ingen som ska beställa från listan.de?

Permalänk
Hedersmedlem

ingen som ska beställa från listan.de?

jag vill eventuellt handla där, och tänkte om någon annan hade tänkt det som man kunde haka på...
för jag kan ingen tyska, och jag har inte hittat vad fö olika sätt man kan betala med, men vad jag vet är att jag har inte VISA eller liknande kort, jag har kontanter helt enkelt

någon som är sugen?
jag tänkte att om någon annan tar på sig krånglandet med pengar och så
och sedan skickar ut det till de som beställt
typ bussgods eller nåt

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Hedersmedlem

kan ju tillägga att om jag ska handla där så är det en beige yeong yang server cube 0221 jag ska köpa... för det finns bara svart i sverige

men jag tjatar som satan på dustin

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att prata med datorbutiken.com annars. De kanske kan hjälpa dig.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
Testa att prata med datorbutiken.com annars. De kanske kan hjälpa dig.

Tyvärr
jag har redan gjort det...
citat:

Citat:

Tyvärr kan vi inte få tag på den vita modellen, vår leverantör av detta chassit har endast den svarta.

och då svarade jag:

Citat:

Men ni har väl ändå möjlighet att påverka vad eran leverantör tar in eller?
Ni kan väl bara kontakta leverantören och fråga om det inte är möjligt att ta in en hög med sådana burkar...
För om jag som kund har möjlighet att påverka vad NI har i lager så har ju NI som kund möjlighet att påverka vad LEVERANTÖREN har i lager, eller?

och det sista från dem:

Citat:

Då Michael har svaras om han gjort har han redan varit på leverantören.

Såååå.....

det verkar ju vara en mer eller mindre omöjligt med Datorbutiken, så därför vände jag mig till Dustin, i hopp om att de kan försöka lite hårdare.
För jag tror ju inte DatorButiken försökte så hårt...

eller är jag bara störd?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Angående att beställa från www.listan.de så kan jag delge er mina erfarenheter (lite mer än det jag sade i tidigare tråden).

Jag och en kompis gick ihop och beställde från dom för sammanlagt 4000:- som förskottsbetalades in på deras konto. Dom skickade inte ut något meddelande varken när dom mottagit pengarna eller när dom skickade paketet, jag var tvungen att maila dom för att få kollinummer. Att maila dom på engelska var inga problem (min tyska är inte så bra). Allt gick snabbt, några dagar från inbetalningen tills jag fick paketet. Allt var bra packat och så, inga problem. Rekomenderar de verkligen, deras webbutik är så otroligt mycket mer informativ än alla svenska jag sett.

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!

Permalänk
Medlem

noCode: Det låter ju bra
Jag har funderat på att beställa lite därifrån

Permalänk
Medlem

w1per: Köpte ju min vattenkylning där. Polaren köpte ett chassi (Avance D031, otroligt prisvärt). Kan ju inte garantera att allt går lika smidigt som för mig, men det är ju iaf inget lurendrejeriföretag.

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!

Permalänk
Hedersmedlem

w1per: ska du beställa?
kan man eventuellt hänga på?
ska du på dreamhack summer?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Nej jag ska inte på dh nu till sommarn och jag bor lite för långt bort.

Permalänk
Medlem

Hmm funkar deras webbshop, jag trycker på lägg i varukorg men de läggs ju inte i varukorgen, skumt!

Permalänk
Hedersmedlem

w1per:
ok då blir det kanske jobbigare om det är en tung burk..

men om du vill så kan du ju säga till om du vill beställa

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
Hmm funkar deras webbshop, jag trycker på lägg i varukorg men de läggs ju inte i varukorgen, skumt!

Deras webbshop fungerar alldeles utmärkt för mig iaf.

Permalänk
Medlem

w1per, funkar bra nu, var nått cookiekrångel tror jag...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
Testa att prata med datorbutiken.com annars. De kanske kan hjälpa dig.

EDIT:
såg att jag redan svarat där...

hehe, nu är det fanimej bara listan.de som gäller verkar det som...

och nu har inte ens datorbutiken.com den svarta kvar i sitt sortiment...
lite surt...

jag har alltid tur...

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

hej

de gar att beställa även fran sverige, du maste betala i förskott till doms bank o du betalar 14,50 euro för frakten om de e under 30 kg.

sa fort du lägger allt i varukorgen, kan du skriva in sverige o adressen o allt o när de e klart o allt skickat far du deras banknummer per email.

ja kan tyska , da e allt lite enklare

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fio2912
hej

de gar att beställa även fran sverige, du maste betala i förskott till doms bank o du betalar 14,50 euro för frakten om de e under 30 kg.

sa fort du lägger allt i varukorgen, kan du skriva in sverige o adressen o allt o när de e klart o allt skickat far du deras banknummer per email.

ja kan tyska , da e allt lite enklare

hmm jo det visste jag redan iofs

hehe babelfish

men tänk på att jag är en nervös och feg människa

om något skulle strula är inte jag den som kan ringa till dem och ryta typ..

hehe

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

ja ok de e klart

lite dumt de hela, varför finns de inte i sverige? de fattar ja inte?

ibland tycker ja det finns ingenting i sverige, men just de som ja ville ha finns i sverige o inte här i österrike.

helt tokigt......

synt att ja inte kommer att komma till sverige tills i sena hösten,.... kanske hade ja kunnat ta med ett at dig,.... men vem vet om de finns i österrike??!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fio2912
ja ok de e klart

lite dumt de hela, varför finns de inte i sverige? de fattar ja inte?

ibland tycker ja det finns ingenting i sverige, men just de som ja ville ha finns i sverige o inte här i österrike.

helt tokigt......

synt att ja inte kommer att komma till sverige tills i sena hösten,.... kanske hade ja kunnat ta med ett at dig,.... men vem vet om de finns i österrike??!!

hehe näe men jag får beställa ett helt enkelt

men det knepiga är ju att man kan välja att bli återförsäljare åt dem..

och det är knepigt att ingen datorbutik i sverige har valt tycker jag...

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.