Windows 7 eller windows 10?

Permalänk

Windows 7 eller windows 10?

Hej!

Funderar över om jag skall uppgradera mitt Windows 7 till Windows 10 medans jag har changsen?

mina dator Specs. https://pcpartpicker.com/list/CNwjYr

Tacksam för svar! <3

Visa signatur

.

Permalänk

Vilket skall jag välja? behålla windows 7 eller uppgradera till 10??

min dator..

https://pcpartpicker.com/list/CNwjYr

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@Tre till Trettiotvå Täcken
Win 10 förutsatt att ditt moderkort har drivrutiner för 10an, men det borde inte vara nåt problem.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Det tror jag.. har ett Asus Z97-A moderkort?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Kör på! Har dom en drive igång?

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Inaktiv

Film, säkerhet Windows 10.
Spel googla på de spelen du kör, problemet kan främst vara gamla.

Just idag känns det som att alla bör fundera på uppgradera windows 7, problemet är vissa är hård/mjukvarustöd och sedan riktigt förlegad hårdvara som borde ha byts ut redan innan man la in 7an.
Jag tänker typ Intel core Duo och äldre.. (äldre dator än 10år)

Permalänk
Hedersmedlem

Spel - i stort sett ingen skillnad, leta siffror i just spelen du spelar om du är orolig. Möjligtvis har vissa väldigt gamla spel problem att köra på Windows 10.
Film - operativsystem spelar knappt roll där, det är hårdvaran vad jag vet.
Säkerhet - Windows 10. 7 är utdaterat sedan länge.

Finns ingen speciell anledning att stanna kvar på Windows 7.

Permalänk

Ja, man kan fortfarande uppdatera till win 10 home om man har en win 7 nyckel

Visa signatur

.

Permalänk
Hedersmedlem

@Tre till Trettiotvå Täcken: Jag har sammanfogat dina trådar då det inte är tillåtet att skapa fler än en tråd om ett visst ämne. Alla ska få lika exponering för sina trådar och dessutom blir forumet mycket rörigare annars.

Forumreglerna:

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Permalänk

Okej, Tack!
Så tex. SLI blir bättre i Win 10?

Visa signatur

.

Permalänk

Vad skall jag tänka på mer vid uppgradering till win 10? koppla ur alla mina hårddiskar förutom min m.2 Samsung 960 evo?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Vad skall jag tänka på mer vid uppgradering till win 10? koppla ur alla mina hårddiskar förutom min m.2 Samsung 960 evo?

Ja, det är en bra idé att bara ha systemenheten inkopplad, sen är det bara att köra på med uppgraderingen

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

"Windows Media Digital Rights Management (WMDRM) stöds inte efter att Windows 10 Anniversary Update (Windows 10, version 1607) har installerats. När uppdateringen har installerats kan du inte längre spela musik- eller videofiler som skyddas av tekniken för denna rättighetshantering. Klicka här om du vill ha mer information.!" wtf..

Visa signatur

.