Microsofts säkerhetsuppdateringar har större påverkan på äldre hårdvara

Permalänk
Testpilot

Även om jag inte håller med hur skog1s uttrycker sig, så kan jag ställa mig bakom frågetecknet om varför folk envisas med att sitta på Windows 7.

Om ni är så rädda för telemetrin (och inte tycker Shutup10/DWS/osv räcker för att ta bort), då kan jag anta att ni inte använder någon smartphone heller?
För de spårar er vart ni än går, trots att GPS är "avstängt". Använder ni Chrome så loggar Google allt för sin reklam och marknadsföring - Detta gäller alla former av Google tjänster, och jag kan bara anta att iPhones har ett liknande koncept i grunden också.
Använder ni t.ex. tjänsten Disqus för att kommentera på hemsidor, surfar på Aftonbladet eller så mycket som använder Facebook - Ja då är ni trackade och kartläggs.

Jag kan förstå om man inte 'orkar' lära sig ett nytt gränssnitt (även om allt det gamla ligger kvar under skalet), men jag har ännu att se (i mitt tycke) ett vettigt argument som skulle vara så övervägande i Windows 7's fördel att man totalt skulle rata Windows 10 rakt upp & ner.
Jag ser inte hur allt med Windows 10 skulle vara så mycket värre alls faktiskt än vad andra aktörer gör mot användarna dagligen, hela tiden, dygnet runt och året om.

Linux är ju alltid annars ett alternativ om man vill ha total kontroll på sitt OS, men då antar jag att man använder VPN och proxies också, om man nu måste vara såpass privat.

Edit: Ändrade struktur och meningsuppbyggnad.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

En undran: Hur många är det här på Swec som kör Windows 7 och Windows 8?

Ni som fortfarande kör med Windows 7 och Windows 8, varför gör ni det?

Och jag kan ju känna igen mig lite, jag själv körde XP en längre tid innan jag fattade och förstod att Windows 7 vart så mycket bättre, säkert och trevligare etc etc

Att man kör Windows 98/XP/7:an på företag, det fattar jag...... men som datorentusiast fattar jag inte varför?

Varför gör ni det?
Och kom inte med att "integritet " och " 10:an övervakar sina användare" då det går att koppla bort övervakningsfunktionerna!

Och om ni måste komma med integritetskortet, vad är det ni inte gillar annars.

Själv har jag enheter med Windows 95/98/2K/XP/7:an och 8:an.....Som jag "leker" med ibland.

Jag kör W7 för att jag inte kan köra W-XP med full funktionalitet. Vad gillar jag inte?

Seriöst, jag arbetade som datasupport första gg 1991 och sista gg drygt 10 år sen, och utvecklingen för windows efter W-XP är bara sorglig. Inställningar och funktioner göms undan alltmer påhittigt eller tas helt bort, medans mängden skräp som drar prestanda lassas på mer och mer. W8 (uttalas helst som "wait") var med stor marginal sämsta rent tekniskt sett, men medans 10an är definitivt inte uttalat bättre än 7an.

Och nej, det går inte att "koppla bort" all övervakningsskit i 10an. Och det riktigt roliga med 10an är just att de har lagt både sånt och förmåga att kapa datorn för att kunna visa reklam, i kernel. Vilket innebär att om någon "knäcker" hur MS har byggt upp det, så blir det realistiskt möjligt för en hacker att helt låsa ut en användare, på en nivå som tidigare krävde att man öppnade en exekverbar fil lokalt med antivirus(och de flesta brandväggar) helt avstängda, eftersom dessa hål specifikt gömmer sig för AV och brandvägg(eftersom annars kunde användare lätt blockera reklamen...). Det är i praktiken en upprepning i extremt förvärrad form av ett av de mest idiotiska och allvarliga säkerhetshålen som fanns i första versionen av W-XP.

Förenklat sagt, ägaren till en WX-dator har inte minsta möjlighet att ha kontroll över sin dator, om MS eller nån med fel kunskap vill annorlunda. Tacka fan för att att de har förbättrat säkerheten för övrigt, för annars vore WX ett så vidöppet säkerhetshål att det var skrattretande.
Och eftersom hålen finns i kernel...

