Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Oj, då har du inte följt kanalen länge.

Han har haft enorma utspel mot PCPer om RX480 där han hade uppenbart fel men vägrade erkänna det.

Han har uppenbara attitydproblem (case in point).

Han har knappast någon vidare i kunskap i ämnena han följer utan bara repeterar saker han läser på nätet och läser upp det folk vill höra om. Han hade fel om Polaris, han hade fel om Vega, byter åsikter och erkänner aldrig att han har fel.

Det finns så många exempel så det är obehagligt.

Nej, AdoredTV förtjänar absolut inga views.

Tyvärr har jag inte hängt med om pcper och rx480 och vet inte vad du talar om, vad är det som han hade fel om och vägrar erkänna?
Länken på ett inlägg du delade med dig visar bara hans svar på något, utan vetskap om vad detta "något" är som han svarade på så är bilden "case in point" tagen ur sin kontext. Den kan skrev kan lika gärna vara dryg som att vara i sin ordning det beror på vad som skrevs till honom innan.

Jag skulle gärna vilja se dessa många obehagliga exempel som du tänker på.

Än så länge vad jag har sett vara emot honom är enbart åsikter, du kanske har helt rätt om att han inte förtjänar några views men utan källa så är det bara åsikter och åsikter förtjänar inga sådana beslut i mitt fall

Tänk om vår värld styrdes bara på åsikter.... (vilket det skrämmande nog görs till stor utsträckning )

Permalänk
Medlem

Techmoan

Dock väldigt väldigt sällan något som är ”nytt”.

Tycker snarare det är intressant å få perspektiv på det som en gång bar dyrt men ändå nog var litr floppigt/väldigt lite mervärde sett till priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HappyPie:

Tyvärr har jag inte hängt med om pcper och rx480 och vet inte vad du talar om, vad är det som han hade fel om och vägrar erkänna?
Länken på ett inlägg du delade med dig visar bara hans svar på något, utan vetskap om vad detta "något" är som han svarade på så är bilden "case in point" tagen ur sin kontext. Den kan skrev kan lika gärna vara dryg som att vara i sin ordning det beror på vad som skrevs till honom innan.

Jag skulle gärna vilja se dessa många obehagliga exempel som du tänker på.

Än så länge vad jag har sett vara emot honom är enbart åsikter, du kanske har helt rätt om att han inte förtjänar några views men utan källa så är det bara åsikter och åsikter förtjänar inga sådana beslut i mitt fall

Tänk om vår värld styrdes bara på åsikter.... (vilket det skrämmande nog görs till stor utsträckning )

Det är svårt att länka någon sammanfattning direkt, men det gällde PCI-E problemen som fanns initialt med RX480. Han var aggressiv emot PCPer och anklagade dom för fel i deras metodik och resultat som verkligen inte stämde. Efter att resultaten bevisats så kör han ett par damage-control videor där han bara tvärvänder och diskuterar som om det han påstått var helt annorlunda. https://www.youtube.com/watch?v=kFuYc2FHgjw

Han är väldigt aktiv i kommentarsektioner och forum där hans videor diskuteras och han är extremt dålig på att ta kritik och jag har aldrig hört/sett han yttra ett ord om han hade fel. Endast bortförklaringar.

Sen har du videor om Nvidia och deras "gimpning" av Kepler som också har motbevisats som han heller aldrig har nämnt igen. Han har även väldigt svårt att förstå spelprestanda och hur belastningen påverkar hårdvara (exempelvis förstår han inte sig på AMDs overhead med DX11, problem som faktiskt är buggar i spel eg Fallout 4 1.3 Beta).

Adored gjorde även ett par videor om AMDs "Master Plan" och att det var otvivelaktigt för AMD ta ta över grafikkortsmarknaden. Ett par månader efter kommer nästa video om "The GPU Was is Over" och då börjar vi om på ny kaka igen med nya åsikter och uttalanden.

Han kommer alltid med svepande påstående utan vettig grund.

Sen måste jag tillägga att det är svårt att länka till specifika delar i videor där han säger detta, det måste du ha förståelse för att jag inte har lust eller tid att leta upp. Däremot tycker jag det detta mönster syns tydligt av att bara kika på nästan alla hans videor.

Jag tycker inte han har fel i precis allt han säger men det är till 90% av fallen antingen rent dyrkande av AMD eller spottande på Intel/Nvidia. Att välja ut specifika datapunkter där din agenda visas i det bästa ljuset är enligt mig ingenting jag vill dedikera tid till att lyssna på. Han har fått sina chanser från mig och kommer aldrig få fler.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av HappyPie:

Jag ser tyvärr inte var han skulle vara "färgad". Jag ser bara att han bl.a. är kritisk och i sin kritik och analys delar han med sig av sina resonemang och källor. Detta kallas för att debattera, inte vara färgad. Han kritiserar, hyllar samt synar samtliga som AMD, Intel, Nvidia, teknikpressen och konsumenterna.

