Ohoj, bygge pågång. Råd efterfrågas kring att dra ner prislappen!

Permalänk

Ohoj, bygge pågång. Råd efterfrågas kring att dra ner prislappen!

Hejsan!

Jag har suttit på en mitt nuvarande bygge alldeles för länge, saker är skadade och den är kort och gott bortom räddning.
Så kände att det var dags för en ny!
Jag har tidigare vänt mig hit för att få hjälp med byggen och det har alltid resulterat i gedigna datorer.
Idag har jag inte samma behov som jag för några år sedan blir inte mycket av de senaste spelen på högsta grafik med utmärkt FPS.
Jag vill ändå ha en dator som klarar marknadens spel, jag spelar fortfarande en hel del även fast många av spelen inte är särskilt krävande.
Exempelvis; (World of warcraft, Hearthstone, Overwatch, path of exile, heroes of the storm, dota 2, borderlands)
Vill fortfarande inte känna mig begränsad av datorn ej klarar och behöva tacka nej när vännerna frågar ifall man vill spela lite.
Jag planerar även att hålla på en del med bildredigering, så färgåtergivning är viktigare än 1ms.
Men jag är inget proffs heller, idag sitter jag på en många många år gammal 1080p Benq skärm.
Jag skulle vilja hitta ett bygge där jag med en skärm på cirka 24" landar på cirkus 15 000 kr.
Här är vad jag skrapade ihop (Sweclockers Vinterdator 2017, med lite billigare grafikkort).

https://new.webhallen.com/cart/248198,274593,273627,224709,27...

Jag är sjukt osäker på var man kan spara in för att allt inte ska säcka ihop och att det flaskar alldeles för mycket!

Tar jättegärna emot alla tips som erbjuds!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Lista hos Komponentkoll

CPU: Intel Core i5-8400 (1 890 kr hos NetOnNet)
Grafikkort: Palit GeForce GTX 1080 8GB Dual OC (5 490 kr hos Komplett)
Chassi: Fractal Design Focus G (539 kr hos Dustin)
Moderkort: MSI Z370-A PRO (1 190 kr hos Elgiganten)
RAM: KINGSTON 16GB RAMKit 2x8GB DDR4 3000MHz CL15 XMP HyperX Predator Black (1 590 kr hos Elgiganten)
SSD: Samsung SSD 850 EVO SSD 250GB (MZ-75E250B/EU) (899 kr hos Komplett)
HDD: WD Intern Hårddisk Blue 2TB (WD20EZRZ) (679 kr hos Dustin)
PSU: EVGA Gold 650W Modular (819 kr hos NetOnNet)
Skärm: Acer Predator XB240H (2 200 kr hos Komplett)
Summa: 15 296 kr

Permalänk

@Србо: Satan i gatan! härlig lista tack så hemskt mycket!

Kikar igenom hela ordentligt!

Permalänk

@SUMITOMO:

Kikar på det tack så mycket för tipset!

Permalänk
Skrivet av daggmaskine:

@SUMITOMO:

Kikar på det tack så mycket för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com