Samsung börjar tillverka GDDR6-minne

Permalänk
Melding Plague

Samsung börjar tillverka GDDR6-minne

Samsung meddelar att de påbörjat produktionen av GDDR6-minne, vilket ska användas i nästa generations grafikkort under första kvartalet 2018.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hoppas dessa nya grafikkort kommer med en miningspärr

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

@VadSaDu: Det hade varit något, så att korten faktiskt går till gamers istället! Tråkigt nog kommer jag nog dock inte kunna nytta GDDR6 på ett tag, då jag flyttar utomlands, och precis skaffat mig en Asus ROG-laptop.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Hoppas dessa nya grafikkort kommer med en miningspärr

Jag hoppas på en gamingspärr eller varför inte bara skippa fysiska bildskämsutgångar på dem, vilket enkelt gör dem nästan obrukbara för gamers, cadare och vdeoredigerare?

Det är ju dessa gamers som bidrar till bristen på grafikkorten för oss som köper in grafikkort till AI.

Nå jag tror att denna konkurrens på lång sikt leder till att det investeras miljarder på att göra dem bättre och utvecklingen går framåt, hade det ej varit för de användarna ovanför plus videoredigerarna/cadarna, så skulle nog marknaden för externa grafikkkort varit utdöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag hoppas på en gamingspärr eller varför inte bara skippa fysiska bildskämsutgångar på dem, vilket enkelt gör dem nästan obrukbara för gamers, cadare och vdeoredigerare?

Det är ju dessa gamers som bidrar till bristen på grafikkorten för oss som köper in grafikkort till AI.

Nå jag tror att denna konkurrens på lång sikt leder till att det investeras miljarder på att göra dem bättre och utvecklingen går framåt, hade det ej varit för de användarna ovanför plus videoredigerarna/cadarna, så skulle nog marknaden för externa grafikkkort varit utdöd.

Och det är därför det även finns quadrokort din tomte, inte ens nvidia vill att man stoppar in gtxkort i datakluster https://www.google.se/amp/s/www.cnbc.com/amp/2017/12/27/nvidi...

Sen är det klart att nvidia vill sälja kort å att användaren borde få göra vad de vill med korten. Men det är juvinte svårt att undvika vilken målgruppen för dessa kort är från nvidiashåll (pssst gamers)
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Och det är därför det även finns quadrokort din tomte, inte ens nvidia vill att man stoppar in gtxkort i datakluster https://www.google.se/amp/s/www.cnbc.com/amp/2017/12/27/nvidi...

Skickades från m.sweclockers.com

Och det är därför det finns spelkonsoler så slipper man köpa grafikkort för PC, problemet löst enligt samma resonemang..
Datacenter och Mining-riggar är för övrigt 2 olika saker.

Nvida är en blodsugare som vill ha maximalt betalt för deras användare och de har ett avtal som enligt viss tolkning innebär att vanliga prousers ej får använda geforcekorten hemma privat till deras bättre datorer. Men denna Euala är som mycket annan Euala är inte mycket värd i sverige och det är därför det finns saker som Hackintosh. (Mac på pc)

Jag tror att mer pengar i en produkt gynnar produktutvecklingen, sedan kan man kortsiktigt gnälla på att konkurrens kortsiktigt leder till högre priser för det viktiga arbetet som man utför. Dyrare grafikkort leder till att AI utvecklingen stagnerar eller det värsta som kan inträffa, folk inte kan spela cs i 500fps. T.om. canserforskningen blir lidande av dyrare grafikkort, så det är dåligt inget snack om saken.

Frågan är dock när det plöjs ner så många miljarder i grafikkorten om det då satsas mer pengar på att göra dem bättre?

Permalänk
Medlem

Frågan är hur DDR6 står sig mot HBM2 och kommande HBM3

Permalänk

Hur funkar det med styrkrets-/moderkortskompatibilitet? Kommer dessa att gå att använda med Z370? Tänker mest på bandbredder och sånt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Och det är därför det finns spelkonsoler så slipper man köpa grafikkort för PC, problemet löst enligt samma resonemang..
Datacenter och Mining-riggar är för övrigt 2 olika saker.

