video i chrome, gör att WoW flimrar

Permalänk
Medlem

video i chrome, gör att WoW flimrar

Tja!
jag har 2 skärmar, och under senaste tiden har det börjat krångla när jag spelar videos på youtube och netflix medans jag spelar wow. vad jag har kunnat lista ut så handlar det bara om wow, gör jag samma sak med csgo är det helt normalt. Känns som att det är ibland vissa gånger eller att det blir normalt efter några minuter, svårt att avgöra. Jag har ominstallerat wow och chrome, även gpu drivrutinerna och vet inte vad jag ska göra mer nu. det är även i firefox som det strular. någon som vet någont om detta?

Permalänk
Medlem

@coffe09: Kan det ha någonting med Fullscreen / Fullscreen Windowed att göra i just WoW?

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem. Jag har en Gsync-skärm där jag har aktiverat så nvidias gsync-on visas på skärmen när det är gsync. Den flimrar ordentligt mycket när jag har youtube på min andra skärm. Oavsett om jag kör wow i windowed fullscreen, eller fullscreen. Har även aktiverat gsync både på windowed och fullscreen windows i nvidias kontrollpanel.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

@Gnisch: har du löst de eller är det fortfarande ett problem?

Permalänk
Medlem

@coffe09: nepp, fortfarande problem

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Jag har en liknande upplevelse. För mig blir det stuttering i WoW om jag kör videon i helskärm. Men annars funkar det bra.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

kan det vara fel på wow? eller på mina komponenter? eller windows?

Permalänk
Medlem

Är maskinvaruacceleration påslaget i Chrome? Prova stäng av det. (Nästan längst ner i inställningsmenyn, tryck på Avancerat)

Permalänk
Medlem

@m4gnify: Japp den va påslagen.

Edit. provade att slå av hårdvaruaccelarationen..nu försvann lagget i WoW >.> trodde hårdvaruacceleration va till fördel, men kanske den snor uppmärskamhet av grafikkortet till webbläsaren istället för WoW?

Skönt med en lösning i vart fall

uppföljning, stava...
Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

@m4gnify: Japp den va påslagen.

Edit. provade att slå av hårdvaruaccelarationen..nu försvann lagget i WoW >.> trodde hårdvaruacceleration va till fördel, men kanske den snor uppmärskamhet av grafikkortet till webbläsaren istället för WoW?

Skönt med en lösning i vart fall

hur styr jag det isåfall för jag menar jag har ett gtx 970 som bör klara det. jag vet inte om jag borde installera om windows?