Netflix: "Inga planer på att lansera för Nintendo Switch"

Permalänk
Melding Plague

Netflix: "Inga planer på att lansera för Nintendo Switch"

Stödet för strömningstjänster på Nintendo Switch är i dagsläget litet, och Netflix meddelar nu att det i dagsläget inte finns några planer på att släppa tjänsten för konsolen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns inte som en förlust precis, speciellt inte med dagens miljö och alla andra plattformar som har det men antar att folk kommer börja grina om det ändå.

Edit: Skulle dock inte förvåna mig om det kommer förr eller senare.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en hel del program komma till switch. Mer än gärna så får de börja med en webbläsare. Men de är väl oroliga över jailbreak exploits.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
99:e percentilen

Vatten på min kvarn angående att det inte existerar något (tillräckligt) bra sätt att betala för film, med andra ord. En vanlig videofil kan spelas upp på i princip godtycklig enhet, i valfri applikation osv.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

De har uppdaterat den tweeten:

“We are still exploring the opportunity with Nintendo, but don’t have definitive plans to share at this time,” the Netflix spokesperson told Polygon. The rep added that Netflix will send an update to that effect from @Netflixhelps; the company has since deleted the original tweet from yesterday, but you can see a screencap below.

The now-deleted tweet from Netflix customer service.

Så de verkar vara intresserad av eventuellt Netflix till Switch.

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Känns inte som en förlust precis, speciellt inte med dagens miljö och alla andra plattformar som har det men antar att folk kommer börja grina om det ändå.

Edit: Skulle dock inte förvåna mig om det kommer förr eller senare.

Klart det är något man ska gnälla på. Om switch bara hade haft webbläsare netflix youtube osv så hade den kunnat ersätta surfplattor för många. Detta är ju funktioner som finns i deras äldre konsoler wii wii u och även 3ds.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Varför man vill slösa batteritid i portabelt läge med att se strömmad film kan jag inte förstå, men har man den dockad så blir det mer självklart förstås. Finns inget som hindrar Netflix att lansera tjänsten då andra redan varit före. Överväger att säga upp Netflix redan (uselt utbud, få saker jag vill se finns ens med) så de slipper mina pengar med.

Vore bra om appar kunde dyka upp någongång. Nästan ett år efter lansering så har det verkligen inte kommit igång ännu. Möjligheten finns ju uppenbart men förvånansvärt få som lanserat något. Marknad finns ju, Switchen fortsätter sälja bra.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av jOnÄTÄn:

Klart det är något man ska gnälla på. Om switch bara hade haft webbläsare netflix youtube osv så hade den kunnat ersätta surfplattor för många. Detta är ju funktioner som finns i deras äldre konsoler wii wii u och även 3ds.

Fast det går att se youtube klipp på switch har inte netflix så jag har inte testat det.

Jag skrev om det i nintendo switch tråden förra året.
Jag ändrade dns till google för att se youtube jag gjorde inte som han gjorde i klippet ovan.
Sen om det är säkert är en annan sak.

Permalänk
Medlem

Man kan inte både klaga på att för få är beredda att betala för film och samtidigt låta bli att släppa Netflix där kunderna vill ha det. Vad fan tror de egentligen? Det är väl klart att det är självklart att Netflix inte kommer konsumeras främst via Switch... Men sålänge piratkopiering är ett klick bort och helt riskfritt (med rätt ISP), så är det köparnas marknad, och då får de fasiken börja jobba om de vill ha folks pengar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jaha då var det över då. Inget Netflix för Switch. En snubbe på kundtjänst twittrade det så nu är det bekräftat.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Alling:

Vatten på min kvarn angående att det inte existerar något (tillräckligt) bra sätt att betala för film, med andra ord. En vanlig videofil kan spelas upp på i princip godtycklig enhet, i valfri applikation osv.

Nu är ju detta inte crossplattform, men i alla fall multiplattform.

Jag använder nästan uteslutande iTunes Store för mina hyrfilmer numera.
Det fungerar på alla iOS enheter, telefoner som plattor, alla Apple TV och Mac-datorer.
För Windows användare fungerar det lika smidigt med iTunes som applikation.

Utmärkt kvalitet, alltid nya filmer och väldigt stort utbud.

Enda negativa är väl priset på ~39-49kr/ hyrfilm ’a 48h men jag betalar hellre för att det bara skall funka.

För mig som stressad småbarnsfarsa är det kanon, även om det må kosta lite.
För personer med ”mer fritid”, vare det vara utan barn eller sambo, yngre förmågor etc är kanske inte det bästa lösningen - men det är svårt att ha en plattform som

1. Har ”allt”
2. Kostar inget

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av andreas_dock:

Nu är ju detta inte crossplattform, men i alla fall multiplattform.

Jag använder nästan uteslutande iTunes Store för mina hyrfilmer numera.
Det fungerar på alla iOS enheter, telefoner som plattor, alla Apple TV och Mac-datorer.
För Windows användare fungerar det lika smidigt med iTunes som applikation.