Nvida är en blodsugare som vill ha maximalt betalt för deras användare och de har ett avtal som enligt viss tolkning innebär att vanliga prousers ej får använda geforcekorten hemma privat till deras bättre datorer. Men denna Euala är som mycket annan Euala är inte mycket värd i sverige och det är därför det finns saker som Hackintosh. (Mac på pc)

Jag tror att mer pengar i en produkt gynnar produktutvecklingen, sedan kan man kortsiktigt gnälla på att konkurrens kortsiktigt leder till högre priser för det viktiga arbetet som man utför. Dyrare grafikkort leder till att AI utvecklingen stagnerar eller det värsta som helst, folk inte kan spela cs i 500fps. T.om. canserforskningen blir lidande av dyrare grafikkort, så det är dåligt inget snack om saken.

Frågan är dock när det plöjs ner så många miljarder i grafikkorten om det då satsas mer pengar på att göra dem bättre?

Vänta, dina argument klaffar inte ihop...miners köper pallar med grafikkort lämnar ingenting kvar åt oss som vill spela med grafikkorten..Bokstavligen köper 100+ kort på en runda, vilka gamers gör detta? Köper pallar med 100st RX 580 på en gång för att spela spel? Liksom, nej...bara nej..lägg ner.

Det är och kommer alltid att förbli miners fel att priserna är helt off och alla hyllor står tomma på grafikkort..

''canserforskningen blir lidande av dyrare grafikkort''
Sluta köp pallar med +100st RX 580 8GB på en gång då? Lamt att försöka dra in en snyft när allt rör sig om girighet..Inte som miners donerar sina pengar till cancerfonder..de behåller _ALLT_ Sen när bubblan spricker kommer de försöka sälja söndriga grafikkort för fullpris för att riktigt vara s.k ''svinpälsar'' giriga med pengamärken som ögon..Miners är egoister, och detta syns på grafikkorts hyllorna..gamar är de.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@Hybinette: Bandbredd borde absolut inte vara ett problem då moderkorten bandbredd rent teoretiskt ska klara SLI

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Vänta, dina argument klaffar inte ihop...miners köper pallar med grafikkort lämnar ingenting kvar åt oss som vill spela med grafikkorten..Bokstavligen köper 100+ kort på en runda, vilka gamers gör detta? Köper pallar med 100st RX 580 på en gång för att spela spel? Liksom, nej...bara nej..lägg ner.

Det är och kommer alltid att förbli miners fel att priserna är helt off och alla hyllor står tomma på grafikkort..

Jag tycker snarast att det är tillverkarnas fel, de borde tillverka fler kort så att alla kan köpa.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Och det är därför det finns spelkonsoler så slipper man köpa grafikkort för PC, problemet löst enligt samma resonemang..
Datacenter och Mining-riggar är för övrigt 2 olika saker.

Nvida är en blodsugare som vill ha maximalt betalt för deras användare och de har ett avtal som enligt viss tolkning innebär att vanliga prousers ej får använda geforcekorten hemma privat till deras bättre datorer. Men denna Euala är som mycket annan Euala är inte mycket värd i sverige och det är därför det finns saker som Hackintosh. (Mac på pc)

Jag tror att mer pengar i en produkt gynnar produktutvecklingen, sedan kan man kortsiktigt gnälla på att konkurrens kortsiktigt leder till högre priser för det viktiga arbetet som man utför. Dyrare grafikkort leder till att AI utvecklingen stagnerar eller det värsta som kan inträffa, folk inte kan spela cs i 500fps. T.om. canserforskningen blir lidande av dyrare grafikkort, så det är dåligt inget snack om saken.

Frågan är dock när det plöjs ner så många miljarder i grafikkorten om det då satsas mer pengar på att göra dem bättre?

Nu får jag nog skämmas som Karlstadbo...