Det jag personligen är mest irriterad över är dock inte det. Utan att man konsekvent har försämrat GUI. Igen, W8 var med stor marginal värst, men det började redan med Vista, och idag verkar normen vara att det SKA vara användarOvänligt.
Tidigare windows har gott om egna fel och brister, men de GÖMDE åtminstone inte undan en massa funktioner! Där var det fråga om att det var något nytt, att eventuella problem generellt fanns pga bristande erfarenhet.
Och faktum att när jag skiftade från XP till W7 faktiskt förlorade ett flertal funktioner helt utan anledning... Och går jag över till WX så förlorar jag fler och kan inte ens använda registret för att manuellt fixa de som fortfarande finns kvar, om än välgömda.

Sen att vi idag har datorer som är löjligt mycket snabbare, i ren råprestanda, samtidigt som windows generellt bara är snabbare tack vare att vi idag kör med SSDs, att alls påstå att windows har utvecklats väl är bara fånigt.

Grundläggande faktum är dock att jag som jobbat som datastöd med DOS, W3.3, W95, W98, WNT, WME, W2K, WXP och aldrig haft några problem när nästa version kom, jag skulle absolut inte kunna ta ett sånt jobb idag, helt enkelt för att idag så gömmer förbannade OS vad som är fel så bra att justeringar och felsökning blivit nåt som snarast liknar häxkonster. Vista och 7 kan jag åtminstone hantera, men sen undrar man bara om det är idioter som hittat på ändringarna eller om de tävlat i vem som kunde göra GUI mest användarovänligt.

Tagit bort svar på trollande citat /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA Z97-UD5H Black Edition, CPU: Intel i7 4790K, Kylare: Noctua U14S, RAM: 32GB Crucial Ballistix Sport XT 1866, GPU: Powercolor Radeon HD 7870 PCS+,
SSD: 256GB Crucial MX-100, HDD: 3TB WD Red, 2TB WD Red, PSU: Be Quiet Straight Power E-9 500W, Chassi: Cooler Master Silencio 652S

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Fattar fortfarande inte hur man kan sitta med Win 7 på sin huvuddator d v s den man använder dagligen.

Ett känt citat från Admiral Hyman G. Rickover summerar det hela bra tycker jag.

"The old is not necessarily outdated and the new is not necessarily better."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Även om jag inte håller med hur skog1s uttrycker sig, så kan jag ställa mig bakom frågetecknet om varför folk envisas med att sitta på Windows 7.

Om ni är så rädda för telemetrin (och inte tycker Shutup10/DWS/osv räcker för att ta bort), då kan jag anta att ni inte använder någon smartphone heller?
För de spårar er vart ni än går, trots att GPS är "avstängt". Använder ni Chrome så loggar Google allt för sin reklam och marknadsföring - Detta gäller alla former av Google tjänster, och jag kan bara anta att iPhones har ett liknande koncept i grunden också.
Använder ni t.ex. tjänsten Disqus för att kommentera på hemsidor, surfar på Aftonbladet eller så mycket som använder Facebook - Ja då är ni trackade och kartläggs.

Jag kan förstå om man inte 'orkar' lära sig ett nytt gränssnitt (även om allt det gamla ligger kvar under skalet), men jag har ännu att se (i mitt tycke) ett vettigt argument som skulle vara så övervägande i Windows 7's fördel att man totalt skulle rata Windows 10 rakt upp & ner.
Jag ser inte hur allt med Windows 10 skulle vara så mycket värre alls faktiskt än vad andra aktörer gör mot användarna dagligen, hela tiden, dygnet runt och året om.

Linux är ju alltid annars ett alternativ om man vill ha total kontroll på sitt OS, men då antar jag att man använder VPN och proxies också, om man nu måste vara såpass privat.

Edit: Ändrade struktur och meningsuppbyggnad.

Varför bryr du dig om vad folk har för Windowsversion på sina PC-datorer, ser dig inte klaga på vilken Linux distro eller version på samma dator (ofta även på samma SSD/HDD) som folk har.
För du krig mot gamla Android- och IOS versioner också?