Ännu stramare begränsningar än Netflix, om jag förstår rätt?

Så länge

  • man är beroende av att en viss "app" finns till det OS och den enhet man har

  • dessa "appar" i regel ligger miljarder ljusår efter t ex VLC och MPC‑HC

  • man inte kan skyffla över material på en extern hårddisk och titta utan en snabb, stabil uppkoppling

  • etc

struntar jag hellre i att se på film överhuvudtaget. Vilket är tråkigt, för jag vill gärna se på film.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Är avsaknaden av Netflix, webbläsare, youtube och vad-du-nu-vill-ha verkligen ett problem?
Jag menar, människor som efterfrågar detta har med största sannolikhet redan en mobil med dessa möjligheter, kanske även en surfplatta, en tv med "smart"-mjukvara och kanske en s.k "set top box".
Jag förstår att en del människor vill ha en enda enhet för "allt" men en Switch är knappast Den enheten.

Undrar om människor kommer börja efterfråga samma funktioner på smartklockor när dessa blivit vanligare?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Såfort det släpps stöd för strömningstjänster(Netflix,viaplay,HBO,SVT/Barnkanalen) samt webläsare så kommer jag köpa en eller två st direkt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

Är avsaknaden av Netflix, webbläsare, youtube och vad-du-nu-vill-ha verkligen ett problem?
Jag menar, människor som efterfrågar detta har med största sannolikhet redan en mobil med dessa möjligheter, kanske även en surfplatta, en tv med "smart"-mjukvara och kanske en s.k "set top box".
Jag förstår att en del människor vill ha en enda enhet för "allt" men en Switch är knappast Den enheten.

Undrar om människor kommer börja efterfråga samma funktioner på smartklockor när dessa blivit vanligare?

Det är därför Personal Computers finns: då kan du ha Netflix, browser, YouTube, Twitch, Adobe Flash Player, alla codecs i världen, allt-i-ett. Visst är det skönt att slippa ha en Minitower ståendes bredvid TV:n men än så länge anser jag att den är den ultimata HTPC-maskinen!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag har själv svårt att förstå förstå poängen med att titta på video/stream/etc på en liten platta/mobil när man enkelt kan koppla en dator till sin TV och titta på "allt".
Men med tanke på att barnen gör det ideligen är ligger det väl i tiden...

Jag misstänker att det handlar om pengar, Neflix alternativt Nintendo vill ha en orimligt stor del av kakan...

Permalänk
Medlem

Dubbla budskap, färska uppgifter ang samarbete mellan netflix och nintendo: https://www.polygon.com/2018/1/15/16893334/netflix-nintendo-s...

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag har själv svårt att förstå förstå poängen med att titta på video/stream/etc på en liten platta/mobil när man enkelt kan koppla en dator till sin TV och titta på "allt".
Men med tanke på att barnen gör det ideligen är ligger det väl i tiden...

Jag misstänker att det handlar om pengar, Neflix alternativt Nintendo vill ha en orimligt stor del av kakan...

Underskatta inte mängden som sitter och tittar på TV när dom borde jobba.
Framförallt inte i VM/OS tider.
Et stort problem på många arbetsplatser som gjort att mobilförbud numera är vanligt.

Permalänk
Medlem

tråkigt, hade vart en mysig netflix platform på tåget tex

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

tråkigt, hade vart en mysig netflix platform på tåget tex

Tills batterierna tar slut mitt i något du tittar på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Tills batterierna tar slut mitt i något du tittar på...

Vet inte vilka tåg du har åkt men - de flesta tågen idag har möjligheter att ladda portabla enheter antingen via USB-portar eller vanliga kontakter...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Suck, har räknat emd att Netflix skulle komma till Switch, skönare att kolla på Netflix på Switch än på liten mobilskärm! Netflix finns ju till Wii U så why not!!

Ångrar mig att jag köpte Switch endast för Mario Odyssey. Skulle ha väntat tills priset sjönk!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Man kan inte både klaga på att för få är beredda att betala för film och samtidigt låta bli att släppa Netflix där kunderna vill ha det. Vad fan tror de egentligen? Det är väl klart att det är självklart att Netflix inte kommer konsumeras främst via Switch... Men sålänge piratkopiering är ett klick bort och helt riskfritt (med rätt ISP), så är det köparnas marknad, och då får de fasiken börja jobba om de vill ha folks pengar.

Håller med till 100%!

Permalänk
Medlem

Tror det är högst orimligt att Netflix aldrig kommer till Switch... Förutom eventuella penga-problem som någon skrev om, kan jag nog förstå att Netflix inte direkt är övertaggade på att göra den investeringen efter WiiU-fiaskot.
Dessutom finns switchen, trots att den sålt bra, faktiskt bara i ca 10M exemplar.
Mig veterligen finns inte Netflix till någon så "nischad" plattform (Förutom just WiiU)

När switchen har 25-30M+ användare tror jag vi kan förvänta oss en Netflix-app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modenv:

Tror det är högst orimligt att Netflix aldrig kommer till Switch... Förutom eventuella penga-problem som någon skrev om, kan jag nog förstå att Netflix inte direkt är övertaggade på att göra den investeringen efter WiiU-fiaskot.
Dessutom finns switchen, trots att den sålt bra, faktiskt bara i ca 10M exemplar.
Mig veterligen finns inte Netflix till någon så "nischad" plattform (Förutom just WiiU)

När switchen har 25-30M+ användare tror jag vi kan förvänta oss en Netflix-app.

