Permalänk
Medlem

Musköp

Hej!

Det var många år sedan jag spelade på PC men har nu blivit fast i Fortnite. Så min gamla billiga icke-gaming mus får bytas ut.
Hade nästan bestämt mig för en trådlös G403 eller G703, skönt utan sladd. Men idag såg jag den nya Steelseries Rival 600 och blev sugen... den är dock trådad.
Jag är inte så insatt i grepp men tror jag har typ claw/fingertip grepp.

Vad skulle ni valt?

Visa signatur

B.

Permalänk
Avstängd

Skulle aldrig köpt icke-trådat om man ska spela.

Jag kör Final Mouse, tycker den är riktigt bra. https://www.maxgaming.se/gaming-mus/classic-ergo-2-rod

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

https://www.markit.eu/images/original/6a/7c/6a7c1efa7e933da61...

Köper du en sån också så får du mer val.

Du kan ju känna dig fram om du bor nära en återförsäljare

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Älskar min rival som jag haft några år nu, men den är väl mest anpassad för att ha hela handen på. Claw kan väl också funka, men om man håller upp hela handflatan från musen är det nog inte rätt.

Permalänk
Medlem

Logitech G900. Bästa musen jag ägt, utan tvekan

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk

Jag kör med denna https://www.inet.se/produkt/6600076/razer-deathadder-elite?ut... jag älskar den, skulle de gå att älska me den på riktigt så hade jag gjort de, hårt

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

Det bästa är att du provkänner i en butik. Jag kör clawgrip och gillar därför mindre möss. De du radat upp är på tok för stora för mig. Kör nu en roccat kone, men är riktigt sugen på en zowie za13 efter att ha provklämt den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Det bästa är att du provkänner i en butik. Jag kör clawgrip och gillar därför mindre möss. De du radat upp är på tok för stora för mig. Kör nu en roccat kone, men är riktigt sugen på en zowie za13 efter att ha provklämt den.

Skickades från m.sweclockers.com

De är inte helt fel att kunna klämma lite på musen innan man bestämmer sig

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Har haft en hel del olika men har fastnat big time för SteelSeries Rival serie! Haft både Rival (originalet) sedan en 300 (ersättaren) och nu en 700, sjukt nöjd med alla 3 förutom mjukvaran! Den använder man dock typ en gång under ett helt år så jag klarar mig

//Mattias

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem

Kör med G403 själv, tycker den är grym med en av de absolut bästa sensorerna på marknaden och presterar minst lika bra som vilken trådad mus som helst. Form och storlek är ju såklart en smaksak, så som tidigare nämnts är det alltid en fördel att testa så många som möjligt innan köp. Just G403:an är ju kanske lite större än många andra, men passar mig perfekt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blaseba:

Hej!

Det var många år sedan jag spelade på PC men har nu blivit fast i Fortnite. Så min gamla billiga icke-gaming mus får bytas ut.
Hade nästan bestämt mig för en trådlös G403 eller G703, skönt utan sladd. Men idag såg jag den nya Steelseries Rival 600 och blev sugen... den är dock trådad.
Jag är inte så insatt i grepp men tror jag har typ claw/fingertip grepp.

Vad skulle ni valt?

Jag rekommenderar alltid samma mus. Corsair Gaming Sabre RGB Optical, som är trådad. Använder inte Corsairs egna mjukvara, men man kan ställa in lite ljuseffekter och macron där. Musen har 8 knappar varav två är för att ändra upplösningen. Lite lagom tyngd i den också, men lagom är ju väldigt subjektivt. Rekommenderar att du klämmer och känner på den om du får möjlighet.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.
Hade med Razer DeathAdder Elite som alternativ... men tycker det hade varit nice att köra trådlöst. Vad jag har läst så funkar G403 utmärkt till gaming.
Får ta mig till dom stora elbutikerna imorgon och klämma lite.

Visa signatur

B.

Permalänk
Medlem

Har en G703(trådlös) hemma och det är underbart.

ca 25-30 timmar batteritid vid spelande.(Med LED belysningen avstängd)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Rekommenderar stark Logitech G400. Ersatte min legendariska MX518 med den. Kan vara lite svår att få tag på bara.

Permalänk
Medlem

Efter ca 14 månaders normal användning så började vänsterklicken på min Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS att dubbelklicka med jämna mellanrum. Fick naturligtvis en ny ifrån Webhallen via garanti men har nu bytt till att testa en LogitechG Pro istället (Nya M65an får vara backup mus utifall Logitech'en börjar krångla framöver). Gillar den ännu sålänge, lätt, smidig, stilren och inget onödigt "bling".

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Jag har testat många olika fabrikat och varianter men jag har aldrig varit så nöjd som med min nuvarande SteelSeries Rival 310. Har fått mig att ändra uppfattning om deras produkter helt. Rekommenderas varmt

Permalänk
Medlem

Drar till med en favorit just nu SteelSeries Sensei 310, efter har haft föregångaren ett antal år så var det ett givet köp för min del.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Blir en trådlös mus. Tror jag tar en G603, elgiganten har sänkt priset denna veckan till 599kr. Har dock inte känt på den men kände på en G900 och den kändes skön, måtten skiljer lite men hoppas på att den passar fint.
En annan mus som kändes väldigt bra var BenQ FK2, men den har kabel så den faller bort. Skiljer också några mm mot G603.

Visa signatur

B.

Permalänk
Medlem

Kör claw grip
Hade innan en SteelSeries 300 (tidiga modellen), passformen grym.
Har nu en Deathadder Chroma som jag nog gillar mer efter ett par veckor. Lasersensorn känns absolut bättre och kvalitén över lag ser bättre ut och känns bättre imo.

Hur funkar trådlösa möss/tangentbord nu för tiden? Vore gött med trådlös mus, tangentbord, headset (här går nog gränsen dock) och xboxkontroll...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera tråden med mitt köp och test.
Köpte först en G403 wireless, den kändes dock för stor för mitt grepp när jag väl satt o spelade, även lite tung.
Köpte då en G203, FK2 och en Abyssus V2. Efter en hel del testande så blev det Abyssus V2 som gick vinnande ur striden för min del, mest pga storlek och grepp.
Annars så har helt klart G403 bäst byggkvalitet, känsla i material knappar, glid mm. Kan hoppas på att den kommer i en mindre variant senare.

Visa signatur

B.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en enkel Rival 300! Riktigt nöjd! Superskön i handen.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3318475

Visa signatur

Lev nu, dö sen

Permalänk
Medlem

@Blaseba: Köpte en trådad Logitech G403 från Elgiganten endast 399 kr om man är medlem. Kan rekommendera det helhjärtat. En bra källa för recensioner: https://www.youtube.com/channel/UCGJaDZC7PChgd-XMwcbZkiw Han har en 2017 guide video för spelmöss.