Project Linda förvandlar Razer Phone till bärbar dator

Permalänk
Melding Plague

Project Linda förvandlar Razer Phone till bärbar dator

Nya koncept står på schemat när redaktionen besöker kringutrustningstillverkaren Razer, vilka visar upp en dockningslösning som förvandlar Razer Phone till en bärbar dator.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag gillar idén, det känns väldigt rätt och framtid

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070

Permalänk
Medlem

Tjatat om exakt det här i något år nu, kul att gud hör bön som man säger. Kan Apple göra det de gör bäst nu och sno det här rakt av och kasta 50 miljarder på det, så att alla andra fattar hur bra det är?

Det här vill jag ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Lite komiskt om detta skulle slå igenom, iom att asus redan gjort detta! Vilket inte gick nå vidare då dom kan ner det helt.

Sen kan jag iallafall tycka att detta va ett smartare och snyggare sätt och göra det på samt antar android är mer redo för det nu än vad de va när asus försökte ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Lite komiskt om detta skulle slå igenom, iom att asus redan gjort detta! Vilket inte gick nå vidare då dom kan ner det helt.

Sen kan jag iallafall tycka att detta va ett smartare och snyggare sätt och göra det på samt antar android är mer redo för det nu än vad de va när asus försökte ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det var väl telefon till platta?

Permalänk
Medlem

Intressant, men liknande koncept har floppat förrut.

De borde göra det tillgängligt att fungera med bara en sladd till skärmen också, som en budgetlösning.
Sedan kanske de kan fortsätta med samsungs koncept med linux i telefonen. Dock finns ju alltid typ "Linuxdeploy" med Xserver XSDL som borde fungera, men då måste man roota.

Permalänk
Avstängd

Så nyare Razer telefoner kommer hålla samma storlek och form i ett tag framöver?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag föredrog Motorolas gamla lösning till Atrix, där den faktiskt gick att använda till annat med, eftersom den inte var beroende av telefonens exakta dimensioner.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

JAG VILL HA DETTA!!!

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

OK så Android på telefonen och Windows på laptopen hmmm. Spännande.

Måste säga att jag börjar uppskatta Razer allt mer då de gör många häftiga prototyper och "lösningar" som andra aktörer inte skulle göra i första hand. Skulle fortfarande inte välja deras möss/tangentbord men ändå

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar ej lösningar som enbart är för en viss mobil, hade den passat alla så kunde man ha köpt en lösning och haft den länge.

Permalänk
Medlem

Razer Switch™ copy krig i 1000år med nintendo, hämta popcorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napster91:

Razer Switch™ copy krig i 1000år med nintendo, hämta popcorn

Skickades från m.sweclockers.com

Eller Apple, om det här gamla patentet verkligen finns. Läst om det för ett tag sen.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Entusiast

Det känns som att Razer för en gångs skull lyckas presentera ett koncept som faktiskt känns realistiskt. Att använda mobilen som dator har det ju pratats om i flera år och en uppsjö olika lösningar har visats. Framförallt känns det som en okaraktäristiskt billig lösning för att vara Razer. De brukar ju bara presentera saker som kostar multum.

Med tanke på vad jag realistiskt skulle använda en laptop till hemma hade en sådan lösning varit rätt smidig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Perfekt, så nu måste man inte bara köpa ny mobil vartannat år, utan en ny laptop också, och dessutom med en funktionalitet med en uppladdningsbar och borttappningsbar styrplatta på en dator man inte kan prata i telefon samtidigt som man arbetar med den. Bara bra grejor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

OK så Android på telefonen och Windows på laptopen hmmm. Spännande.

Måste säga att jag börjar uppskatta Razer allt mer då de gör många häftiga prototyper och "lösningar" som andra aktörer inte skulle göra i första hand. Skulle fortfarande inte välja deras möss/tangentbord men ändå

Windows?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Tänk det här med en ordentlig CPU i telefonen och en Extern GPU lösning. Telefon/bärbar dator på dagen, high end gaming station på kvällen.

Det vill jag ha i julklapp!

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Behöver bara utbytbart batteri med.

Permalänk
Medlem

Iofs så skulle detta räcka för allt jag normalt gör med min bärbara (dvs e-boksläsare, webbläsare och strömmande video eller musik), så slapp jag ha en bärbar överhuvudtaget.

Men någon speciallösning enbart för en viss telefon vill jag inte ha.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

My bad...

Skrivet av Dreijer:

Ah, såg nu vid en ännu närmare titt att användargränssnittet bara var väldigt likt Windows på laptopen. Tack (Y)

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att denna produkten blir intressant om dem lyckas hålla priset nere, dvs mer plast och mindre metall IMO, då ett högt pris skulle konkurrera med riktiga laptops som jag inte ser att denna kan ersätta. En universal dock för flera telefoner skulle också vara intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Ah, såg nu vid en ännu närmare titt att användargränssnittet bara var väldigt likt Windows på laptopen. Tack (Y)

Borde det inte vara möjligt att köra dual boot med både windows och android?

Om nu detta ens skulle vara möjligt så antar jag inte att man kan använda sim-kortet om telefonen skulle vara bootad i windows mode?

Permalänk
Skrivet av clozed:

Borde det inte vara möjligt att köra dual boot med både windows och android?

Om nu detta ens skulle vara möjligt så antar jag inte att man kan använda sim-kortet om telefonen skulle vara bootad i windows mode?

Hur ska du få in windows i telefonen? Resten är ju bara skärm, tangentbord och batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: MS håller väl på för fullt med windows för arm, så det är kanske inte helt omöjligt att razer kommer med något sådant i framtiden. Tror dock inte att det kommer gälla den nuvarande razer phone förstås

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Fast det var väl telefon till platta?

dom hade telefon till platta till laptop

Visa signatur

here we go!