Permalänk
Inofficiell ambassadör

Utan skärm till helgen?

Hej,
Slog till och köpte en Acer Predator X34A från Inet på mellandagsrean. Tyvärr så måste den ha fått sig en smäll i frakten eller helt enkelt varit lite skum från fabrik då den har ganska tydliga ljusblödningar i det övre högra hörnet. Alltid lika trevliga @inet gick omgående med på att jag skulle få skicka tillbaka skärmen (gratis dessutom!).

Nu till själva knäckfrågan - och onekligen ett sjuhelsikes ilandsproblem: Frugan ska på fest med tjejkompisarna i helgen så jag hade rensat kalendern och preppat för att redigt gaming-pass som man annars aldrig hinner med nu för tiden

Tyvärr så hände ju detta med skärmen. Den skickar jag tillbaka idag. Hur stor är risken att man blir utan skärm (och därmed redigt sysslolös på fredag kväll) i och med detta? Hur har det varit för er andra som behövt byta något från dem? Brukar man få en helt ny skärm i retur eller ska den skickas till externa reparationscenter som sen tar 10-20 dagar på sig att laga den? Jag har ju ingen annan skärm heller - är min gaming-kväll körd nu? Skickade tillbaka hela skärmen komplett i kartong om det gör någon skillnad..

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Hej,
Slog till och köpte en Acer Predator X34A från Inet på mellandagsrean. Tyvärr så måste den ha fått sig en smäll i frakten eller helt enkelt varit lite skum från fabrik då den har ganska tydliga ljusblödningar i det övre högra hörnet. Alltid lika trevliga @inet gick omgående med på att jag skulle få skicka tillbaka skärmen (gratis dessutom!).

Nu till själva knäckfrågan - och onekligen ett sjuhelsikes ilandsproblem: Frugan ska på fest med tjejkompisarna i helgen så jag hade rensat kalendern och preppat för att redigt gaming-pass som man annars aldrig hinner med nu för tiden

Tyvärr så hände ju detta med skärmen. Den skickar jag tillbaka idag. Hur stor är risken att man blir utan skärm (och därmed redigt sysslolös på fredag kväll) i och med detta? Hur har det varit för er andra som behövt byta något från dem? Brukar man få en helt ny skärm i retur eller ska den skickas till externa reparationscenter som sen tar 10-20 dagar på sig att laga den? Jag har ju ingen annan skärm heller - är min gaming-kväll körd nu? Skickade tillbaka hela skärmen komplett i kartong om det gör någon skillnad..

Försök låna skärm ifrån jobbet eller en kompis Så du kan ha något å göra TV spel ?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Hmm när jag har råkat ut för saker som pajat direkt så har jag bett att de skickar en ny omgående då det är orimligt att vänta på en reparation om varan är helt ny. De flesta butiker har gått med på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Hej,
Slog till och köpte en Acer Predator X34A från Inet på mellandagsrean. Tyvärr så måste den ha fått sig en smäll i frakten eller helt enkelt varit lite skum från fabrik då den har ganska tydliga ljusblödningar i det övre högra hörnet. Alltid lika trevliga @inet gick omgående med på att jag skulle få skicka tillbaka skärmen (gratis dessutom!).

Nu till själva knäckfrågan - och onekligen ett sjuhelsikes ilandsproblem: Frugan ska på fest med tjejkompisarna i helgen så jag hade rensat kalendern och preppat för att redigt gaming-pass som man annars aldrig hinner med nu för tiden

Tyvärr så hände ju detta med skärmen. Den skickar jag tillbaka idag. Hur stor är risken att man blir utan skärm (och därmed redigt sysslolös på fredag kväll) i och med detta? Hur har det varit för er andra som behövt byta något från dem? Brukar man få en helt ny skärm i retur eller ska den skickas till externa reparationscenter som sen tar 10-20 dagar på sig att laga den? Jag har ju ingen annan skärm heller - är min gaming-kväll körd nu? Skickade tillbaka hela skärmen komplett i kartong om det gör någon skillnad..

Min erfarenhet att få saker på RMA via Inet tar minst 1 vecka, skickat in på en Söndag och fick produkten nästvarande vecka. Två gånger (beskylla långa fraktvägar och inte Inet) - eller egentligen är det fort att paketet skickas till Inet som skickar det vidare och sedan tillbaka så är 1½ vecka ingenting.
Så det är på håret, tror att ditt Kolli kommer visa att ditt paket är nästan i Sverige på Fredag, då också beroende på hur mycket reparatören haft att göra.

edit, fungerar också:

Skrivet av hypermode:

Hmm när jag har råkat ut för saker som pajat direkt så har jag bett att de skickar en ny omgående då det är orimligt att vänta på en reparation om varan är helt ny. De flesta butiker har gått med på det.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@hypermode: precis det skulle jag också föreslå, alternativt skicka tillbaka den efter helgen helt enkelt?
Du kan ju fråga butiken vilkentalternativ de föredrar

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem

Skulle traskat förbi ett internetcafé och försökt hyra en skärm över helgen. De har garanterat en extra.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Har du en TV hemma så kan du använda den och spela med t.ex. en Xbox kontroll från soffan :P. Annars finns det ju några billiga IPS 60 Hz skärmar man kan köpa nytt för ca 1000 kr (se Prisjakt) alt. någon begagnad för 50% av nypriset (se SweClockers marknad).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Om du har 1-2000 spänn över så kan du få en hyfsad 24 tums-skärm för det priset. Och när du får din nya skärm så kan du ha den som reserv eller som extra skärm på sidan om.
Ett förslag: https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/23-24tum/asus-vp2...

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Inet

@Xyborg:

Hej,

Rutinmässigt beror det lite på vad för slags skada produkten har, där det ibland kan repareras relativt enkelt.
Enklast är om du kan PM:a ditt ordernummer så kan vi se på felanmälan.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Ypperligt tillfälle att skaffa en till skärm så du sedan kan köra med två?

Permalänk
Medlem

@Xyborg: ställ TVn på skrivbordet som provisorisk lösning!

Permalänk
Medlem

@Xyborg: Ring och försök förklara, det är ju trängande. Du kan köpa en till (likadan) skärm, ta emot den imorgon, vara försiktig vid uppackning, nyttja sen ångerrätt på nya när din reparerade kommer, är de 14 dagarna över? eller har du 30? Ring som sagt. Fult att hyra en skärm på ångerrätten bara :/ Fri retur ftw!

Jag kunde själv inte bli utan, gick inte motivera fullpris för den jag köpt. Returen är inte godkänd än, blir 800kr dyrare utan kampanj. Försökte med supporten att prisjustera på aktuellt fall, finns ju alltid en nivå för acceptans, men skärmen behövde vilket som åka in på bedömning förstod jag det som :/ Vad gör man? Jag installerade i varje fall den nya under tiden jag packa ner den som skulle tillbaka

Kan stå mig dyrt, men fullpris för och sen leva med en skärm jag inte är nöjd med svider faktiskt mer än uppåt dubbla priset för en jag älskar.

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |