Razer visar Hyperflux – kringutrustning med trådlös laddning

Permalänk
Melding Plague

Razer visar Hyperflux – kringutrustning med trådlös laddning

Razer hänger med den trådlösa trenden och visar upp serien Hyperflux, vilket är en musmatta och tillhörande mus med trådlös laddning utan internt batteri.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Dags att spelmöss blir trådlösa, jag minns dagen då folk sa att alla optiska möss sög för spel och det enda riktiga val kulmuss.

Priset var högt, men har man den under många år så blir det ändå inte så dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Priset var högt, men har man den under många år så blir det ändå inte så dyrt.

Min personliga erfarenhet av Razer-möss säger att den inte kommer hålla många år.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Av väga att inte kunna använda min mus överallt för 10g...nej. Batteriet väger tydligen 14.4g, inte mycket. Trevligt att de försöker ändå men logitech sitter på tronen av trådlösa möss just nu

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Med det namnet borde musen se ut som en Delorean

https://m.youtube.com/watch?v=VcZe8_RZO8c
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Kul koncept!

Men känns som att det kommer att dö ut inom en kort tid.
Iallafall om man är beroende av deras egna musmatta.
Kanske går vägen om det är en "ladd"-platta man kan ha under sin existerande musmatta.

Samt ca 2400:- för mus och musmatta är lite att gå över gränsen i mitt tycke.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Kan man byta ut sidoknapparna som på Razer Naga Trinity?

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Hmm..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Min personliga erfarenhet av Razer-möss säger att den inte kommer hålla många år.

Min med..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Så de flyttar kabeln från musen till musmattan istället. Vilken innovation.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Dags att spelmöss blir trådlösa, jag minns dagen då folk sa att alla optiska möss sög för spel och det enda riktiga val kulmuss.

Priset var högt, men har man den under många år så blir det ändå inte så dyrt.

logitech g403 trådlös, är sjukt grym, sensorn är magisk, det kan man inte säga pm razers sensorer...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Lol! Vem betalar 2.4k för en trådlös mus med en obligatorisk, trådad musmatta? Ett steg fram, två steg bak.

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

logitech g403 trådlös, är sjukt grym, sensorn är magisk, det kan man inte säga pm razers sensorer...

Håller med, har denna mus och den är helt fantastisk! 30 timmars batteri tid om man stänger av ljus funktionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samura_666:

Håller med, har denna mus och den är helt fantastisk! 30 timmars batteri tid om man stänger av ljus funktionerna.

Ska nog leta upp och stänga av ledsen. För lat hittils. Blir väl tvingad att installera mjukvara då. Eller gör man detta fysiskt någonstans på musen😊?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Dags att spelmöss blir trådlösa, jag minns dagen då folk sa att alla optiska möss sög för spel och det enda riktiga val kulmuss.

Priset var högt, men har man den under många år så blir det ändå inte så dyrt.

Orsaken till detta är dock ganska uppenbar. Nästan varenda tillverkare använder ibland upp emot sex år gammal teknologi för att spara pengar (och öka vinsten). Alltså teknologi som inkluderar gamla sensorer och gammal trådlös teknik som inte gör sig bra alls i spel.

Skrivet av kabex:

Min personliga erfarenhet av Razer-möss säger att den inte kommer hålla många år.

Min Razer deathadder höll bokstavligen i över fem år. Alla andra möss jag har försökt använda för att ersätta denna har antingen givit upp efter två (med bubbelklick eller kabelbrott som följd) eller inte fungerat alls.

Att tvinga en att köpa denna mus tillsammans med musmatta bevisar bara att de inte tror på sitt eget koncept.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Så de flyttar kabeln från musen till musmattan istället. Vilken innovation.

Tror jag flyttat min musmatta 2 gånger senaste året... så, ser inte problemet med en kabel till den egentligen.
Tycker ärligt att trådlösa är skräp oavsett mus, pga vikten. Jag vill ha lätt mus som ligger bra i handen, vilket Razers möss gör för mig (iaf de jag använder).

Så deras innovation här är en lättviktig trådlös mus som aldrig får slut på batteri, under normal användning.

Skrivet av Samura_666:

Håller med, har denna mus och den är helt fantastisk! 30 timmars batteri tid om man stänger av ljus funktionerna.

Och du kan ge dig tusan på att batterierna tar slut precis när man spelar, så man får problem. I teorin har denna oändliga batterier.

Med det sagt, 2400kr... herre jävlar.
Och att man måste ha specifik musmatta också... doh!
Jag vill ju ha min musmatta extremt tunn och av plast eller annat hårt material.

Aja... iden är inte så fel, men det hade varit bättre om de skippat "musmattan" och gjort någon form av underlägg man kunde lagt under valfri musmatta istället, typ som något laminerat nät av lindningar, så du inte sliter, eller behöver ut en specifik musmatta, alt titta på annan trådlös energiöverföringsteknik. För konceptet att slippa tunga batterier, är jag helt med på.

Permalänk
Medlem

Tja, med en sådan prislapp så jag har svårt att tänka mig att många kommer bli sålda tyvärr...Tekniken måste nog bli billigare innan detta blir riktigt ordentligt intressant ändå.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

... Kanske går vägen om det är en "ladd"-platta man kan ha under sin existerande musmatta...

Ska inte vara något problem att slappa på sin egen matta ovanpå, om inte din egen musmatta är en skiva stål eller nått som blockerar radiovågorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tror jag flyttat min musmatta 2 gånger senaste året... så, ser inte problemet med en kabel till den egentligen.
Tycker ärligt att trådlösa är skräp oavsett mus, pga vikten. Jag vill ha lätt mus som ligger bra i handen, vilket Razers möss gör för mig (iaf de jag använder).

Så deras innovation här är en lättviktig trådlös mus som aldrig får slut på batteri, under normal användning.

Är inte själva poängen med trådlös mus att slippa kabeln? Säg att du vill spela från soffan tex; för att ladda den måste du alltså göra precis som innan och flytta musen till laddaren (i det här fallet musmattan). Vad har man då vunnit på det?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Är inte själva poängen med trådlös mus att slippa kabeln? Säg att du vill spela från soffan tex; för att ladda den måste du alltså göra precis som innan och flytta musen till laddaren (i det här fallet musmattan). Vad har man då vunnit på det?

I det fall du beskriver är denna mus inte bra, nej.

Men för många är det att man ska slippa ha en kabel som "tynger ner" eller håller fast den när du spelar eller gör snabba rörelser. Razers trådade möss har alltid haft en otroligt tunn och flexibel kabel, som faktiskt aldrig stört mig. Finns andra tillverkare som också har bra, helt klart, men många... inkl Microsoft möss, OEM möss och Logitech möss har ffs kablar som som känns som VGA kablar med skärmning. Därför tar jag hellre en trådad än 2400kr för denna också, men konceptet kan jag förstå.

Så tekniken de har här är kraftigt begränsad i att du inte kan flytta den "bort" från skrivbordet så enkelt, helt klart. Men istället har de fokuserat på att få bort kabeln, drifttid och batterivikten där du känner den, dvs i musen, när du använder den. Dessa problem finns i samtliga andra möss, trådade eller trådlösa respektive.

Där finns ju 100-tals andra trådlösa möss som gör det du ber om, så att göra det "igen" känns lite... onödigt. Där finns bättre lösningar redan till detta.