Microsoft Classic Intellimouse lanseras i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Classic Intellimouse lanseras i Sverige

Microsofts populära pekdon Intellimouse får nu en uppföljare, vilken kommer med nyheter såsom förbättrad sensor och mer responsiva knappar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Har hört ryktesvägar om att sensorn är mycket sämre än den gamla. Stämmer detta? Står att den är förbrättrad i texten så det känns lite snurrigt.

Grym mus i övrigt!

Permalänk
Medlem

Lite sugen är jag, speciellt som mina två(!) logitechmöss (g400 & mx518) gick och dog i stort sett samtidigt igår. Har haft två Intellimouse tidigare i mitt liv.
Dock bär det emot att köpa en M$-produkt av princip.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Har hört ryktesvägar om att sensorn är mycket sämre än den gamla. Stämmer detta? Står att den är förbrättrad i texten så det känns lite snurrigt.

Grym mus i övrigt!

Hehe, ja, inte lär de väl marknadsföra den med att den är försämrad i alla fall, oavsett hur det ligger till i verkligheten

Brukar ju dock inte vara särskilt svårt att hitta kundrecensioner på nätet. Den typen av problematik noteras i allmänhet i sådana.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Har också hört att sensorn skall vara dålig. Men mycket skit på hör på nätet är inte fakta utan tyckande och sämre än vad? original eller den bästa spelmusen man kan köpa?

Jag tänker nog köpa en iallafall. Sitter på en 3.0 idag som behöver bytas ut, och skall bli riktigt skönt å fått bytt det röda skenet emot vitt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Jag använde MS 3.0 i säkert 4-5 år innan jag bytte för runt 10 år sedan och då var det enligt mig världens bästa mus för CS 1.6. Den har även lämnat ett tydligt avtryck på andra tillverkare som idag tillverkar möss med snarlik form som MS 3.0. Revolutionerande produkt, minst sagt.

Idag många år senare så känns det mer som en nostalgisk produkt snarare än en produkt som kan konkurera med tillverkarna vad det gäller kvalitet och funktion. Musen har om jag förstått rätt en gammal sensor och för 450kr så går det säkert att hitta någonting mycket bättre.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divion:

Har också hört att sensorn skall vara dålig. Men mycket skit på hör på nätet är inte fakta utan tyckande och sämre än vad? original eller den bästa spelmusen man kan köpa?

Jag tänker nog köpa en iallafall. Sitter på en 3.0 idag som behöver bytas ut, och skall bli riktigt skönt å fått bytt det röda skenet emot vitt.

Det är för att det verkar vara en bluetrack sensor i den.. och eftersom den inte är från Pixart så sitter alla hobbytyckare och anser att den är värdelös. Får i flock and what not..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig från att köpa den, fungerar utmärkt!

Permalänk
Medlem

Fick min igår och ersatte min gamla trotjänare som jag har haft i snart 15 år. Dvs. den första ljusgråa iterationen av Intellimouse. (https://imgur.com/a/sWsyV). Antik och sliten eller hur?

Vad det gäller sensorn så är min uppfattning att sensorn inte är sämre än den gamla. Snarare att Microsoft har inte använt sig av en sensor tillämpad för gaming. Det är deras BlueTec sensor som är bättre för kontor och kan användas på glasytor. Finlirar fortfarande i inställningar men kanske får återkomma med en recension som Testpilot?

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk

För mig är dethär den klassiska musen: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/31F8EEZD6TL....
Inte detdär åbäket som gör comeback nu. Stor som ett hus vill jag minnas att den var! (Och det tyckte jag trots att jag har stora händer).

Permalänk
Medlem

nu kanske jag byter mus igen! ni som har köpt den nya intellin: är knapparna lite fastare inte så plastiga?

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem

Jag har kvar min intelli 3.0.. Hon kanske skulle behöva en dusch men hon har alltid varit mig trogen! Kul med en ny tappning dock!

Visa signatur

i7 7700K | Gigabyte Z270 | 16gb DDR4 | GTX1070 | Samsung EVO 960 250gb

Permalänk

Fick min idag. Helt klart den skönaste musen jag haft. 3.0an in all its glory.

Hade 2st tidigare som jag slitet ut och kört på life support.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Skrivet av accel1:

nu kanske jag byter mus igen! ni som har köpt den nya intellin: är knapparna lite fastare inte så plastiga?

Jo jag tycker det, i alla fall de på sidorna.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

Åh! Kommer ihåg, det var min första optiska mus. När jag var competetive i warcraft 3. Fan vad jag älskade den, kommer lätt köpa denna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det är för att det verkar vara en bluetrack sensor i den.. och eftersom den inte är från Pixart så sitter alla hobbytyckare och anser att den är värdelös. Får i flock and what not..

Ja precis, folk är så snabba med att rata saker utan att ens testat det.