Hade runt 2010 runt 6 PC-datorer fast sedan Microsofts 2 urusla Windowsversioner (Win8 och Win10) så har antalet minskats till 3, ersatta av mobiler och surfplattor.
Kolla dina appar i Win10 så ser du att de flesta om inte all görs bättre på en surfplatta som är mindre än tangentbordet till din PC.
Inte går man och sätter sig vid datorn, för att kolla vädret på destinationen inför en resa.

Nu väntar jag bara på "Hatkortet" tas fram, man är hatare (Microsofthatare) om man inte har Win10, en nedsvärtning som faller platt med tanke på hur många som inte har Win10 på sina mobiler och surfplattor.
Plus om det finns hatare så finns det älskare, gissa vilken minoritetskategori du och skog1s hamnar i.

Varför tar du upp vad Android och ChromeOS, IOS gör som en ursäkt för att även Windows ska få göra det?
Ta ditt Win10 och lek med det, så du känner dig som framåtsträvande (Enligt Microsoft direktiv).

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Kronvrak:

Varför bryr du dig om vad folk har för Windowsversion på sina PC-datorer, ser dig inte klaga på vilken Linux distro eller version på samma dator (ofta även på samma SSD/HDD) som folk har.

Jag bryr mig egentligen inte om du sitter på Windows 95 och är super nöjd & tycker det duger för dina behov.
Men då vill jag inte sitta och behöva läsa trådar om "hurr durr varför får jag inga uppdateringar som fixar X säkerhetshål" eller "Nya uppdateringen som kom försämrade prestandan på mitt 7 år gamla system" heller.

I detta fallet så verkar folk på en seriös nivå tro att Intel/Microsoft har ingått i någon maskopi för att påtvinga alla att uppgradera sin hårdvara och uppdatera till Windows 10 genom att gimpa prestandan på äldre saker. Det är som om folk bara läser 'headlinen' och sedan skiter i artikeln som förklarar det hela eller göra mer efterforskning på egen hand. Det är minst sagt irriterande bara (jag vet, scrolla vidare och strunta i det argumentet kan appliceras här).

Skrivet av Kronvrak:

För du krig mot gamla Android- och IOS versioner också?

Både ja och nej på denna?
Du får nog vara lite mer specifik i denna frågan. Men kan dra det lite enkelt:

  • Tycker jag folk som sitter på Android 4.4.2 (eller liknande) och får massa virus/inte får stöd för nya appar får skylla sig själv? Ja.

  • Tycker jag att företagen som säljer Android enheter borde ha bättre post-release support för sina enheter, t.ex. i form av uppdateringar av Android-version? Ja.

Skrivet av Kronvrak:

Hade runt 2010 runt 6 PC-datorer fast sedan Microsofts 2 urusla Windowsversioner (Win8 och Win10) så har antalet minskats till 3, ersatta av mobiler och surfplattor.
Kolla dina appar i Win10 så ser du att de flesta om inte all görs bättre på en surfplatta som är mindre än tangentbordet till din PC.
Inte går man och sätter sig vid datorn, för att kolla vädret på destinationen inför en resa.

Jag ser inte relevansen här egentligen, om jag ska vara ärlig.
Jag har inte heller en massa datorer längre; Det är serven, speldatorn och någon äldre laptop som blivit kvar. Som du säger kan man enkelt göra det mesta vardagliga med en telefon eller surfplatta idag.

Men jag kan inte se korrelationen i det och Windows 10. Det är mer en fråga om ett generationsskifte på fysiska enheter och behov kan jag tycka. Men jag kanske missuppfattade vad du ville få fram här, utveckla gärna isåfall!

Skrivet av Kronvrak:

Nu väntar jag bara på "Hatkortet" tas fram, man är hatare (Microsofthatare) om man inte har Win10, en nedsvärtning som faller platt med tanke på hur många som inte har Win10 på sina mobiler och surfplattor.
Plus om det finns hatare så finns det älskare, gissa vilken minoritetskategori du och skog1s hamnar i.

