Permalänk

Problem med installation av Windows 10

Tjena

Jag har nyligen för första gången byggt en egen dator. Nu när jag fått ihop alla delar och startat datorn utan problem så skulle jag installera Windows 10 som jag köpt på Komplett. Datorn startar som vanligt och jag får välja 32 bit eller 64 bit versionen, väljer 64 bit och går vidare. Datorn laddar en stund och sen står det "Installationsprogrammet startas", efter några sekunder så dyker det upp en ruta med ett rött kryss på där det står "Det gick inte att installera en eller fler startkritiska drivrutiner. Kontrollera att drivrutinerna är giltiga och starta om installationen om du vill installera Windows". Jag skrev till supporten på Komplett och dom misstänkte att det var fel på USB-minnet som jag fått, så dom länkade mig till Microsofts hemsida där jag kan ladda ner en ny Windows fil och lägga på ett nytt USB-minne, så det gjorde jag. Jag testade det nya USB-minnet och får upp samma fel. Vad gör jag nu?

Operativsystem: Windows 10 Home
Processor: Intel Core i7 8700K
Processorkylare: Corsair Hydro Series H60 CPU Kylare
Moderkort: ASUS Prime Z370-P
Minne: Ballistix Sport LT 2x8GB 2666MHz DDR4
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming
Hårddisk: Samsung 850 EVO 250GB 2.5" SSD
Seagate Barracuda 1TB 3.5" HDD
Nätaggregat: Corsair CX750M

MVH

Permalänk

Att lista alla komponenter kan vara bra, då man ser vad det är du har.
Har du lagt in senaste bios versionen?
Det kan vara nån bios inställning som är fel, eller om man har en nvme ssd och man behöver en bios uppdatering för det...?
Har du flera hårddiskar så, ha bara en hårddisk inkopplad när man installerar windows.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@Josef0711: Testa byta till en USB 2.0 port om du inte redan gjort det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Hade samma problem som ovan jag stoppa i win 7 skiva och instalera om det och sen formatera jag om disken efter det att win 7 var instalerat och sen i med win 10 på usb då gick det

Skickades från m.sweclockers.com