Skrivet av Bacchus:

Kunde inte hålla mig från att köpa den, fungerar utmärkt!

Skrivet av steamuser:

Fick min idag. Helt klart den skönaste musen jag haft. 3.0an in all its glory.

Hade 2st tidigare som jag slitet ut och kört på life support.
https://i.imgur.com/P8j4Vxe.jpg

Ni som redan köpt en, kan man ändra dpi:n i mjukvaran? Givetvis skulle jag vilja ställa in 400dpi som originalet å utgå därifrån.
Förövrigt är musen brutalt snygg!

Edit: "Upp till 3 200 punkter per tum (126 punkter per millimeter), kan konfigureras av användaren med MKC installerat"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Entusiast

Perfekt födelsedagspresent till mig själv. Nu kan jag äntligen skicka av min Steelseries Xai och dess värdelösa mjukvara.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ni som haft Intellimouse 3.0 innan: tycker ni att den nya är bättre än den gamla? Vad är bättre med den nya? Har den nya samma storlek som den gamla?

Permalänk
Skrivet av Divion:

Ja precis, folk är så snabba med att rata saker utan att ens testat det.

Ni som redan köpt en, kan man ändra dpi:n i mjukvaran? Givetvis skulle jag vilja ställa in 400dpi som originalet å utgå därifrån.
Förövrigt är musen brutalt snygg!

Edit: "Upp till 3 200 punkter per tum (126 punkter per millimeter), kan konfigureras av användaren med MKC installerat"

Vad är mkc och vart får jag tag på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Skrivet av steamuser:

Vad är mkc och vart får jag tag på det?

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.microsoft.com/accessories/en-us/downloads/mouse-k...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Tackar tackar.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Avstängd

Hade en sån för en massa år sedan och tappade den i golvet så den dog och köpte en logitech 500 och såg aldrig tillbaks

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Jättebesviken på musen just nu. När jag ska testa spela CS så hoppar siktet lite överallt varje gång jag tar ner musen på mattan. Jag lirar med låg sens så jag måste lyfta musen från musmattan när jag ska vända mig 90 grader.

Någon som vet vad det kan bero på? Det är ospelbart just nu. Har testat med tejp på sensorn och då läser den ej av rörelserna. Har lekt med sensen och DPI men det gör ingen nytta. Musmattan är en vanlig NIP tygmatta, har testat med en hård också.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

Jättebesviken på musen just nu. När jag ska testa spela CS så hoppar siktet lite överallt varje gång jag tar ner musen på mattan. Jag lirar med låg sens så jag måste lyfta musen från musmattan när jag ska vända mig 90 grader.

Någon som vet vad det kan bero på? Det är ospelbart just nu. Har testat med tejp på sensorn och då läser den ej av rörelserna. Har lekt med sensen och DPI men det gör ingen nytta. Musmattan är en vanlig NIP tygmatta, har testat med en hård också.

Attan åxo jag som var riktigt sugen på den, utan matta direkt på bordet hur fungerar den då? Kanske på ett vitt A4 papper, glasskiva etc?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Som påpekad av OCN forum: sensor för denna mus är skräp. Hela anledningen (utöver nostalogi) som folk i spelcirklar gillade original musen var pga att den hade sjukt bra precision på sensor. Gillade du musen av ergonomiska skär så finns det ju redan många andra möss med liknande skal med bättre sensor.

Permalänk
Skrivet av Bael:

Attan åxo jag som var riktigt sugen på den, utan matta direkt på bordet hur fungerar den då? Kanske på ett vitt A4 papper, glasskiva etc?

Inte testat med det faktiskt. Åker tillbaka till Inet igen. Sjukt besviken på Microsoft blir nog en Zowie EC1-A eller B. Formen påminner mycket om IE 3.0

Skrivet av mrwu:

Som påpekad av OCN forum: sensor för denna mus är skräp. Hela anledningen (utöver nostalogi) som folk i spelcirklar gillade original musen var pga att den hade sjukt bra precision på sensor. Gillade du musen av ergonomiska skär så finns det ju redan många andra möss med liknande skal med bättre sensor.

Jo det får bli nått annat. Lutar mest åt Zowie EC1-A. Konstigt att MS skulle göra en så stor skillnad. Har ej haft problem med sensorn i den tidigare utgåvan så jag antog att det var samma i denna. Men men, man lär så länge man lever

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

Inte testat med det faktiskt. Åker tillbaka till Inet igen. Sjukt besviken på Microsoft blir nog en Zowie EC1-A eller B. Formen påminner mycket om IE 3.0

När min IE 3.0 lämnade in valde jag en Steelseries Rival. Men jag har läst det med att Zowie påminner om IE 3.0.

Edit. Stavfel

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Påpekar att CM Alcor har ok sensor och är i princip samma form. Finns också en Asus mus med liknande form, vet dock inte om perstandan.