Laptop startar inte till Windows, bara laddar ...

Permalänk
Medlem

Laptop startar inte till Windows, bara laddar ...

Hej !

Del 1.
har en bärbar dator där jag minns jag knuffade med min knytnäve på tangentbordet en gång och inte så hårt, KO typ ... Så jag antar att det är ett problem? Hur som helst det som händer är att du får ingen (laddnings symbol) och kommer till bootscreen.

Du ser logotypen Fujitsu och S, i det vänstra hörnet har du alternativ (Esc) Diagnostisk skärm (f2) Biosetup (f12) Startmeny - ((detta alternativ fungerar inte alls)). Om du trycker på F2 ... vänligen vänta ... och ingenting kommer att hända, det är fast. Om du trycker på (esc) kommer du till nästa sida. Nu ser du små systemfakta. Intel Celeron CPU P4600 + CPU = 1 processor upptäckt (ett ??) och 2048M - systemminne passerat + 3072K - Memory cachue passerat. Fortfarande har du i vänstra hörnet (F12) Boot Meny - ((det här alternativet fungerar inte alls)) och (F2) BIOS-inställning ... Inmatar inställning .... sedan fastar det, bara laddar.

Del 2.
Ok, så nu har jag bytt till en använd men fungerande hdd där det var original windows 8 å hdd men upgraderad till win 10 samt lite pvivata filer. Nu kan jag gå in i BIOS-inställningen, men det är allt jag kan (kan fortfarande inte gå (esc) diagnostisk screeen och (F12) Boot meny), har ändrat startprioriteringen att hdd är nr 1 och nr 2 är floppy disk.

A: Är det nåt mer jag ska ändra på eller kolla efter i bios?

B: Hur som helst jag ställde jag dumt in ett password för bios som jag inte kan bli av med nu, hur tar jag bort lösen nu med 4 siffror, får inte bort trots jag försöker återställa original inställningar i BIOS?

C: Jag antar att min ersatta begagnade hårddisk fungerar tillräckligt bra pga av att jag kommer in i BIOS? NR3.

Del 3.
Nu är det en blinkande markör i det vänstra hörnet alltid och jag kan inte gå längre ... Det finns 1000 klipp på detta problem svart skärm blinkande markör i vänstra hörnet högst upp.

Nu har jag en hdd som jag vet är uppgraderad från windows 8 till 10 när versionen kom. Nu har jag hört att windows 10 är gratis så om jag då tankar ner det här från officiell plats typ här till usb eller brännskiva : You can get Windows 10 here:
https://www.microsoft.com/en-gb/soft...load/windows10,

Kommer det att fungera att installera windows utan problem eller måste jag ha nåt verktyg som windows creational media tool att boota från typ eller ingår det? Iaf har jag även hört att moderkortets "minne" till laptopen ska ibland vara kompatibelt med windows som den hade förr, låter märkligt

D: Om jag nu har privata filer i denna ersatta hdd, kommer de skrivas över av windows 10 home? eller kan jag behålla ev media, foton, dokument, bilder, filmer osv?

E: Om jag köer en splittny hdd, blir det nån skillnad å installtionen eller samma?

Snälla behöver hjälp

Permalänk
Medlem

C. Länk död men är det iso är de lungt, (sidan derigera dig lite olika beroende på din enhet)
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10IS...

D. Är det bara 1 partion på disken? Risken finns om det inte går repaira.

E. Samma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3