Gtx 760 överhettar till 100C+

Permalänk

Gtx 760 överhettar till 100C+

Hej!
Som titeln säger så har jag ett grafikkort som överhettar rejält så fort det är något som är någorlunda grafikintensivt på datorn. Vilovärme ligger på 50-60C men så fort man startar något grafikintensivt spel som i mitt fall är PUBG så hoppar värmen på bara några sekunder till 100-105C. Detta förstör såklart fpsen som i början är 60fps och sedan dippar till 30.
Jag trodde först att det berodde på att det var mycket damm i grafikkortets fläkt eller att kylpastan hade stelnat. Både dessa sakerna var rätt, det fanns en jäkla massa damm och kylpastan var stelare än min humor. Men även efter ha åtgärdat dessa problem går det fortfarande att steka ägg på kortjäveln. Det enda jag kan tänka på är att luftflödet i mitt chassi verkar vara skit då jag köpt denna dator som en färdigbyggd Asus dator för några år sedan, men jag vet inte varför det skulle spela någon roll nu då jag inte haft det problemet innan. Hittar jag inget så lämnar jag tillbaka datorjäveln då jag fortfarande har garanti men jag vill helst slippa det för tillfället.

Datorspecsen:
Cpu Intel I5 4440
Gpu Geforce 760 192-bit
500W nätagg
8gb ram-minne
Tack i förväg

Permalänk
Medlem

Är du säker på att kylaren fick ordentligt med kontakt när du satte på den igen?

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk

@Keffmode: Ja den verkar ha det, skruvarna på baksidan är så spända som det går.

Permalänk
Medlem

Blås ut kortet med spray luft funkar inte de lossa kylaren o gör rent gpun med isoprpanol el liknande o applisera en liten ärta ny kylpasta o testa

Skickades från m.sweclockers.com