Något som jag inte visste innan om Origin (irriterad)

Permalänk
Medlem

Något som jag inte visste innan om Origin (irriterad)

Jag har två barn som ville ha Sims 4 cats and dogs. Trött efter den dag på jobbet så installerade jag på paketen på SAMMA konto... Hepp, bara köpa ett till och installera på andra barnets konto!

Väldigt synd att de inte ens varnar att man håller på att göra det!

Permalänk
Medlem

Va?
Köpte du 2st paket med spelet, eller köpte du ett spel som du sedan aktiverade på bara 1 konto?
Vet inte varför dem skulle varna om du vill installera på kontot du just nu är inloggad på
Om du nu redan hade spelet på kontot så lär det ju ha blivit något knas, då du inte kan aktivera ett spel som du redan har?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Kontakta deras kundtjänst och säg att du gjorde fel. EA har faktiskt rykte att ha bra kundtjänst.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

EA har ju en ganska generös återköpspolicy, i alla fall för hela spel. Nu är ju C&D bara ett tillägg iofs, men det kanske går att utnyttja great games-garantin ändå?

Permalänk
Medlem

@Pamudas: Jag hade 2 licenser av Cats and Dogs, råkade aktivera båda på samma konto (glömde att byta konto, det var sent på kvällen). Så jag köpte en tredje...

Jag får testa deras kundtjänst lite till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Om du nu redan hade spelet på kontot så lär det ju ha blivit något knas, då du inte kan aktivera ett spel som du redan har?

Nej det är det som är störande. Även om man har ett spel på sitt konto så kan man aktivera samma spel igen med en annan kod på samma konto. Inga varningar eller något.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Håller med om att du borde blivit varnad. Hoppas kundtjänst kan hjälpa dig!

Permalänk
Medlem

De flyttade licensen efter lite tjat, men jag tycker fortfarande att det är lite dåligt att det inte varnas. Det är antagligen inte bara jag som är förvirrad ibland

Permalänk
Medlem

Stora frågan är väl vad man tjänar på genom att ha flera licenser av samma spel på samma konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Stora frågan är väl vad man tjänar på genom att ha flera licenser av samma spel på samma konto?

Detta.
Utvecklarna för Origin lär väl för tusan ha koll på att se efter om användaren faktiskt har spelet innan det aktiveras?

Iofs är det EA som ligger bakom det hela...

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB