Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cleaner:

Jag mådde riktigt dåligt i över 1 år, jag hade tankar om att bara skita i allt som du.
Räddningen för mig var nog att jag hade en person som jag skrev med och som jag kunde ventilera mina känslor med. Märkte att det kändes så jävla mycket bättre att få ur sig sina tankar om det som skett, det var många upprepningar från min sida men det behövdes.

Jo jag tror också på det, tyvärr är jag väldigt sluten kring allting och vill inte prata med någon direkt, speciellt då inte de personerna jag borde prata med (mamma, bröder). Men jag ska försöka ta tag i det så kanske det kommer kännas lite bättre. Just nu sysslar jag bara med det dummaste möjliga, super bort problemet för stunden så fort jag får chansen. Släcker en liten brand för att dagen efter hitta en ny större brand istället så att säga.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Måste sluta spendera pengar på prylar som man egentligen inte behöver, nu har jag snöat in mig på trådlösa hörlurar som vore najs att ha på jobbet/framför tv:n.. Lade en månadslön på en resa över nyår så måste försöka vara lite mer ekonomisk den närmsta tiden, men det är svårt när man är lite prylgalen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Måste sluta spendera pengar på prylar som man egentligen inte behöver, nu har jag snöat in mig på trådlösa hörlurar som vore najs att ha på jobbet/framför tv:n.. Lade en månadslön på en resa över nyår så måste försöka vara lite mer ekonomisk den närmsta tiden, men det är svårt när man är lite prylgalen..

Känner väl igen mig i detta beteende. Lade nyss 7k på en telefon, var iofs nödvändigt då min andra G4 ådrog sig sin andra bootloop bugg. Men utöver det sneglar jag på en ny High Res MP3 spelare, även kikat som du på trådlösa hörlurar men insåg snabbt att det inte var värt att lägga ut 5500:- + på hörlurar och en dedikerad spelare...särskilt inte när jag har ett par M50x som duger gott och väl. Så mycket är inte trådlöst värt än så länge i min mening.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Trådlösa hörlurar (med NC) är det bästa sedan skivat bröd. Helt allvarligt så var det total omvälvande för min del. Hatade den där sladden som gnuggar mot kläder och fastnar i saker nåt så infernaliskt. Blir nästan lite arg bara jag tänker på det. Hörlurar med sladd funkar bara bra om man sitter still. Även om jag sitter still på bussen så slipper jag trassla upp sladden och sedan trassla (vira, sno, gudvetvad) ihop den.

Jo, nu kom jag på en bra jämförelse. Det är som att gå från dumbphone till smartphone med webläsare. En ny värld öppnar sig. Gäller att passa sig så det inte blir för mycket av det goda bara.

Lycka till med att hålla i pengarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Jo jag tror också på det, tyvärr är jag väldigt sluten kring allting och vill inte prata med någon direkt, speciellt då inte de personerna jag borde prata med (mamma, bröder). Men jag ska försöka ta tag i det så kanske det kommer kännas lite bättre. Just nu sysslar jag bara med det dummaste möjliga, super bort problemet för stunden så fort jag får chansen. Släcker en liten brand för att dagen efter hitta en ny större brand istället så att säga.

Jag pratade med en kompis via meddelande på telefonen. Det var och är fortfarande lättare för mig att uttrycka mig på det viset.
Hade jag inte varit nykterist hade jag med all säkerhet druckit jag också, allt för att få bort smärtan som tryckte på inifrån.
Börja så fort som möjligt och prata med någon, någon som kan ta att du upprepar hur du känner dig och vad som hänt ett oändligt antal gånger.
Viktigt att komma ihåg också är att det måste få ta tid, du får må dåligt så länge du behöver.
Jag sa till mig själv och andra när det hände att jag aldrig vill ha med kvinnor att göra igen, hittills har jag hållt det och för mitt eget bästa så är det nog fan bäst att fortsätta på den linjen. Smärtan som kan uppstå är fan inte värt det.
Förhoppningsvis håller jag det löftet, men folk har sagt till mig att man aldrig ska säga aldrig.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem

Försökte läsa lite mer ang familjetragedin i Bjärred, genom att söka på div sidor, och man blir äcklad av så kallade ¨inte rasister men ¨ som försöker få det till att det är mena folk. Att det är det nya Sverige, att det är sjuklöverns fel, och att vi måste rösta rätt. Hur jävla patetisk får man egentligen vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Trådlösa hörlurar (med NC) är det bästa sedan skivat bröd. Helt allvarligt så var det total omvälvande för min del. Hatade den där sladden som gnuggar mot kläder och fastnar i saker nåt så infernaliskt. Blir nästan lite arg bara jag tänker på det. Hörlurar med sladd funkar bara bra om man sitter still. Även om jag sitter still på bussen så slipper jag trassla upp sladden och sedan trassla (vira, sno, gudvetvad) ihop den.

Jo, nu kom jag på en bra jämförelse. Det är som att gå från dumbphone till smartphone med webläsare. En ny värld öppnar sig. Gäller att passa sig så det inte blir för mycket av det goda bara.

Lycka till med att hålla i pengarna!

Bra, då skyller jag på dig när räkningen kommer sen då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Känner väl igen mig i detta beteende. Lade nyss 7k på en telefon, var iofs nödvändigt då min andra G4 ådrog sig sin andra bootloop bugg. Men utöver det sneglar jag på en ny High Res MP3 spelare, även kikat som du på trådlösa hörlurar men insåg snabbt att det inte var värt att lägga ut 5500:- + på hörlurar och en dedikerad spelare...särskilt inte när jag har ett par M50x som duger gott och väl. Så mycket är inte trådlöst värt än så länge i min mening.

Skrivet av Olegh:

Trådlösa hörlurar (med NC) är det bästa sedan skivat bröd. Helt allvarligt så var det total omvälvande för min del. Hatade den där sladden som gnuggar mot kläder och fastnar i saker nåt så infernaliskt. Blir nästan lite arg bara jag tänker på det. Hörlurar med sladd funkar bara bra om man sitter still. Även om jag sitter still på bussen så slipper jag trassla upp sladden och sedan trassla (vira, sno, gudvetvad) ihop den.

Jo, nu kom jag på en bra jämförelse. Det är som att gå från dumbphone till smartphone med webläsare. En ny värld öppnar sig. Gäller att passa sig så det inte blir för mycket av det goda bara.

Lycka till med att hålla i pengarna!

Självklart kom man över en rabattkod som sänkte priset på Sony WH-1000XM2 med 1000 spänn så då var det bara att slå till, helvete

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Självklart kom man över en rabattkod som sänkte priset på Sony WH-1000XM2 med 1000 spänn så då var det bara att slå till, helvete

Låt mig gissa, komplett va
Haft min kundkorg sparad i en vecka och får titt som tätt mail från dom att jag minsann borde fullfölja mitt köp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Låt mig gissa, komplett va
Haft min kundkorg sparad i en vecka och får titt som tätt mail från dom att jag minsann borde fullfölja mitt köp

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer Förhoppningsvis går de även att ansluta till smart-TV:n via bluetooth, vore smutt!

Permalänk
Inaktiv

Jobb, jobb och mer jobb. Dessutom har jag mina fördomar ändras.

Jag jobbar nyss med en tjej som ser ut som en fotomodell, 23år bor i japan och hon hon är inne i VMware Exsi, skapar nya maskiner, ändrar nätverk, konfigurerar om nätverk-apparater (switchar/routers), nästan en gud på att förstå kommunikationsproblem i whireshark, kodar c#, java, o.sv. Hennes personliga jobbmaskiner slukar runt 16 core och 128GB ram på klustret.

Sedan sitter jag idag och hjälpte en gammal manliga bekant genom telefon, där en skulle montera in en hårddisk.
Problem nummer 1. Var ska hdn sitta, jag svarar där den passar. Tror du personen kunde hitta en plats, nej det var att ta foton och jag fick peka genom teamviewer.
Problem nummer 2: Vilka kablar ska den ha, jag hade köpt en sata kabel åt denna denna skulle sitta i moderkortet och i hddn, det var otroligt svårt för personen att begripa detta. Sedan strömkabeln, å h-lvete är det komplicerat för det finns så otroligt många kablar, jag säger skit i att det finns många ta en. Men ingen passar får jag tillsvars.
Och personen fick skicka bilder osuddiga som inih-lvete, jag pekar denna borde passa. Nej säger han, jo säger jag. Men den är för kort får jag sedan tillsvars, det är en buntband som hindrar. Klipp denna säger jag, nej säger han jag orkar inte, vi får ta det imorgon.

Alltså det känns lite som man är på en sådan där shape shorter nivå när man ska hjälpa vissa, det handlar om bristande förmåga att se vilka objekt som passar i varandra:
Detta shape shorter spel borde ingå vid köp av ny dator så folk kan öva på montering: https://www.youtube.com/watch?v=EgwxT2ltPEA

Permalänk

Köpte ett grafikkort, fläktarna fungerade inte som de skulle #DetHänder. Butiken har ingen email support, bara telefoni. Tvungen att pendla 40min till affären, 40min vänta på att lämna in det, sedan var jag tvungen att gå till andra sidan av affären och vänta uteliggare 50min. De skrev in mina uppgifter, adress osv. Skulle få ett nytt om 20dagar med posten, inte DHL, 40min längre resa *suck*.

Butiken var typ tom, 10-15pers max. Kassan var tom, gick fram gav lappen, yeep, skrev på kvittot, fick höra "Du får pengarna om 3-5 arbetsdagar" Va!? Skulle ju få en ny!? Då hade ju han gett mig tillbaka pengarna, ingen aning om hur han missa min adress och allt för att få en ny vara. 10min senare, var jag tvungen att köpa en ny vara. Hopp, tvungen att överföra 6k för att beta varan som jag skulle få utbytt. Får tillbaka pengarna jag köpte första kortet med nästa vecka.

Ca 2 timmar att returnera en vara... Fortsätta mad degen, till affären, leta efter köpa mat, skiter i resten som jag skulle göra, får TVÅ minst 5cm stora stenskott på bilrutan. #FML

Permalänk
Medlem

Min kortbetalning i mataffären gick inte igenom i dag så det var bara att genant lämna tillbaks varorna. Visade sig att någon reserverat allt jag hade kvar på mitt brukskontot i går (84,16 €) så saldot blivit 0,00 €. Jag har handlat en del på nätet med kortet som är kopplat till kontot då det har Visa och jag inte har något kreditkort längre. Blev att beställa ett nytt kort med nytt nummer om det är så att betalningsuppgifterna missbrukats. Lite misstänkt är det i alla fall när summan som reserverats var precis så stor att saldot blev exakt 0,00 €? Minns heller inga köp jag kunnat gjort utom de som redan fanns registrerade på kontot och som jag vet om.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen: Kapad? Om du polisanmäler så får du pengarna tillbaka av banken. Om du inte redan gjort detta.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

@fantomsmurfen: Kapad? Om du polisanmäler så får du pengarna tillbaka av banken. Om du inte redan gjort detta.

De på banken kunde ta bort den felaktiga reserveringen då den ännu inte gått ut från kontot så någon polisanmälan behövs nog inte. Sen nollställde jag alla säkerhetsgränser för kortet förutom kontantuttag. Men jag ska hålla ögonen öppna om det skulle komma fler misstänkta reserveringar på kontot de närmaste dagarna.

EDIT: Kanske det här kan vara boven i dramat?

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/01/15/tusentals-kunders-pengar-lastes-pa-ops-konton-en-del-kan-fa-tillbaka-sina-pengar

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag blir så jävla trött på folk som tappar allt trafikvett så fort det kommer snö.

Fick ~5cm snö inatt.
Ska köra sonen till förskolan som har i princip enbart uppförsbackar till sig, den ena brantare än den andra.

Vid ett vägskäl kan man välja den kortare vägen med en relativt brant backe, eller en längre där backen knappt lutar något alls.

