Intels VD Brian Krzanich säljer av aktier värda 195 miljoner kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Huruvida alla är överens är skitsamma. De flesta är dumma i huvudet ändå.

Nu är det inte heller frågan om att åklagaren väcker åtal. Det är frågan om att en eller flera anmälningar inkommit till en kontrollmyndighet. Skulle det leda till en utredning är det knappast konstigt.

Kontrollmyndigheter brukar inte slösa pengar. Självklart skulle de inte ta sig an en större utredning i frågan om det inte fanns minsta misstanke om att felaktigheter begåtts. Men om folk som inte delar din uppfattning i frågan är "dumma i huvudet", så... Ja, det talar för sig själv hur väl du ser nyanser i saker och ting. Som sagt var... Jag tror att det blir en utredning. Vad den visar är såklart för tidigt att spå i men jag tycker att kronologin är besvärande för hans del. Med det sagt är det ganska tydligt att du inte tål diskussionen då du konsekvent undviker att citera mina svar, men det är som det är. Jag blir inte ett dugg förvånad om det blir en utredning, eller om han fälls. Och det kommer komma fler nyheter om detta som jag såklart kommer ha kommentarer på. Var så säker.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Huruvida folk är dumma i huvudet var ett svar på ditt appellerande till massorna. Du verkar annars ha en väldigt märklig uppfattning om hur myndigheter fungerar.

För övrigt intressant hur du alltid drar på dig offerkoftan och försöker argumentera mot person när du inte har något mer att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Huruvida folk är dumma i huvudet var ett svar på ditt appellerande till massorna. Du verkar annars ha en väldigt märklig uppfattning om hur myndigheter fungerar.

För övrigt intressant hur du alltid drar på dig offerkoftan och försöker argumentera mot person när du inte har något mer att säga.

Vad vill du jag ska säga mer? Jag (och högt uppsatta personer) tycker att tidpunkten för hans agerande är märkligt, och det pratas om en utredning, det kanske blir en utredning. Att du sitter här och kallar folk du inte känner för dumma i huvudet förändrar knappast den saken. Och du bekräftade just det jag misstänkte genom att återigen låta bli att citera. Jag kommer ju liksom att svara ändå så vad är meningen med sådanna barnsligheter?

Någon offerkofta behövs inte. Det är inte jag som blivit (enligt dig helt ogrundat fast att du förmodligen inte känner snubben) anklagad för insiderbrott.

Tittar vi på hur aktien nu utvecklas så verkar det ju som den fått pyspunka, så vi får se hur det går här.

Jag tycker detta är väldigt spännande så jag tänker fasiken inte släppa den här utvecklingen. Och en sökning på "Intel stock" visar fortfarande det om att folk misstänker insiderbrott.. Att du avfärdar det som tabloidjournalistik eller folk som dumma i huvudet förändrar ju inget. Du är inte en auktoritet på området.

Väntar spänt på nästa svar från dig, som du naturligtvis inte kommer citera heller.....

Ytterligare saker som får mig att tro ännu mer på min tes om saken.

https://money.usnews.com/investing/stock-market-news/articles...

Och

https://www.theverge.com/2018/1/10/16871856/intel-cpu-meltdow...

Ingen rolig läsning för Intel's VD inte.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag citerar utifrån vad jag tycker passar bäst för det jag avser skriva och vad som funkar smidigast på den enhet jag skriver på. Det har inget med dig att göra. Du klarar uppenbarligen av att följa tråden ändå. Jag använder själv aldrig citat-fliken för att följa trådar.

Hela ditt argument bygger på att många skriver och snackar om det samt att det blivit fråga om eventuell utredning. Det är ett uselt argument då pöbeln knappast sitter på sanningen. Journalister tenderar dessutom vara som gamar kring sånt här.

Att kursen påverkas negativt är inget konstigt. Det faktum att VD;n säljer en stor del av sitt innehav är i sig något som påverkar mycket. Att sen blivit kontrovers och skrivelser hjälper inte. Trots det ser vi inga dramatiska förändringar på kursen.

Kan ju jämföras med aktie jag investerade i där VD;n sålde en stor del. Aktien tappade över 50%. Det är vad som händer med volatila aktier i små volymer. Det är reaktioner som går att spela på för att få hög avkastning. Kursen på Intels aktie är istället högre än priset de såldes för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag citerar utifrån vad jag tycker passar bäst för det jag avser skriva och vad som funkar smidigast på den enhet jag skriver på. Det har inget med dig att göra. Du klarar uppenbarligen av att följa tråden ändå. Jag använder själv aldrig citat-fliken för att följa trådar.

Hela ditt argument bygger på att många skriver och snackar om det samt att det blivit fråga om eventuell utredning. Det är ett uselt argument då pöbeln knappast sitter på sanningen. Journalister tenderar dessutom vara som gamar kring sånt här.

Att kursen påverkas negativt är inget konstigt. Det faktum att VD;n säljer en stor del av sitt innehav är i sig något som påverkar mycket. Att sen blivit kontrovers och skrivelser hjälper inte. Trots det ser vi inga dramatiska förändringar på kursen.

Kan ju jämföras med aktie jag investerade i där VD;n sålde en stor del. Aktien tappade över 50%. Det är vad som händer med volatila aktier i små volymer. Det är reaktioner som går att spela på för att få hög avkastning. Kursen på Intels aktie är istället högre än priset de såldes för.

Men tycker du då inte det är bra att det blir en utredning? Jag ser inget orimligt i det.

Här t. ex https://www.techspot.com/news/72693-intel-ceo-may-face-lawsui...

"The key piece of information in this case is to determine exactly when Krzanich became aware of the vulnerability and whether or not that knowledge affected the sale of his shares. If it turns out that this was indeed insider trading, then Krzanich now has $24 million to get the best lawyer money can buy to protect him."

Alltså om det blir en utredning, och man kommer fram till att det inte var något skumt med försäljningen, så är ju allt frid och fröjd. Om det inte blir någon utredning så kommer ju spekulationerna från "pöbeln" och sensationsljournalisterna som du kallar dem att leva vidare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag har inget större förtroende för dessa utredningar. De har satt dit många iskyldiga redan. Michael Milken tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag har inget större förtroende för dessa utredningar. De har satt dit många iskyldiga redan. Michael Milken tex.

Han erkände ju skuld, om jag minns rätt, så då är det ju delvis hans eget fel.

Det är klart att de här utredningarna måste få finnas och ha sin gång. Annars så finns ju ingen tillsynsmyndighet alls för ekonomisk brottslighet. För vi är väl i alla fall överens om att bevisad insiderhandel skall bestraffas, och att ekonomisk brottslighet är en grej?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Han erkände ju skuld, om jag minns rätt, så då är det ju delvis hans eget fel.

Det är klart att de här utredningarna måste få finnas och ha sin gång. Annars så finns ju ingen tillsynsmyndighet alls för ekonomisk brottslighet. För vi är väl i alla fall överens om att bevisad insiderhandel skall bestraffas, och att ekonomisk brottslighet är en grej?

Han gick med på en ”plea bargain” efter SEC hotat att gå efter hans familj. Det största felet han begick var att han var för framgångsrik. Hans ”junk bonds” hade en oerhört positiv effekt på marknaden och ledde till enorm ekonomisk tillväxt.

Ekonomisk brottslighet bör för all del utredas men nu är det rättssäkerheten det handlar om.

Skickades från m.sweclockers.com