Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Bright : 30min, sämsta skiten jag sätt pålänge, dålig handling, uruselt skådespel, endast action... Skräp! Klippt extremt dåligt.

America made: underhållande rulle, om dubbelspel och smuggling 7/10

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Jumanji: Welcome to the Jungle

Underhållande, rätt bra skådespelarprestationer överlag, skämmer inte ut filmen från 1995.
En positiv överraskning. 8/10

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Såg Jumaniji - Welcome to the Jungle förut, den var rätt kul och hyfsat snygg. 7/10.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Hedersmedlem

"Il Bidone"
Federico Fellini, 1955
7/10

Väl värd att se som en del av Fellinis filmkatalog. Personligen är jag mer fäst vid andra Fellini filmer, kanske både för en dos mer humor och att Marcello Mastroianni för mig kommit att bli Fellini-receptet. I den här filmen följer berättandet en plan utveckling med små orosmoln, tills allt snabbt tippar över.

"Double Indemnity"
Billy Wilder, 1944
9/10

Wow, detta är så mycket film noir det kan bli! De två huvudpersonerna spelas något pastischartat, fast ändå på ett sätt som passar genren. Snabba, roliga och intrikata dialoger med många ordvändningar. Sen blir det inte sämre av att Edward G. Robinson spelar en av rollerna, en verklig karaktärsskådespelare perfekt för den här typen av filmer.

Permalänk
Medlem

Gods of Egypt
http://www.imdb.com/title/tt2404233/
Trodde inte den skulle vara bra eftersom den fått dålig kritik. Men fann den underhållande även om den var lite ostig här och där. Förstås digitala effekter av lägre kvalite då den antagligen inte hade så stor budget. Filmen har sin charm och en flippad men bra äventyrshistoria.

Permalänk
Medlem

Solsidan (filmen)
7/10

Hade inte så höga förväntningar, men var faktiskt betydlig bättre än jag trodde! Lagom blandning av drama och humor, rekommenderas varmt.

Permalänk

Kingsman: The Golden Circle var om möjligt ännu mer överdriven än föregångaren. Underhållning för stunden, men inte minnesvärd. 6/10

Permalänk
Medlem

9/11
http://www.imdb.com/title/tt4917224/
Såg precis klart 9/11. Den var "förväntan" (ganska bra) film.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

1922 (...the year i murdered my wife)

Ger den 7/10 bra film och bra story dock kan man inte kalla det skräck mer en thriller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

"Det". Clownen var jättetråkig. Ganska bra förutom clownen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Blade Runner 2049. Ger den 9.5/10.

En av den bästa uppföljaren av en film jag har sett. Denis Villeneuve vet hur man skapar en dyster stämning.

Har äntligen blivit färdig till att se Blade Runner 2049 o maken till segare och mera osammanhängande film kan jag nog inte erinra mig om att jag sett på vääääldigt länge!
Efter alla superlativ som haglat över denna film - typ inlägget ovan - så förväntar jag mig något alldeles episkt.
Men icke!
Snygga miljöer och mkt stämning men i övrigt totalt katastrof!
En svag 2:a av 10 möjliga.
Gäsp!

Vill ni se en dyster film som dessutom är bra (med stämning etc), se då The Road.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Har äntligen blivit färdig till att se Blade Runner 2049 o maken till segare och mera osammanhängande film kan jag nog inte erinra mig om att jag sett på vääääldigt länge!
Efter alla superlativ som haglat över denna film - typ inlägget ovan - så förväntar jag mig något alldeles episkt.
Men icke!
Snygga miljöer och mkt stämning men i övrigt totalt katastrof!
En svag 2:a av 10 möjliga.
Gäsp!

Då blir jag nyfiken på vad du tycker om originalet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Då blir jag nyfiken på vad du tycker om originalet...

Bättre än den smörjan jag slösade bort nästan 2,5 h av mitt liv på!
Älskar vanligtvis sci-fi men har väl aldrig varit någon jätte-fan av Blade Runner (originalet) men den senaste (2049) sög elefant-pung!

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte heller Blade Runner 2049. Den har en fånig och omöjlig story. Den tunna storyn är också väldigt utdragen. Jag har inget emot en långsam film, men denna är extremt utdragen. Ryan Gosling är väldigt övervärderad som skådespelare och dålig i huvudrollen. Karaktären Wallace har obegripeliga motiveringar som driver honom och han gör konstiga saker bara för att det ska vara häftigt på film. Blade Runner 2049 är väldigt snygg, och har flera bra skådisar och scener. Men det räcker inte. Regissören har tidigare gjort Arrival som jag också tycker är dålig, faktiskt en del på samma sätt.

Permalänk
Medlem

Fortsätter väll också på samma spår... XD

Har också sett Blade Runner 2049 för ngn dag sedan och tycker fan den suger ngt otroligt. Kan inte fatta hur den fått 8.3 på IMDB. Så kände mig tvungen att skriva av mig innan jag lägger mig.

För det första är den 2.5h!! Vanligtvis älskar jag långa filmer men denna film va ju fan bara löjligt lång. Den har EN handling, en väldigt väldigt tunn tråd, som de dragit ut till 2.5h...

Den hade ju haft potential, då den är snygg gjord med fina miljöer och effekter. Men dem kunde lätt kortat ner den till 1.45-2h och gjort lite mer tvistar och fler "trådar".