Vilken (oskottad) väg väljer 3 bilister?
Den branta naturligtvis.

Hur många bilister fastnar?
Alla 3, eftersom den första bilisten inte kommer upp.

Som tur var har jag redan bestämt mig för den längre (och skottade) vägen och kommer fram till förskolan utan några som helst bekymmer. Tar den sista av de 3 besöksparkeringarna som finns.

Lämnar grabben på förskolan och kommer ut igen, det tar kanske 10 minuter.
Går till parkeringen som nu är fullsmetad av bilar i vändzonen, gatan som leder till förskolan samt att andra föräldrar har parkerat på lastzonen. Det är trångt och blir liksom köbildning inne på parkeringen.

Och varför är det kö inne på parkeringen?
Jo, några idioter har parkerat vid parkeringens ut- och infart så att ingen annan kommer förbi.
När den bilisten som blockerar äntligen ska flytta på sig går inte det, för att föräldrar går med barn och barnvagn i ett stiligt led på gatan istället för på trottoaren.

Så när jag vill backa ut lämnar en bilist lite utrymme så jag kan komma ut, det var ju snällt. Men jag måste backa-köra fram-backa-köra fram för att komma ut, men mitt i min manöver bestämmer sig den (tidigare) väntande bilisten att helt enkelt köra fram så jag är nära på att backa in i honom, så han får snällt backa några meter.

När jag ska åka därifrån har de iaf plogat ena sidan av den branta backen, så de som ska köra nerför har det plogat och fint, medan de som ska uppför fortfarande har snö och modd att ta sig igenom.
Så en otroligt smart kiaförare bestämmer sig för att ta sats och gasa hela vägen upp för backen medan jag är på väg ner, vilket medför att den jäkeln är millimetrar från att åka in i mig i hög hastighet (uppskattningsvis 50-60km/h) eftersom hans bil flänger fram och tillbaka i snön.
Detta på en 30-sträcka och med hans unge i framsätet.

Jag. Blir. Så. Jävla. Less.
Skulle gått till förskolan med ungen, gått hem igen och sedan tagit bilen. Det hade gått fortare.

Hellre komma fram sent än inte alls, eller hur?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Avstängd

Sådant här som visas på den här sidan gör mig både sur, ledsen och förbannad. Jag tycker så synd om barnen.

https://stoppabarnsexhandelnnu.blogg.se

Permalänk
Medlem

@Bebben: Precis som alla som får panik när deras gata inte är plogad på morgonen, och skäller ut kommunen på facebook. Sen samma vända vid kl 12, och ytterligare en på eftermiddagen.
Få som tänker på att att alla som plogar snö jobbar livet ur sig en dag som denna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

@Bebben: Precis som alla som får panik när deras gata inte är plogad på morgonen, och skäller ut kommunen på facebook. Sen samma vända vid kl 12, och ytterligare en på eftermiddagen.
Få som tänker på att att alla som plogar snö jobbar livet ur sig en dag som denna..

Nä, precis. Snöröjarna har ju kör- och vilotider som vilken annan yrkesförare som helst.

Det är inte ovanligt att det är problem med denna parkering då det bara finns 3 parkeringar som föräldrarna får använda, och oftast funkar det bra ändå.

Denna gång var problemet att in- och utfarten var blockerad - då tar ju allt stopp.

OT:
Brände mig på mitt rostade bröd i morse. Helsike vad ont det gjorde. :/

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Mycket trött på SL. Vips kommer det lite snö på morgonen och pendeltågstrafiken i Stockholm får katastrofala problem (signalfel på tre platser som orsakar minst en halvtimmes förseningar). Men kul att problemen löstes sent mot kvällen iaf! NOT.

Grädden på moset är att de ÄNNU en gång har höjt priserna på biljetterna med minst 3%. Så nu betalar jag 60 kr extra för minst lika många problem med pendeltågen, som tyvärr är det enda sättet för mig att ta sig in till stan med.

