Uppgradering från GTX 560 söker passande ersättare

Permalänk
Medlem

Uppgradering från GTX 560 söker passande ersättare

Hej och hå allihopa. Jag är ny här och kommer med en typ av fråga som ni nog stöter på ofta kan jag tänka mig. "vad ska jag köpa?"

Sitter med en gammal stationär som jag vill fräscha upp lite på grafik-fronten. Mest på grund av att jag vill spela PUBG, men också lite annat smått, nytt och gott.

Specifikationerna lyder följande:
NVIDIA GeForce GTX 560
MSI H61MU-E35 (MS-7680)
8 GB DDR3
Intel Core i5 2310 (Sandy Bridge)
Silver Power 500W

Jag tänker mig ett nytt grafikkort runt tusenlappen som kryddar till det lite utan att resten blir som en flaskhals. Finns det något ni entusiaster kan rekommendera såhär på rak arm?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

@wolfours: Ska jag vara helt ärlig vet jag inte om det går att fixa till den datorn för att kunna spela PUBG bekvämt, kanske att man kan klämma i ett begagnat GTX 780 eller 960 alternativt om det måste vara nytt GTX 1050 eller något runt 1000kr men vet inte hur CPUn kommer ta det.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

som ovanstående talare sa, begagnat 780, 780 ti / 960 / 970 eller ett nytt 1060, dock så kommer du nog ligga på 35-60 fps pga processorn

Permalänk
Medlem

@Addeez:

låg ungefär på 35-55fps med RX480 4gb + Phenom II x6 1100t @3.7ghz och hans i5a är nog bättre i spel än vad den var

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

@wolfours: Ska jag vara helt ärlig vet jag inte om det går att fixa till den datorn för att kunna spela PUBG bekvämt, kanske att man kan klämma i ett begagnat GTX 780 eller 960 alternativt om det måste vara nytt GTX 1050 eller något runt 1000kr men vet inte hur CPUn kommer ta det.

Skrivet av Addeez:

som ovanstående talare sa, begagnat 780, 780 ti / 960 / 970 eller ett nytt 1060, dock så kommer du nog ligga på 35-60 fps pga processorn

Okej jag förstår, då kanske det blir en uppdatering av CPUn vid ett senare tillfälle. Kan klara mig utan PUBG också, inte hela världen. Men tror ni att ett GTX 1050 skulle passa bra alltså? Har kikat på ett sådant och priset verkar ju helt okej iaf.

Och @Von_OttO jag kanske blir glatt överraskad då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

@Addeez:

låg ungefär på 35-55fps med RX480 4gb + Phenom II x6 1100t @3.7ghz och hans i5a är nog bättre i spel än vad den var

brorsan spelar på en i5 2310 och ett 1050 ti, liggar på 45-55 fps, han dippar ner till 35 då och då och går upp till 60-62 ibland, tror inte han ändrat något i launch options eller dylikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

brorsan spelar på en i5 2310 och ett 1050 ti, liggar på 45-55 fps, han dippar ner till 35 då och då och går upp till 60-62 ibland, tror inte han ändrat något i launch options eller dylikt

När du säger ändrat i launchoptions, menar du grafik-inställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolfours:

När du säger ändrat i launchoptions, menar du grafik-inställningar?

Nej, pubg's launch options i steam. Han kör allt på lägsta. Vore ju kul om han kunde komma upp i lite högre fps iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

Nej, pubg's launch options i steam. Han kör allt på lägsta. Vore ju kul om han kunde komma upp i lite högre fps iaf

Okej då förstår jag! Det är bra att veta som jämförelse. Tack!

Permalänk

Lirar med ett GTX 970 och ligger på allt mellan 70 till 130 fås, rekommenderas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1800X - NZXT Kraken X52 - Asus Crosshair VI Extreme - G.Skill Flare CL14 3200 MHz - Crucial SSD x 2 - MSI GTX970 - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

brorsan spelar på en i5 2310 och ett 1050 ti, liggar på 45-55 fps, han dippar ner till 35 då och då och går upp till 60-62 ibland, tror inte han ändrat något i launch options eller dylikt

det gör jag med min i7 4770K också pga av att jag har ett GTX 660

Permalänk
Medlem

@wolfours: Tänk bara på att du sannolikt kommer behöva uppgradera BIOS på moderkortet för att det ska fungera med moderna grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolfours:

Okej jag förstår, då kanske det blir en uppdatering av CPUn vid ett senare tillfälle. Kan klara mig utan PUBG också, inte hela världen. Men tror ni att ett GTX 1050 skulle passa bra alltså? Har kikat på ett sådant och priset verkar ju helt okej iaf.

Och @Von_OttO jag kanske blir glatt överraskad då!

Köp ett 1060. Jag kör själv med liknande cpu som dig fast ihop med ett 1060. Visst flaskar cpun i vissa spel men väldigt många spel fungerar helt perfekt. Bara några enstaka spel där det kliar i fingrarna att köpa ny cpu. Fördelen om du köper ett 1060 är att det är så pass rejällt mycket kraftfullare än 1050 och på så sätt också mer prisvärt i fps per krona.

Skickades från m.sweclockers.com