Skämt åsido,
Du kan väl inte på allvar mena att målgruppen för GTX och Radeon-kort är miners i första hand, eller för den delen AI?
Du snackar en hel del om AI, Titan V är mitt svar till dig. Där har du ett kort för din målgrupp. Men att skylla pris och tillgänglighet för spelkort på gamers är lite som att skylla bilförsäljningen på privatpersoner?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Vänta, dina argument klaffar inte ihop...miners köper pallar med grafikkort lämnar ingenting kvar åt oss som vill spela med grafikkorten..Bokstavligen köper 100+ kort på en runda, vilka gamers gör detta? Köper pallar med 100st RX 580 på en gång för att spela spel? Liksom, nej...bara nej..lägg ner.

Det är och kommer alltid att förbli miners fel att priserna är helt off och alla hyllor står tomma på grafikkort..

''canserforskningen blir lidande av dyrare grafikkort''
Sluta köp pallar med +100st RX 580 8GB på en gång då? Lamt att försöka dra in en snyft när allt rör sig om girighet..Inte som miners donerar sina pengar till cancerfonder..de behåller _ALLT_ Sen när bubblan spricker kommer de försöka sälja söndriga grafikkort för fullpris för att riktigt vara s.k ''svinpälsar'' giriga med pengamärken som ögon..Miners är egoister, och detta syns på grafikkorts hyllorna..gamar är de.

Nej det är grafikkorts-tillverkarnas fel som inte skalar upp sin produktion för att matcha efterfrågan. Hög försäljningsvolym borde gynna alla då det pressar ner priserna genom volymrabatter på komponenter och material. Men det ser vi inte, så antingen är grafikkortstillverkarna för fega eller så är det någon som håller tillbaka för att priserna ska gå upp. Minnestillverkarna har varit i flera karteller och det skulle inte förvåna mig att det nu händer i grafikminnen.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag tycker snarast att det är tillverkarnas fel, de borde tillverka fler kort så att alla kan köpa.

Då minnen är bristvara och har varit under längre tid så blir det ganska svårt att producera fler kort eller?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Nu får jag nog skämmas som Karlstadbo...

Skämt åsido,
Du kan väl inte på allvar mena att målgruppen för GTX och Radeon-kort är miners i första hand, eller för den delen AI?
Du snackar en hel del om AI, Titan V är mitt svar till dig. Där har du ett kort för din målgrupp. Men att skylla pris och tillgänglighet för spelkort på gamers är lite som att skylla bilförsäljningen på privatpersoner?

Det blir en ekonomisk diskussion och jag drar mig ur, jag förespråkar fri marknad.

Min ståndpunkt är dock generell:
Jag själv har för t.ex runt 400GB tillsammans ram på alla mina datorer i hemmet, jag hatar att ramminnespriset stiger. Jag jag tror ändå till att alla mobiler som idag har 8GB, snart kanske 16GB ändå leder till att ramminnesutvecklingen på lång sikt går framåt. Vad tusan man ska med 16GB ram i en mobil är en bra fråga, 1996 kunde jag ej i min vilda fantasin begripa varför folk skulle ha 20 gånger så mycket ram (8GB) i sin mobil som jag då hade hdd i min pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag tycker snarast att det är tillverkarnas fel, de borde tillverka fler kort så att alla kan köpa.

Håller med. Vad andra gör med sina saker skiter jag i. Det är bara att pumpa ut fler grafikkort. Till slut kommer någon annan göra det annars om efterfrågan är så stor.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kelthar:

Jag tycker snarast att det är tillverkarnas fel, de borde tillverka fler kort så att alla kan köpa.

De har ju sin kvot, deras uträkningar utgår väl från 1-3 grafikkort per hushåll, inte 100+ grafikkort per skalle..

Det är inte rimligt att öka tillverkningen med ~1000% för nån instabil bubbla ska brista när som, både dåligt för miljön och för företaget..

Lättare att spärra grafikkortet för mining som har stämpeln ''gaming'' på sig.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Vänta, dina argument klaffar inte ihop...miners köper pallar med grafikkort lämnar ingenting kvar åt oss som vill spela med grafikkorten..Bokstavligen köper 100+ kort på en runda, vilka gamers gör detta? Köper pallar med 100st RX 580 på en gång för att spela spel? Liksom, nej...bara nej..lägg ner.

Det är och kommer alltid att förbli miners fel att priserna är helt off och alla hyllor står tomma på grafikkort..