Du får gärna dela med dig av vad han har sagt eller gjort som skulle vara konspiratoriskt samt färgat, jag kanske har missat det?

@HappyPie, det är ju inte specifikt relevant exakt vad jag upplever som tendensiöst eller färgat. Räcker med att jag säger att jag inte är så förtjust i honom. Om du gillar honom så är det helt okej det med men det är bara subjektiva åsikter. Tycker vi släpper detta och fortsätter tipsa om kanaler vi uppskattar!

Skrivet av SeF.Typh00n:

Oj, då har du inte följt kanalen länge.

Han har haft enorma utspel mot PCPer om RX480 där han hade uppenbart fel men vägrade erkänna det.

Han har uppenbara attitydproblem (case in point).

Han har knappast någon vidare i kunskap i ämnena han följer utan bara repeterar saker han läser på nätet och läser upp det folk vill höra om. Han hade fel om Polaris, han hade fel om Vega, byter åsikter och erkänner aldrig att han har fel.

Det finns så många exempel så det är obehagligt.

Nej, AdoredTV förtjänar absolut inga views.

Skrivet av HappyPie:

Tyvärr har jag inte hängt med om pcper och rx480 och vet inte vad du talar om, vad är det som han hade fel om och vägrar erkänna?
Länken på ett inlägg du delade med dig visar bara hans svar på något, utan vetskap om vad detta "något" är som han svarade på så är bilden "case in point" tagen ur sin kontext. Den kan skrev kan lika gärna vara dryg som att vara i sin ordning det beror på vad som skrevs till honom innan.

Jag skulle gärna vilja se dessa många obehagliga exempel som du tänker på.

Än så länge vad jag har sett vara emot honom är enbart åsikter, du kanske har helt rätt om att han inte förtjänar några views men utan källa så är det bara åsikter och åsikter förtjänar inga sådana beslut i mitt fall

Tänk om vår värld styrdes bara på åsikter.... (vilket det skrämmande nog görs till stor utsträckning )

Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är svårt att länka någon sammanfattning direkt, men det gällde PCI-E problemen som fanns initialt med RX480. Han var aggressiv emot PCPer och anklagade dom för fel i deras metodik och resultat som verkligen inte stämde. Efter att resultaten bevisats så kör han ett par damage-control videor där han bara tvärvänder och diskuterar som om det han påstått var helt annorlunda. https://www.youtube.com/watch?v=kFuYc2FHgjw

Han är väldigt aktiv i kommentarsektioner och forum där hans videor diskuteras och han är extremt dålig på att ta kritik och jag har aldrig hört/sett han yttra ett ord om han hade fel. Endast bortförklaringar.

Sen har du videor om Nvidia och deras "gimpning" av Kepler som också har motbevisats som han heller aldrig har nämnt igen. Han har även väldigt svårt att förstå spelprestanda och hur belastningen påverkar hårdvara (exempelvis förstår han inte sig på AMDs overhead med DX11, problem som faktiskt är buggar i spel eg Fallout 4 1.3 Beta).

Adored gjorde även ett par videor om AMDs "Master Plan" och att det var otvivelaktigt för AMD ta ta över grafikkortsmarknaden. Ett par månader efter kommer nästa video om "The GPU Was is Over" och då börjar vi om på ny kaka igen med nya åsikter och uttalanden.

Han kommer alltid med svepande påstående utan vettig grund.

Sen måste jag tillägga att det är svårt att länka till specifika delar i videor där han säger detta, det måste du ha förståelse för att jag inte har lust eller tid att leta upp. Däremot tycker jag det detta mönster syns tydligt av att bara kika på nästan alla hans videor.

Jag tycker inte han har fel i precis allt han säger men det är till 90% av fallen antingen rent dyrkande av AMD eller spottande på Intel/Nvidia. Att välja ut specifika datapunkter där din agenda visas i det bästa ljuset är enligt mig ingenting jag vill dedikera tid till att lyssna på. Han har fått sina chanser från mig och kommer aldrig få fler.

Dold text
Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@SeF.Typh00n: Grymt! tack för nyanseringen.

Citat:

Sen måste jag tillägga att det är svårt att länka till specifika delar i videor där han säger detta, det måste du ha förståelse för att jag inte har lust eller tid att leta upp. Däremot tycker jag det detta mönster syns tydligt av att bara kika på nästan alla hans videor.>

Ditt utförliga svar räcker, resten är upp till mig att ta reda på. Du ska inte göra allt jobb åt mig
Ska ha detta i åtanke och se själv om det fortfarande är så under 2018, om hans mönster håller sig som du beskriver.

Jag gillar när argument har genomtänkta underlag som det kan stå på, även om framtiden visar sig att det var fel.
Då har man lärt sig oavsett vilken "sida" om argumentet man har varit på. Jag upplever att AdoreTV har genomtänkta argument.