Fy fan för SL. Lär er av Japan:
Apology after Japanese train departs 20 seconds early

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Jag är bara så trött på alla inkompetenta och mentalt handikappade bilförare som gör livet surt för en så fort man ska någonstans. Det går knappt en bilresa utan att man blir arg på något. Det värsta är folk som kör i 70 på 90 väg. Det är 90 för i helvete! Samma sak när man kommer till jobbet var morgon och skall parkera, så fort folk kommer till en parkering med sin bil tappar de alla jävla logik och kontroll. De vet inte var de har bilen, de håller på att backa in i saker, de kör ologiskt och skapar konstiga situationer gång på gång. Och sen blir jag utskälld av en gubbe bara för att jag är yngst och minsann ska veta hut när jag till 110% gjorde rätt. Det blir inte bättre av att parkeringen är full av pensionärer och barnfamiljer som tycker att de har all rätt i världen att gå precis var dem vill och saknar all förståelse att man inte vill köra 200m i gånghastighet bakom dem.

ARGH!

Håller med fullständigt. Får precis samma känsla med folk som ligger och gnager på ens dragkrock. Varför ska folk ligga så nära hela tiden.. Spelar ingen roll om man drar på för de ska ändå ligga lika tät, kör om istället.

Permalänk
Föredetting

Åh herrejävlar vad less jag är på ICA-Banken. Sämre och sämre villkor hela tiden, högre priser, och nu har de lyckats hitta ett nytt lågvattenmärke.

Slängde in en ny ROM på telefonen igår, och självklart behöver man nytt Bank-ID. Har aldrig varit några problem att logga in förut med dosa + kort och bara knappa in nummer och få ett nytt - tills idag. Gjorde om processen och fick meddelandet "vi har skickat ett rekommenderat brev med aktiveringskod till din folkbokföringsadress". Hade inte varit en större katastrof om man inte befann sig 875 mil bort utan att veta när man är hemma nästa gång.

Det fina i kråksången är att SEB lät mig skaffa nytt Bank-ID hur enkelt som helst och dessutom öppna personkonto med endast Bank-ID. Eftersom det löste sig så fint fick jag äntligen tummen ur att säga upp bekantskapen med ICA-Banken.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Igår såg jag att loopen behövde rengöras så jag skruvade iaär allt, rengjorde alla ventiler, reservoaren och gjorde även om loopen.

Gjorde det sista idag på loopen medans jag kollade på en stream på andra datorn.
Dubbelkollar att alla ventiler sitter åt och det gör dom.. lägger dit jumpern på 24pinnarn och börjar fylla reservoaren... trycker strömknappen på ON, vattnet sjunker och systemet fylls.

cpu fylls—>grafikkort fylls ———> DET SPRUTAR VATTEN!
Jag hade glömt att stänga tömningen!
Nätagg-dränkt
Ssd-dränkt
Moderkort-nedskvätt
ALLA sleevade kablar dränkta...

Blev en mega storsnus medans man suckade..
Nätagg och allt utslitet och på tork, och köper nog luftkylare nu då..

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Galen på mig själv att jag bettet mig så konstigt. Det är hela anledningen till allt.
Dålig idé från första början att falla tycke för en supebra vän. Nu när det är lite sådär avklarat att det inte kommer bli något så; Är min naturliga reaktion att bryta helt, men det tar emot. För jag vill ju inte tappa en vän som haft så stor betydelse. Aja hon är blockad överallt just nu pga impuls.
Och värsta är väl... visar jag inge intresse kommer hon säkert börja få intresse för mig igen. Knäppt hur det där fungerar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TexN:

Galen på mig själv att jag bettet mig så konstigt. Det är hela anledningen till allt.
Dålig idé från första början att falla tycke för en supebra vän. Nu när det är lite sådär avklarat att det inte kommer bli något så; Är min naturliga reaktion att bryta helt, men det tar emot. För jag vill ju inte tappa en vän som haft så stor betydelse. Aja hon är blockad överallt just nu pga impuls.
Och värsta är väl... visar jag inge intresse kommer hon säkert börja få intresse för mig igen. Knäppt hur det där fungerar.

