känner dessutom inte för att bli utan skärm när den ska bedömas.

Hög risk att de defekta pixlarna sprider sig eller eller pixlarna pajar helt när de redan var såhär från början?

Hur hade ni resonerat?

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexim:

Hög risk att de defekta pixlarna sprider sig eller eller pixlarna pajar helt när de redan var såhär från början?

Jag har en skärm (LCD/TFT) som har några pixlar som inte fungerar som de ska, mot mörk bakgrund lyser de blålila, skärmen har varit så sedan jag skaffade den för 5-6 år sedan, och det har inte blivit värre eller några fler.

Fast man vet aldrig även om de inte har blivit fler på min, så har jag läst att det har blivit det för andra.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.