Att ha fel är helt ok för min del OM man rättar sig efter upptäckten OCH delar med sig det nya "rätta" till andra också.
Att få skit i efterhand för att ha haft ett genomtänkt argument som visade sig vara fel, är för mig ett större fel.
Så länge man har ett välförankrat argument så ska man stå på sig och låta den "ta smällar", för om det är fel så vill jag veta det snarast men om det är korrekt så kommer den inte att fallera.
Jag ska försöka lägga ett extra öka för att se hur AdoreTV är på just detta under 2018, hur han (och motparten) beter sig när han har fel.

Jag har sett att många som debatterar tar åt sig personligt oavsett sida av debatten; och när tillfället ges, tillfälle som att motparten hade fel, så går de till attack och påpekar hur dum, elak och ointelligent personen är när de själva står tryggt bakom "sätt sida" av debattens utfall.
Detta är vad jag delvis misstänker kan eventuellt vara i AdoreTVs fall, kanske helt kanske delvis.

För mig är det helt ointressant om man har rätt eller fel i en debatt, jag är enbart intresserad utav att i slutändan lära mig om ämnet. Skulle jag har fel i en åsikt/argument så skulle jag lämna det direkt, vissa skulle kanske uppleva som att man då bara "hoppar läger" men för mig är det bara patetiskt att hålla i ett argument som man själv vet är fel
Men det krävs fakta för mig att "hoppa", om 1 eller 1000 personer trycker på med bara åsikter utan underlag så rubbar jag mig inte alls. Jag tar till mig det som små hintar men beslutar aldrig på lösa åsikter, oavsett hur många som har det.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att der8auer är en underskattad kanal om man söker litet mer avancerad analys av hårdvara. (Datorer)

Kan fylla på listan med Mr Carlson's Lab om man är intresserad av litet mer avancerade elektroniklektioner och teknisk förståelse av vintage elektronik.

Han har många bra avsnitt som är mer som kortfilmer som kan vara över en timma långa men verkligen går in på djupet, en av de få på tuben som faktiskt vet vad han snackar om.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@HappyPie, det är ju inte specifikt relevant exakt vad jag upplever som tendensiöst eller färgat. Räcker med att jag säger att jag inte är så förtjust i honom. Om du gillar honom så är det helt okej det med men det är bara subjektiva åsikter. Tycker vi släpper detta och fortsätter tipsa om kanaler vi uppskattar!

Jag var bara nyfiken på varför (inlägget ovan beskriver anledningen). Om en har en helt annan åsikt kan intresse väckas för att eventuellt upptäcka och lära sig något nytt, oavsett "sida".
Självklart får man ha sina åsikter men man kanske ska vara beredd på att kunna förklara sina åsikter om man sprider dem
Vi kan släppa det, jag förklarar bara mitt syfte till mitt tidigare inläggssvar till dig.

Permalänk
Medlem

F2F Tech testar mycket gamla grafikkort och hans videor är bra kvalitet. Liten kanal men ändå en av mina favoriter!
https://www.youtube.com/user/Face2FaceHardware

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem

En underskattad kanal är Jerryrigeverything.
Testar hållbarheten hos telefoner, som reptålighet, om dom böjs lätt osv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Bildexpert

Om någon gillar retroteknik och vill följa någon som verkligen kan sin sak är denna kanal inte att förglömma.
https://www.youtube.com/user/RetroGameModz

Videon där han analyserar skivläsaren på en Amiga CD32 som är över fyra timmar lång kan ju räknas som experimentfilm...

Permalänk
Hedersmedlem

LazyGameReviews brukar kunna ha en del guldkorn vad det gäller gammal och udda hårdvara. Helt klart sevärt även om man inte är så intresserad av retro-spel

https://www.youtube.com/user/phreakindee

Många bra tips här i tråden. Synd bara att man måste sova på nätterna...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Erica Griffin - Recenserar mobiler. Gillar att hon ofta går in på djupet och analyserar t ex skärmar, samt att hon påtalar brister och diverse fel som många andra recensenter inte tar upp.

JerryRigEverything - Demonterar mobiler, testar byggkvalité m. m.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Airflow Moderkort:MSI Mag B460 Tomahawk
CPU:Intel Core i5 10400F
GPU:EVGA GeForce RTX 2060 SC 6GB
RAM:2x8GB - Team Group DDR4 2400MHz PSU:Corsair RM550X SSD:Toshiba RC500 NVME 240 GB (OS), Kingston NV2 NVME 2TB, PNY CS900 500GB

Permalänk
Medlem

JayzTwoCents?

Den karln kan i princip ingenting utöver det mest grundläggande.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag gillar vissa videos av "the 8-bit guy". Framförallt dem där han förklarar t.ex. hur grafik/färger och ljud fungerar i gamla datorer och spelkonsoller. Kommer en hel del "skräp" där också men brukar vara in då och då och kolla om det kommit något intressant.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

De flesta har nämnt mina favoriter men jag måste även tillägga The Know, skönt att slökolla på när man inte riktigt orkar fokusera: https://www.youtube.com/user/know

Även Sweclockers: https://www.youtube.com/channel/UCW64r1wPzfj0W1qbzzfCgFg

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2