MSI visar MPG27CQ med RGB-belysning som kan styras av spel

Permalänk
Melding Plague

MSI visar MPG27CQ med RGB-belysning som kan styras av spel

MSI bygger vidare på sina spelskärmar i nya Optix-serien, och visar upp en välvd modell med RGB-list i ramen som svarar på händelser från spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Lite jobbigt med RGB-list i framkant kan jag tycka.. Snygg skärm annars.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Hjälpsam

Har pillat en del med MSI Optix G27C2 och G24C och är mycket impad av pris/prestanda, sedan har jag alltid varit svag för VA paneler. Ser fram emot att MSI tar mer plats bland entusiastskärmar. Denna verkade ha en del intressanta saker, främst OSD'n via USB (Y). Undrar om det är någon skillnad på panelen från MAG27CQ, eller om det bara är extra godis som skiljer.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Är ni säkra på att det är själva USB-hubben på baksidan som möjliggör ändringar av skärminställningar från en Windowsapplikation? Isåfall, vad är fördelen med att den går över USB när det finns standarder för detta som inte kräver USB? DDC/CI närmare bestämt. Om man ändå tänkt använda USB-hubben gör det ju inget, men annars är det en rätt klumpig lösning då det kräver en extra kabel till skärmen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Nää, va?! Dioder som kan ändra färg beroende på vad som händer i spelet? I en bildskärm?! Det har jag då aaaaaldrig hört talas om förut!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk

Mer RGB åt folket, hoppas de kommer en standard för hur man skall styra dem så man inte behöver bry sig om märke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Lite jobbigt med RGB-list i framkant kan jag tycka.. Snygg skärm annars.

Mjo går säkert stänga av ifall man nu vill köra MSI, annars finns ju andra märket. Kan tänka mig att det är rätt användbart ändå. T.ex använda för att visa att cooldowns är klara i spel eller tex i cs kan den ju visa antal fiender som fortfarande är vid liv ^^

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Avstängd

@Ahlen: det finns säkert en hel del användbar skit för den RGB-listen.. men ändå.. Dom kunde satt den undertill i framkant ist

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Jag gillar upplägget med att det är en status bar effekt där som visar ammo och hälsa tex.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

För att folk behöver mer leds utöver de svinstarka power LEDs som redan finns på flera skärmar...

Jag har viss förståelse för t.ex. Ambilight men även där tycker jag att den inte gör något för upplevelsen, men ha dem rakt i ansiktet kan ju inte göra saken bättre?

Permalänk
Medlem

Och här satt man och hoppades på ordentlig ambilight.. Det där kommer nog bara vara distraherande.

Permalänk
Medlem

Blev ett köp av denna skärmen MSI Optix MPG27CQ Ja jag är nöjd.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090