@Buio gillade heller inte Arrival och som du säger så va den ju typ samma stuk, lång och tråkig.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

@Buio gillade heller inte Arrival och som du säger så va den ju typ samma stuk, lång och tråkig.

Jag har inte sett Bladerunner ännu men Arrival är i mitt tycke en väldigt bra film. Jag förstår att man blev besviken om man förväntade sig ett episkt scifiäventyr men det finns andra filmer till det.

Permalänk
Medlem

The Shape of water (2017) - Guillermo del Toros senaste. 8,5/10
Riktigt bra rulle, dock så är jag förtjust i det mesta han skriver.

Blade of the Immortal (2017) - Takashi Miikes senaste. 7/10
Helt ok av honom, dock så har han tappat stinget på senare tid, där splatter försvunnit!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elp:

Har äntligen blivit färdig till att se Blade Runner 2049 o maken till segare och mera osammanhängande film kan jag nog inte erinra mig om att jag sett på vääääldigt länge!
Efter alla superlativ som haglat över denna film - typ inlägget ovan - så förväntar jag mig något alldeles episkt.
Men icke!
Snygga miljöer och mkt stämning men i övrigt totalt katastrof!
En svag 2:a av 10 möjliga.
Gäsp!

Vill ni se en dyster film som dessutom är bra (med stämning etc), se då The Road.

Skrivet av Trunk:

Då blir jag nyfiken på vad du tycker om originalet...

Blade Runner från 1982 är en av mina favoritfilmer. Blade Runner 2049 är så seg och tråkig, såg den på bio på IMAX. Nu efter några månader såg jag om den hemma för jag tänkte att så dålig kan den väl ändå inte ha varit. Jo, den var fortfarande tråkig, seg.
Det enda jag tycker är riktigt bra med filmen är att den är väldigt snygg. Det är en SNYGG film! Och så retade den upp feminister och det är ju alltid roligt.

Tyvärr var jag inte imponerad av Hans Zimmers musik den här gången. Jag önskar att islänningen Jóhann Jóhannsson hade fått avsluta det han påbörjat istället för att bli ersatt av Hans.

Permalänk
Inaktiv

The Polka King från Netflix. Jack Black är tillbaka i en otroligt seg och tråkig komedi baserad på verklighetens Polka King; Jan Lewan. Gör dig själv en tjänst och hoppa över den här filmen!

Permalänk

Såg Sunshine och de första 2/3 är något av det bästa scifi jag har sett. Men sen tappar filmen helt och hållet och blir flummig, inte alls vad jag ville ha och de kunde gjort det så mycket bättre.

Helhetsbetyget blir 7/10 men den måste ses av folk som gillar scifi!

Permalänk

Jag såg AlphaGo. En dokumentär som handlar om DeepMinds Go-spelande AI och hur programmet slog den regerande Go-världsmästaren. Jag tyckte filmen var bra (8/10) men den passar nog inte alla. Om du är Go-spleare, AI-intresserad, programmerare eller bara datornörd är filmen värd att se, men kanske inte en rulle för en mysig fredagkväll med flick/pojk-vännen (om inte hen har liknande intressen förstås.

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Fortsätter väll också på samma spår... XD

Har också sett Blade Runner 2049 för ngn dag sedan och tycker fan den suger ngt otroligt. Kan inte fatta hur den fått 8.3 på IMDB. Så kände mig tvungen att skriva av mig innan jag lägger mig.

För det första är den 2.5h!! Vanligtvis älskar jag långa filmer men denna film va ju fan bara löjligt lång. Den har EN handling, en väldigt väldigt tunn tråd, som de dragit ut till 2.5h...

Jag tyckte den var för kort.

Permalänk
Medlem

har gratis Viaplay via Samsung Pay så vi passade på att titta på lite filmer.
Ikväll blev det Split. Den var faktiskt bättre än jag trodde 8/10

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed vilken dynga.. 4/10 och då är jag generös..

Barry Lyndon 9/10 superb film som man inte bör missa!

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Okänd Soldat

Hade ingen aning om vilken film det var, blev bjuden, positivt överraskad, riktigt bra krigshistorisk film !

Men blev lite ledsen när jag förstod att svenska varianten är nedklippt 45min !

Vill gärna se fullversionen, textad då min finska inte är så mycket o hurra för

9/10

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

12 Edsvurna män. 4 Lagböcker av 5.

Permalänk
Medlem

Thor Ragnarok - Denna var lite annorlunda. Rolig och bra action men inte så djup. Välgjord givetvis. Påminner en del om första guardians of the galaxy i stilen. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Last Witch Hunter med Vin Diesel. Den har inte fått speciellt bra kritik, men den överträffade mina förväntningar. Fann den underhållande även om det förstås inte är någon toppfilm.

Permalänk
Medlem

Trainspotting - En klassiker om knarkare i skottland. Massor med bra one-liners och roliga upptåg. Jag minns även när jag såg den på bio så var det två par som lämnade bion under några av de mindre fräscha scenerna, lol! 8/10

T2 trainspotting - Uppföljaren 20 år senare. Inte lika klassisk men ok. Hade man inte sett den första så hade man nog undrat vad fan det handlade om. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge - Oehört dålig film. Den första kommer alltid att vara den bästa. Även tvåan och trean var bra. Fyran var helt ok.

Men femman var ren och skär dynga. Uselt skådespel av Johhny Depp, inte sig lik ett dugg.