Permalänk

Pirateplayer

Hej alla!
Är det någon här som känner till programmet Pirateplayer? Programmet gör det möjligt att spara t. ex. program från SVT-Play på den egna hårddisken. Det funkar bra för mig också. När jag försöker göra samma sak med program från UR-play går det ej att hämta. Pirateplayer svarar "Ingenting funnet".
Örjan

Permalänk
Medlem

Det var ett tag sedan jag använde pirateplayer.
Men jag kommer ihåg att jag hade problem ibland att programet ej hittade filer.

Man kan ju ladda ner på två sätt i pirateplayer.
1, använda PP hela vägen dvs man "bläddrar" runt mellan kanalerna/programen och sen börjar ladda ner.
2, Man kan även klistra in en länk ifrån webläsaren där mam har hittat det man ska ladda ner.

Vad jag kommer ihåg så hade jag problem med båda metoderna men om jag minns rätt så gick det med den andra metoden om den första ej funkade.
Den metod som krånglade mest var dock klistra in en länk.
Så prova den andra metoden om du ej provat den.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jaha, nu när Pirate Player har lagt av helt, och utvecklaren har försvunnit, vad finns för alternativ?

Har kämpat länge nu med att hitta alternativ, men ingenting fungerar hittills; antingen stöds inte SVT Play eller så fungerar programmet inte som det ska helt enkelt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Permalänk
Medlem

Japp, sett den, obegriplig installation tyvärr.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Jag använder den här, funkar med SVT-play och youtube m.m

https://youtube-dl.org/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NodCommander:

Japp, sett den, obegriplig installation tyvärr.

Ladda ner .exe filen (om du nu sitter med windows, vilket jag antar då installationen är "svår"), öppna cmd/powershell, kör exe filen följt av länken till det du nu vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon37058:

Ladda ner .exe filen (om du nu sitter med windows, vilket jag antar då installationen är "svår"), öppna cmd/powershell, kör exe filen följt av länken till det du nu vill ha.

Försökte med Windows först, ja, men den verkar trasig. Fungerar i alla fall inte att köra.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NodCommander:

Försökte med Windows först, ja, men den verkar trasig. Fungerar i alla fall inte att köra.

Nu har jag bara en Windows 10 burk att testa på men där fungerar den utan problem i powershell. På linux-system använder jag oftast pip install metoden för både svtplay-dl och youtube-dl (speciellt då vissa distros egna paketförråd varierar i hur pass ny version de har tillgänglig och det är inte ovanligt att saker slutar fungera när youtube gör någon förändring).

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Jaha, nu när Pirate Player har lagt av helt, och utvecklaren har försvunnit, vad finns för alternativ?

Har kämpat länge nu med att hitta alternativ, men ingenting fungerar hittills; antingen stöds inte SVT Play eller så fungerar programmet inte som det ska helt enkelt.

https://www.uwtd.me/

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Citat:

§7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

Se forumreglerna för mer information.