Varför tar du upp vad Android och ChromeOS, IOS gör som en ursäkt för att även Windows ska få göra det?
Ta ditt Win10 och lek med det, så du känner dig som framåtsträvande (Enligt Microsoft direktiv).

Oj oj, tror du missförstår mig totalt här nu!
Är absolut ingen Windows fantast, hade jag haft valet att köra Linux som huvud-OS hade jag gjort det 7 av 7 dagar i veckan. Men nu är det som så att man är "fast" med Windows ekosystem om man vill använda saker så som Adobe Suite, vettiga CAD program eller spela AAA-spel på sin dator.

Tycker bara det är så roligt (konstigt/intressant?) att folk sitter och klagar på Windows 10, men när man frågar dem vad som stör dem då är det exakt samma saker som redan existerar på deras telefoner/surfplattor/konsoller - Dock ser man inte dem klaga och skrika sig hes för att dem inte kommer åt alla inställningar där (t.ex. att du inte kan ta bort vissa appar, både i Android och IOS som kommer med telefonen). Det är ironiskt minst sagt kan jag tycka

Edit: Glömde svara på ett stycke~

Citat:

Ta ditt Win10 och lek med det, så du känner dig som framåtsträvande (Enligt Microsoft direktiv)

Vet inte varför jag ska leka med det?
Jag vet heller inte varför alla som "vägrar" Windows 10 tar det så personligt, som om man kört över deras katt

PS. Förövrigt så kan inget klå Linux Kali-distro DS.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag bryr mig egentligen inte om du sitter på Windows 95 och är super nöjd & tycker det duger för dina behov.
Men då vill jag inte sitta och behöva läsa trådar om "hurr durr varför får jag inga uppdateringar som fixar X säkerhetshål" eller "Nya uppdateringen som kom försämrade prestandan på mitt 7 år gamla system" heller.

I detta fallet så verkar folk på en seriös nivå tro att Intel/Microsoft har ingått i någon maskopi för att påtvinga alla att uppgradera sin hårdvara och uppdatera till Windows 10 genom att gimpa prestandan på äldre saker. Det är som om folk bara läser 'headlinen' och sedan skiter i artikeln som förklarar det hela eller göra mer efterforskning på egen hand. Det är minst sagt irriterande bara (jag vet, scrolla vidare och strunta i det argumentet kan appliceras här).

Både ja och nej på denna?
Du får nog vara lite mer specifik i denna frågan. Men kan dra det lite enkelt:

  • Tycker jag folk som sitter på Android 4.4.2 (eller liknande) och får massa virus/inte får stöd för nya appar får skylla sig själv? Ja.

  • Tycker jag att företagen som säljer Android enheter borde ha bättre post-release support för sina enheter, t.ex. i form av uppdateringar av Android-version? Ja.

Jag ser inte relevansen här egentligen, om jag ska vara ärlig.
Jag har inte heller en massa datorer längre; Det är serven, speldatorn och någon äldre laptop som blivit kvar. Som du säger kan man enkelt göra det mesta vardagliga med en telefon eller surfplatta idag.

Men jag kan inte se korrelationen i det och Windows 10. Det är mer en fråga om ett generationsskifte på fysiska enheter och behov kan jag tycka. Men jag kanske missuppfattade vad du ville få fram här, utveckla gärna isåfall!

Oj oj, tror du missförstår mig totalt här nu!
Är absolut ingen Windows fantast, hade jag haft valet att köra Linux som huvud-OS hade jag gjort det 7 av 7 dagar i veckan. Men nu är det som så att man är "fast" med Windows ekosystem om man vill använda saker så som Adobe Suite, vettiga CAD program eller spela AAA-spel på sin dator.

Tycker bara det är så roligt (konstigt/intressant?) att folk sitter och klagar på Windows 10, men när man frågar dem vad som stör dem då är det exakt samma saker som redan existerar på deras telefoner/surfplattor/konsoller - Dock ser man inte dem klaga och skrika sig hes för att dem inte kommer åt alla inställningar där (t.ex. att du inte kan ta bort vissa appar, både i Android och IOS som kommer med telefonen). Det är ironiskt minst sagt kan jag tycka

Edit: Glömde svara på ett stycke~
Vet inte varför jag ska leka med det?
Jag vet heller inte varför alla som "vägrar" Windows 10 tar det så personligt, som om man kört över deras katt

PS. Förövrigt så kan inget klå Linux Kali-distro DS.

