Permalänk

Nvidia shield tablet

Hej,

OBS: Endast för den erfarne rom/root användaren!

En orginal 2015 shield tablet (den med "problem batteri", så man måste vara försiktig att inte flasha kill-switch ROM's)

Just nu kör den någon äldre blisspop med twrp.

Då jag inte använder den längre tänkte jag kanske någon som gillar att pilla med sådant vill komma över en

Batteriet: Har inte märkt någon större försämring fast den är ganska gammal då den mest legat dock märkte jag efter jag flashat denna ROM att batteriet tog slut snabbare och den är ca 1½ år gammal ROM nu så man behöver hitta en bättre osv.

Skärmen: Inga repor alls förutom någon liten på "svarta delen"

Ingår:
- Tablet
- Laddar + kabel
- Orginal cover (magnetsika)
- Låda (eventuellt, måste leta)

Specs:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2740387

tänkte starta bud på 300?

* Erhåller mig rätten att sälja till vem jag vill.
* Köparen får klara sig själv med flashandet, den kommer fungera vid försäljning (och får testas)
* Betalning via swish, försäljning face to face inom tullarna.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

vad menas med "man måste vara försiktig att inte flasha kill-switch ROM's"?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av Bult:

vad menas med "man måste vara försiktig att inte flasha kill-switch ROM's"?

en patch i orginal romen från nvidia som "brickar/dödar" tableten för de hade re-call program på tablets men folk ville behålla den "trasiga" (många hade inga problem) så då fick man i princip 2 tablets, den andra tableten jag fick åkte ner i vattnet på en resa *feels bad man*

// A

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

300:- + möte

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

en patch i orginal romen från nvidia som "brickar/dödar" tableten för de hade re-call program på tablets men folk ville behålla den "trasiga" (många hade inga problem) så då fick man i princip 2 tablets, den andra tableten jag fick åkte ner i vattnet på en resa *feels bad man*

// A

vad innebär det? sorry, jag är väldigt okunnig inom sånt här

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

400+frakt
Har du tagit har Du tagit bort TegraOTA

Edit: visar batteriet någon indikation på att svälla?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Testpilot
Skrivet av lasseTM:

400+frakt
Har du tagit har Du tagit bort TegraOTA

"Just nu kör den någon äldre blisspop med twrp"

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

@Yatagarasu:
Det var ett tag sedan jag forskade i detta, men det jag minns är att rekommendationen alltid var att ta bort TegraOTA även om du körde custom rom.

TWRP skyddar dig inte mot nvidia och det kanske är så att blisspop har tagit bort TegraOTA by default men frågan är ju knappast orelevant.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

400+frakt
Har du tagit har Du tagit bort TegraOTA

Edit: visar batteriet någon indikation på att svälla?

misstänker att romen tagit bort den, jag körde också en killswitch patch just in case samtidigt.
Batteriet har absolut inga indikationer att vara en av de felaktiga men jag laddar den inte t.ex övernatten eller utan "uppsyn" just in case men det är väll bara jag som är extra nojjig. Hur många som faktiskt fick problem är minimal.

Skrivet av lasseTM:

@Yatagarasu:
Det var ett tag sedan jag forskade i detta, men det jag minns är att rekommendationen alltid var att ta bort TegraOTA även om du körde custom rom.

TWRP skyddar dig inte mot nvidia och det kanske är så att blisspop har tagit bort TegraOTA by default men frågan är ju knappast orelevant.

inte lika insatt i ämnet längre men det var mycket teorier och liknande men jag tror de lyckades hitta vilken "aktivitet" som kollade batteriet och skickade infon till nvidia servern och tog bort den.

men som sagt, detta är för den erfarne pillaren

Visa signatur

Citera!

Permalänk

500:- +frakt

Visa signatur

☆ Asrock x370 Taichi ☆ Ryzen 1600 ☆ G.Skill Trident Z RGB ☆ Asus GTX 1080 Strix ☆ Corsair MP500 ☆ Cooler Master Masterliquid 240 ☆ NZXT S340 ☆

☆ Gigabyte B350 Gaming 3 ☆ Ryzen 1200 ☆ G.Skill Flare X ☆ Msi gtx 980 Gaming ☆ Kingston Fury SSD ☆ Be Quiet! Shadow rock 2 ☆ Raijintek Thetis ☆