Netflix finns till massor med nischade plattformar om vi räknar med TVs och tidigare spelkonsoler. Förutom Android TV, WebOS och Tizen finns äldre varianter som inte är kompatibla med senaste programvaran från respektive företag, sen finns även plattformar som Roku – både inbyggt i TVs och fristående. De har även kommit med Netflix-app till Amazons FireOS/Android-fork och finns på massor mer eller mindre obskyra STB-boxar och Blu-rayspelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Netflix finns till massor med nischade plattformar om vi räknar med TVs och tidigare spelkonsoler. Förutom Android TV, WebOS och Tizen finns äldre varianter som inte är kompatibla med senaste programvaran från respektive företag, sen finns även plattformar som Roku – både inbyggt i TVs och fristående. De har även kommit med Netflix-app till Amazons FireOS/Android-fork och finns på massor mer eller mindre obskyra STB-boxar och Blu-rayspelare.

Okej, du har rätt, dålig formulering av mig!
Men samtliga du nämner är ju enheter som köps specifikt för TV-tittande, så då kan man ju förstå att Netflix prioriterar (även nischade) sådana, eftersom de vill vara alternativet till TV för alla. (Det kommer ju alltid vara troligare att en prenumeration startas som en följd av ett köp av TV-enhet, än en spelkonsol)

Jag menade nog att säga att Netflix inte finns till någon nischad plattform där TV-tittandet (ofta) är "sekundärt", alltså för telefoner, surfplattor och just spelkonsoler då.

Fast det gör tydligen det. Typ. - PS Vita trots att den sålt ungefär lika mycket under sin livstid som Switch gjort idag.
Appen finns bara i Nordamerika.
Dock är den full av buggar och övergavs tidigt av Netflix.

De kanske inte vill göra samma misstag igen, och väntar med Switch-versionen tills de är säkra på att Switch är en så stor succé som den förmodligen kommer bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modenv:

Okej, du har rätt, dålig formulering av mig!
Men samtliga du nämner är ju enheter som köps specifikt för TV-tittande, så då kan man ju förstå att Netflix prioriterar (även nischade) sådana, eftersom de vill vara alternativet till TV för alla. (Det kommer ju alltid vara troligare att en prenumeration startas som en följd av ett köp av TV-enhet, än en spelkonsol)

Jag menade nog att säga att Netflix inte finns till någon nischad plattform där TV-tittandet (ofta) är "sekundärt", alltså för telefoner, surfplattor och just spelkonsoler då.

Fast det gör tydligen det. Typ. - PS Vita trots att den sålt ungefär lika mycket under sin livstid som Switch gjort idag.
Appen finns bara i Nordamerika.
Dock är den full av buggar och övergavs tidigt av Netflix.

De kanske inte vill göra samma misstag igen, och väntar med Switch-versionen tills de är säkra på att Switch är en så stor succé som den förmodligen kommer bli.

Kindleplattor är inte direkt specifikt för TV-tittande, dessutom är det från en konkurrent. Vet inte hur vettig webbläsaren blir på Switch, men med EME-stöd bör Netflix inte ha några problem att man kör det så. Däremot kanske de inte erbjuder 1080p.

Permalänk
Medlem

@Petterk: Inte för att vara sån men Kindle använder ju väl samma app som android?

Rätta mig om jag har fel, men jag ser två Netflixappar på Amazon Appstore, den ena är den vanliga android-appen, den andra ser ut som en legacy android-app.
Om jag förstår det rätt så är Amazon Appstore resultatet av delar av utbudet från Google Play, plus Amazons exklusiva
applikationer.

Men för att återgå till min egentliga tanke:
Jag tror att en Netflix-app för Switch blir oundviklig när nog många användare finns. 10 miljoner människor är inte mycket om man tänker på att majoriteten av dem förmodligen redan betalar för netflix, och majoriteten av de övriga förmodligen inte kommer att köpa det på grund av en Switch-app.

Det gör att det vore en rätt dålig investering, just nu. Någon skrev att det inte kostar miljarder att göra en app, vilket är sant, men det kostar miljoner. Framförallt tar det arbetskraft att utveckla och driva den, något som annars kanske används till att uppdatera och buggfixa appar på de plattformar där appen redan är släppt.
Funkar inte apparna slutar ju folk betala helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Inte direkt så jag bryr mig. Har inte rört mitt switch på ett bra tag nu. Jag spelade ut zelda och började lite på mario sen lessnade jag. Sitter och väntar på fler exklusiva titlar antar jag.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk

Twitch,YouTube och en Webbläsare vore på sin plats. Netflix känns sekondärt

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,