Permalänk

Montering av datorer.

Hej skulle vilja montera denna kundvagn hos er, kan man va med när ni monterar en dator hos en butik?

Vill gärna lära mig lite bättre hur ni gör och vara med då jag har lite synpunkter.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/11267584/99

Permalänk
Inet

@Douglas920:

Hej!

Med vår monteringstjänst monterar vi normalt inte i butik, vi har en särskild verkstad för all montering som är utrustad för det specifikt.
Det går självklart att beställa i butik och få den levererad till butik för vanliga priset, men den byggs då i verkstaden och där går det inte att stå med under montering.

Vi kan montera i butik, men då kan vi tyvärr inte erbjuda det vanliga monteringspriset som är avsett verkstaden. Då är det istället per timme, vilket normalt sett blir dyrare.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

@Inet: vad tar ni i timme :o?

Shift X är en ganska "tight fit" speciellt med 1080 ti, ringde eran support igår och fick förklarat att AUROS Waterforce är mycket mindre än strix och med lite mätning så får den plats i Shift X, dock står det inte i chassit att 2.5 får plats men det är för att 2.5 kort skiftar så mycket i storlekar så inte alla får plats.

Jag är inte rädd att de inte gör ett bra jobb, hade bara velat vara med och se ifall jag byter kort i framtiden, dessutom kunde man testa kylkapaciteten samtidigt.

//Tack för det snabba svaret Inet

Permalänk
Inet

@Douglas920:

Hej igen,

Ja det kan vi förstå, det är ett annorlunda upplägg i det chassit och även om det finns plats för högpresterande komponenter är det inte busenkelt att planera ett bygge i det.

Det kostar 599 kr per timme , och vid mer avancerade byggen så som dessa tar det vanligtvis längre tid. Vill du ha ett kostnadsförslag får du gärna ringa in till oss på kundservice igen.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Sorry for det (kanske?) dryga svaret. Men du kan alltså inte montera ihop datorkomponenter själv men du vill vara med och ha synpunkter när dom bygger?

Det låter som en total mardröm för dem

Har dom lovat att dom kan fixa det så har du väl antagligen en garanti på det också. Du får nog helt enkelt lita på den.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk

@Beatnutz: Ah förstår din fråga och den är inte dryg :). Jag vet hur en dator skall monteras i praktiken, det jag är dålig på är upplägget och att få kablar snyggt osv i och med att jag inte byggt så många (1) datorer innan, speciellt inte tighta där det är viktigt att planera vilka bitar som man ska ta hand om först för att det inte ska köra ihop sig.

Men har nördat mig in på chassit och bitarna jag valt i typ en vecka så jag vet hur det skall placeras för bästa möjliga prestandad samt hade varit kul att fixa RGB i moderkortet innan allt är riggat (kolla färgerna, teman), små saker som det och som sagt i framtiden kommer jag behöva bygga vidare på den. Då är det en god erfarenhet att ha varit med när den monterades ihop från början för att undvika misstag så som korta kablar m.m