''canserforskningen blir lidande av dyrare grafikkort''
Sluta köp pallar med +100st RX 580 8GB på en gång då? Lamt att försöka dra in en snyft när allt rör sig om girighet..Inte som miners donerar sina pengar till cancerfonder..de behåller _ALLT_ Sen när bubblan spricker kommer de försöka sälja söndriga grafikkort för fullpris för att riktigt vara s.k ''svinpälsar'' giriga med pengamärken som ögon..Miners är egoister, och detta syns på grafikkorts hyllorna..gamar är de.

En vara är värd vad någon är villig att betala för den, tillgång och efterfrågan det är ett koncept jag hoppas att du förstår. Så jag håller med argumentet att priset är "helt off". Det är för billigt just nu eftersom hyllorna gapar tomma. Men din slutsats är fel, det är inte miners som sätter prislappen, det är ju tillverkaren och därmed är det deras fel.

Så då är min fråga till dig. Varför ska det finnas något kvar till oss som vill spela? Rimligtvis angår det inte någon överhuvudtaget om man väljer att spela, mina, bränna upp kortet eller bara ha det liggandes på hyllan. Så varför är det mer legitimt att vilja spela?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Hur är det med latenserna på GDDR6? GDDR5X var ju sämre än GDDR5 har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Finns det en chans att GDDR6 kommer prestera sämre än GDDR5 i mining, ungefär som GDDR5X?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eson:

Nej det är grafikkorts-tillverkarnas fel som inte skalar upp sin produktion för att matcha efterfrågan. Hög försäljningsvolym borde gynna alla då det pressar ner priserna genom volymrabatter på komponenter och material. Men det ser vi inte, så antingen är grafikkortstillverkarna för fega eller så är det någon som håller tillbaka för att priserna ska gå upp. Minnestillverkarna har varit i flera karteller och det skulle inte förvåna mig att det nu händer i grafikminnen.

både amd och nvidia är på max kapacitet, det krävs nya fabriker för högre produktion och det är en miljard investering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

De har ju sin kvot, deras uträkningar utgår väl från 1-3 grafikkort per hushåll, inte 100+ grafikkort per skalle..

Det är inte rimligt att öka tillverkningen med ~1000% för nån instabil bubbla ska brista när som, både dåligt för miljön och för företaget..

Lättare att spärra grafikkortet för mining som har stämpeln ''gaming'' på sig.

Det kanke är så att den demografin som du tillhör inte är den största länge när det gäller grafikkortsförsäljning. Detta är en naturlig del av den fria marknaden. Du vill att företag skall kvotera sin produkter bland köparna för att det skall vara "rättvist".

Är det rättvist att du, som köper ett grafikkort för att du ska "leka" (spela datorspel), ska ha företräda framför de som använder dem mer professionellt? De som använder dem för maskininlärning och försörjer sig med dem genom att bryta digital valuta?

För du vill bara ha grafikkort för ditt eget nöje. Är det kanske du som skall kvoteras bort då?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

En enkel lösning - eftersom så relativt få kör SLI idag - bygg 3-slotskort! Eller rent av 4 eller 5 - skiter i vilket Men redan 3-slotskort borde vara rätt ointressanta för miners då de helt enkelt är för stora.

Fast då får de ju sälja färre kort... Så.. Nej

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Är väl egentligen inte så mycket att bråka om, är det plötsligt jättestor efterfrågan så lider alla. Det är bara till att bita ihop till tillverkningen tar fart för att möta efterfrågan. (eller invänta att efterfrågan minskar, vilket just nu ser troligt ut, när värdet på cryptovalutor sjunker.)