Jag har aldrig bett om någon uppdatering av något, så var god lägg inte ord i min mun.
Det ska naturligtvis fungera från dag ett annars så kan man komplettera funktioner med program och appar.
Sluta köra ihjäl katter så slipper du mycket problem.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Kronvrak:

Jag har aldrig bett om någon uppdatering av något, så var god lägg inte ord i min mun.
Det ska naturligtvis fungera från dag ett annars så kan man komplettera funktioner med program och appar.
Sluta köra ihjäl katter så slipper du mycket problem.

Har inte lagt ord i munnen på någon här kan jag personligen tycka.
Mitt första inlägg var ett allmänt riktat sådant, du kanske är ett undantag. Men om du läser igenom tråden, kollar runt på Swec i övrigt eller Reddit så förstår du varför jag skrev så.

Men antar att jag träffade huvudet på spiken lite allmänt, då jag inte fått något direkt motargument varken på första eller andra inlägget från dig gällande något av det jag skrev - Annat än bittert mothugg och aggression då d.v.s.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

...
Och visst vart jag själv en "bakåtsträvare" som inte hoppade på 8:an & 8.1, men jag provade åtminstone.
...

Hur vet du att vi inte har provat W10 och även föregångaren W8.x???

Jag har använt och gillat Windows sedan version 3.x (körde även 2.11 men använde det inte så mycket). Utvärderar fortfarande W10 då och då i en VM men om MS fortsätter i samma riktning som nu så är jag lika ointresserad av det framöver som nu.

Den dag jag inte kan fortsätta använda W7 (vilket lär dröja många år till) så är det Linux på alla maskiner och W7 i en VM som gäller.

PS: Helt OK att ha olika behov/åsikter, det är det som får jorden att snurra, det och pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Hur vet du att vi inte har provat W10 och även föregångaren W8.x???

Bara för att klargöra:

Du citerar mig på denna mening:

Och visst vart jag själv en "bakåtsträvare" som inte hoppade på 8:an & 8.1, men jag provade åtminstone.

Så, jag förstår vart du vill komma!

Men jag är ingen "spåtant" så hur skall jag veta om DU har testat & provat W10?
Det vet du bara själv, eller hur!

Jag kan inte veta!

En sak vet jag!

Många här avfärdar 10:an utan att ha provat.
Och det skriver jag inte bara ur tomma intet, flera på forat skriver att dom vägrar att ta i 10:an med tång t e x dom vägrar att prova. Snacka om bakåtsträvare.

Själv var jag en av dom som fick testversionen av Windows 10.
Ja, jag "la det på hyllan"

Efter typ ett år, läste jag på, testade igen, sen vart det inget snack om saken, fast jag tyckte gränssnittet var jobbigt ibörjan, så blev inlärningströskeln ganska fort bättre o bättre.

Och ärligt talat, jag skiter i spiongrejen!!!!!!
Så farligt är det inte, då är jag mer rädd för Google, Facebook, och f*n och hans moster.

Som jag skrev innan, vill man vara med på windows "framtidståg" då är det senaste O S som gäller!

Gillar man inte det finns ju linux (som jag även kör) Eller äpplet (som jag inte kör)

Ha en trevlig kväll, för nu släpper jag denna tråden!!!!!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

En undran: Hur många är det här på Swec som kör Windows 7 och Windows 8?

Ni som fortfarande kör med Windows 7 och Windows 8, varför gör ni det?

Och jag kan ju känna igen mig lite, jag själv körde XP en längre tid innan jag fattade och förstod att Windows 7 vart så mycket bättre, säkert och trevligare etc etc

Att man kör Windows 98/XP/7:an på företag, det fattar jag...... men som datorentusiast fattar jag inte varför?

Jag kan hålla med om att det är enklare att installera win10 om det nu är något positivt...