Tag dig samman! Se till att behålla henne som vän, bara för att din "stolthet" blivit lite naggad i kanten betyder ju inte att du måste bete dig som ett hämndgirigt svin!

Permalänk
Medlem

Vad gör man åt ett stressigt jobb?

Jobbar som projektledare på ett stort finskt installationsföretag med filial någonstans i Västra Götaland.
På grund av många, sedan länge, aktieägare är företaget stundtals väldigt toppstyrt.

Nu till saken:

HK i Sverige kräver HÖG beläggning på oss tjänstemän. Jag har min projektekonomi att tänka på, då tjänstemannatid är det första man prutar på för att få projekt.
Min tidsskrivning på mina projekt äter tillslut upp vår vinst i projekten.
Är detta något jag borde skita i och lyda direktiven ovanifrån? Mitt jobb går ju, i första hand ut på att kunden skall vara nöjd, men självklart ska vi tjäna pengar också.

Som skrivet ovan, detta är min största anledning till stress på jobbet, bortsett från min ringa ålder om ~30 år, där jag ses som "lillgrabb" i en bransch där medelåldern på mina kolleger/kunder i projekten ligger på ~40-45 år. Rätt gubbig bransch, som ni förstår.

Någon som sitter i samma sits/har input?

EDIT: Såg nu att mina problem på jobbet är småsaker, jämfört med en annan het tråd här på forumet. Skit i mitt inlägg, Behövde bara vädra lite.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexN:

Galen på mig själv att jag bettet mig så konstigt. Det är hela anledningen till allt.
Dålig idé från första början att falla tycke för en supebra vän. Nu när det är lite sådär avklarat att det inte kommer bli något så; Är min naturliga reaktion att bryta helt, men det tar emot. För jag vill ju inte tappa en vän som haft så stor betydelse. Aja hon är blockad överallt just nu pga impuls.
Och värsta är väl... visar jag inge intresse kommer hon säkert börja få intresse för mig igen. Knäppt hur det där fungerar.

Jag har lite svårt att hänga med måste jag erkänna, mest på grund av avsaknaden av subjekt i första meningen: Har du blivit kär i en vän eller har en vän blivit kär i dig?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Icte:

Mycket trött på SL. Vips kommer det lite snö på morgonen och pendeltågstrafiken i Stockholm får katastrofala problem (signalfel på tre platser som orsakar minst en halvtimmes förseningar). Men kul att problemen löstes sent mot kvällen iaf! NOT.

Grädden på moset är att de ÄNNU en gång har höjt priserna på biljetterna med minst 3%. Så nu betalar jag 60 kr extra för minst lika många problem med pendeltågen, som tyvärr är det enda sättet för mig att ta sig in till stan med.

Fy fan för SL. Lär er av Japan:
Apology after Japanese train departs 20 seconds early

Agreed!
Har samma problem då jag åker kollektivt från Södertälje C till Sundbyberg normalt.
Landstinget har mage höga priser, SL beklagar sig och trafikverket stoppar pengarna i fickorna istället..

Permalänk
Föredetting
Skrivet av tcntad:

Agreed!
Har samma problem då jag åker kollektivt från Södertälje C till Sundbyberg normalt.
Landstinget har mage höga priser, SL beklagar sig och trafikverket stoppar pengarna i fickorna istället..

https://sl.se/sv/info/kundservice/resegarantin/forseningsersa...

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ni hao ma?!

Förlåt men "tjatet" om ersättningen är väldigt uttjatat nu
Inte alltid man kan ta ersättningen, i första skede ska man kunna betala taxin, i andra hand ska den godkännas eller ej av SL.
I tredje delen ska man fundera på om det är värt att sitta i köer istället eller kanske vänta om tåget fortsätter rulla efter 15min eller om man t.om kan ta buss.

Jag åkte hemifrån 0525 en morgon, det blev spårspring och polis tillkallades till Sthlm södra, jag gick av i Älvsjö (rätt info efter 10min)
och togbuss till en station, sedan tvärbana till Solna Business Park, var på jobbet ca 0720 så det rullade istortsett hela vägen..