Det finns ju helt klart en marknad för dedikerade beräkningskort. Jag har för mig att båda lagen har tagit fram dedikerade mining kort. Men sen har vi inte hört något mer om dom.
Jag är ju lite nyfiken på prestanda och sånt,, så tips till redaktionen där.
Men frågan är väl om dessa kort inte är för klena?
När man satsar på mining kort, så är det ju främst 2 saker som gäller. Prestanda och Uthållighet. (och priset,,Tre,,tre saker,,)
Här känns det ju ganska naturligt att satsa på dubbelmackor. en 24/7 rig kan ju inte köra OC i vilket fall som helst så lite lägre klockor som man kan vänta sig av dubbelmackor är ju bara bra. Det blir både uthållighet och prestanda. Men bäst av allt så blir det 2 GPU'er på ett kort. ganska viktig detalj när man planerar att fylla en hel vägg med mining riggar. (och inget tjafs med SLI/Crossfire heller)

Hur som helst, poängen jag vill komma fram till är att om det fanns prisvärda dubbelmackor dedikerade till mining så skulle gaming korten nå butikshyllorna. Även ett jämförelsevis dyrt kort skulle löna sig för en miner om man räknar in vad det kostar att bygga hela systemet.

Permalänk
Medlem

Med all respekt för detta med mining vilket är kontroversiellt och intresserar många.
Ingen som reagerar över detta med Samsung som skall göra minnena till korten?

Mycket är väl som vanligt lite oklart vilka kort som kommer omfattas av den här nya minnesstandarden.
Gissar på det blir som innan att det gäller främst bara dem allra dyraste korten och resten blir en salig blandning av vad vi fått bekanta oss med från tidigare. Har själv inte så bråttom till skaffa nytt redan, har egentligen 3år kvar på garantin hos EVGA, så känns rätt lugnt. Men hur vore det om Samsung kunde fortsätta tillverka dessa minnen även på längre sikt och inte bara under inledningsstadiet?

Nästan så man kan slå vad om att minnena som kommer att tillverkas längre fram till Volta mycket sannolikt kommer heta Micron eller någonting annat. Misstänker Samsung inte kommer gälla mer än dem första korten som når butikerna.

Tycker själv det är för jäkligt när företag håller på såhär mot sina kunder och trixar fram och tillbaka som man har gjort tidigare.

Permalänk
Medlem

Från artiklen:
"När det kommer till minnesmängd nämns inga detaljer, men det väntas handla om minst 8 GB och troligen mer än detta"
Vad hände här? Samsung är ju hur tydliga som helst med att det rör sig om 16 Gb (2 GB) moduler.

18 Gbps var förövrigt överraskande, jisses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Frågan är hur DDR6 står sig mot HBM2 och kommande HBM3

HBM2 har ju inte nått sina produktionsmål, trots stora förseningar och dålig yield. I teorin ska väl GDDR6 vara snarlik prestanda som HBM2, men HBM3 är frågan om de kan nå den nivån de hoppas. I teorin ska den vara ännu snabbare.

Vi pratar GDDR6 runt ca 512GB/s med 8GB och HBM2 kan nå 256GB/s per paket, så 8GB (4x2) blir också 512GB/s.
HBM3 hoppas de nå 512GB/s per paket, vilket gör att en hel 256-bit buss GDDR6 borde kunna ersättas med en enda 8GB HBM3... i teorin.

Skrivet av ronnylov:

Hur är det med latenserna på GDDR6? GDDR5X var ju sämre än GDDR5 har jag för mig.

GDDR5X var ju en anpassning av GDDR5, där man typ ändrade överföringen för att kunna få upp bandbredden. Det är ett underklockat GDDR5 minne, modifierat med quad, därav sämre prestanda för annat. Tänk det lite som GQDR5, även om det även kunde köra dual. I praktiken var GDDR5X perfekta lösningen mot miners, för det gav gamers en boost, miners en förlust.

GDDR6 ska om jag förstått det rätt vara tillbaka på GDDR5s design med dubbel data, istället för quad (GDDR5X), men istället för att bygga på DDR3 (som GDDR5 gör), så ska det bygga på DDR4. DDR4 har dock sämre latens än DDR3 i lägre frekvenser, och DDR4 hade riktigt dåliga latensvärden i början (2133-2400 tex). Så det lutar ju lite mot att det blir en aning sämre, iaf nu i början, men samtidigt kör de högre frekvenser, så det kan kanske kompenseras rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybinette:

Hur funkar det med styrkrets-/moderkortskompatibilitet? Kommer dessa att gå att använda med Z370? Tänker mest på bandbredder och sånt.

GDDR6 => Grafikkorts minne. Alltså är moderkort helt irrelevant.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.