Vad är en datorentusiast för dig, att de som läser på den här sidan köper en ny dator varje år, köper nya kläder varje vecka och slänger sina gamla istället för att tvätta de och återanvända de, det kanske säger mer om dig än andra?
Det borde ju vara raka motsatsen då hemsidans namn syftar på att trimma något, och om jag då trimmar en gammal Trans Am för mer prestanda eller köper en ny Audi A8 som jag inte behöver trimma, måste jag då byta operativsystem bara för att du tycker det? När tillverkare fortfarande säljer bärbara datorer med 5400rpm hårddiskar, kalla dessa för bakåtsträvare istället. Kom tillbaka i Februari 2020 när de slutat med "extended support", och då Microsoft erbjöd gratis uppdatering fram till nyår och ändå så väljer folk att stanna kvar på sjuan, konstigt.

"Jag är inte en bakåtsträvare för varje gång jag lämnar in min bil på service så har de alltid målat om något så att det känns som en ny bil. De brukar även byta ut vissa saker som jag inte bett om och flyttat runt lite saker, då det visar att service personalen bryr sig om just mig och om hur jag vill ha det, eftersom jag aldrig var nöjd helt och hållet från början."
Naturligtvis var detta ironi just därför att mitt Win7 ser ut precis som det alltid sett ut i 7-8 år, medans senaste uppdateringen på min mobil designade om en helt fungerande youtube till något nytt som jag inte alls bett om, ganska störande. Fråga vem som helst som har en mobiltelefon, alla kan intyga att designen har förändrats någon gång utan att användaren bett om det, lite så jobbar microsoft nu.

2 gånger per år släpps en ny windows 10, när man väl uppdaterat så kommer nya funktioner som är påslaget automatiskt som jag aldrig bett om, Candy Crush... Jag läser ju även här om folk som fortfarande inte uppdaterat till 1709, och det är väl ändå lite märkligare att vägra en uppdatering till det nya fräscha win10 än att stanna kvar vid något som fungerar. Hur är deras säkerhet efter flera månader utan uppdatering?

Jag är en bakåtsträvare för att jag inte ser en enda anledning till att använda Cortana och kan inte välja bort den vid installation för att den är inbakad i hela windows och är en keylogger, OneDrive klarar jag mig helt utan, Windows Store... nej tack. DirectX12 hittills inte lockat mig för fem öre, osv men det är ju inte bara jag som sitter kvar på win7 utan många andra som är nöjd med det de har.
Jag föredrar det här: http://i.imgur.com/m6Va1hv.png
Jag får ont i ögonen av det här: http://i.imgur.com/VXTKcuw.png Jag har för övrigt inte startat min win10 dator på ett år, väl spenderade 9000kr.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

***snip/mod***

Du frågar varför man använder Win7 och Win8 men inte varför man använder ett nu dött mobilOS som Winphone och W10m.
Sedan går du till personangrepp (Vi vet alla att personangrepp kommer när man inte har något vettig motargument att komma med).
Det skojigaste är ändå att du går och dömer andras inlägg helt efter ditt eget huvud och tror att det är universella sanningar.

Fortfarande så använder du Win7 enligt dina tidigare inlägg, ändå är du inte en bakåtsträvare.
Fast alla andra som använder Win7 (eller Win8) är bakåtsträvare och skall ifrågasättas.
Sedan har vi MacOS användare är de också bakåtsträvare.

För att återknyta till Spectre och Meltdown, så tror du Microsoft mobiler är skyddade mot dem bara för att Microsoft inte bryr sig om säkerhetspatchar till dom?

Du har målat in dig i ett hörn, så man kan avföra dig som totalt irrelevant när det gäller OS och OS versioner.
Du kommer bara med en massa virriga ideer och personangrepp.

PS. Köpte spel till Win7 idag från Gog.com mest olika Lego-barnspel men också ett flygsimulatorspel Apache Longbow från Digital integration

Jag spelade det på Win95 på en Cyrix GX 200MHz dator i slutet av 90-talet, den Cyrix-datorn köpte jag begagnad 1998 och behöll den till 2003.
Det var aldrig någon som frågade varför jag använde gammal dator och med gammalt OS då! DS

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.