Problem med GTA V HJÄLP!

Permalänk

Problem med GTA V HJÄLP!

hej, när jag köpte min dator för några år sedan så dela jag upp hårddisken, en del på 150gb för windows/program o 850gb för filer bilder musik filmer mm

men för ett par dagar sen så börja jag att intressera mig lite för dator spel, (har inte hållt på o spelat förut..)

upptäckte att 150gb inte räcker långt när spel installeras, (ARMA III, GTA V, 7Days to die)

så jag installera alla spel på hårddisken med 850gb

men gta funkar inte som det ska.. den synkar inte molnet med spaningar, den loggar in o ut hela tiden så spelet avbryts, både online och offline.

om jag spelar offline så funkar det ett tag, sen loggas jag ut o måste logga in igen, o då hittar den inte spaningarna o jag måste börja om, sen huxflux så loggas jag ut men då kommer det upp att jag har spaning på både molnet o lokalt, ena tex 15.3% klarat av spelet o andra 22.4% klarat av spelet, vad jag än väljer så får jag börja på den minsta, eller så får jag börja om från första början

vad är felet?

Permalänk
Medlem

Hur mycket minne har du kvar på din hårddisk?

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Skrivet av falconr:

Hur mycket minne har du kvar på din hårddisk?

som det är nu 40gb på system och lite över 200 på D: där spelet är installerat

Permalänk

gjorde en reparation av spelet och nu värkar det att fungera

GOTT NYTT ÅR!

Permalänk
Medlem

både offline och online tar spelet mer än 2 min att ladda från start, ska det ta så lång tid med 8 gb ram minne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe09:

både offline och online tar spelet mer än 2 min att ladda från start, ska det ta så lång tid med 8 gb ram minne?

Hej

Det beror på vad för hårddisk du har, vad för CPU, samt till viss del internethastighet.
Men ja, GTA V tar löjligt lång tid att ladda, även från en SSD.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

@Bellerefon: i5 6500 k ssd samt 100/10 uppkoppling=) inte så pjåkigt....

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak. GTA Loading! Speciellt när man ska spela online... Finns gott om tid att gå på toa eller koka kaffe iaf.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C