Frågor, Corsair PCI-E-kablar

Permalänk
Medlem

Frågor, Corsair PCI-E-kablar

På kartongen till RM750x finns en bild på en PCI-E med symbolen x4.
hemsidan står det "PCIe Connector 4".
Tittar man på samma hemsida på foto på RM750x ser det bara ut att vara tre anslutningar för PCIE och tittar man på fotot på vilka kablar som ingår ser det bara ut som två PCI-E. Då misstänker jag att det inte är 4 PCI-Ekablar som ingår, utan två dubbelPCI-E.
Då betyder det att det finns en PCI-E-anslutning kvar.

Jag skulle vilja köpa några sådana PCI-E-kabel med egenskaper som liknar original dvs den behöver varken vara sleevad eller ha RGB

Var jag än tittar är dessa kablar(med samma egenskaper som original) slut och återförsäljarna verkar inte kunna svara på när de inkommer nya. Är det någon som vet vart jag kan vända mig?

Permalänk
Medlem

Om jag fattar det hela rätt så är det "bara" 2xPCI-E utgångar och en 4+4(EPS) till CPU utgång på RM750x. Ska du ha PCI-E till 3 grafikkort så har du ingen kvar till processorn.

Sen kan det vara så att det ingår 4x PCI-E men 2st är med enkelkontakter och 2st är med dubbelkontakter, här blir jag lite osäker om det är så.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

@Krokarn: Du har nog rätt, en av de tre kan vara avsedd för CPU. Får titta på det nästa gång jag är i närheten av den PSU:n.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av MeatEatR:

På kartongen till RM750x finns en bild på en PCI-E med symbolen x4.
hemsidan står det "PCIe Connector 4".
Tittar man på samma hemsida på foto på RM750x ser det bara ut att vara tre anslutningar för PCIE och tittar man på fotot på vilka kablar som ingår ser det bara ut som två PCI-E. Då misstänker jag att det inte är 4 PCI-Ekablar som ingår, utan två dubbelPCI-E.
Då betyder det att det finns en PCI-E-anslutning kvar.

Jag skulle vilja köpa några sådana PCI-E-kabel med egenskaper som liknar original dvs den behöver varken vara sleevad eller ha RGB

Var jag än tittar är dessa kablar(med samma egenskaper som original) slut och återförsäljarna verkar inte kunna svara på när de inkommer nya. Är det någon som vet vart jag kan vända mig?

Alltså du har tre stycken portar för PCIe och EPS. Ena kommer du nog behöva till moderkortet (CPU). Då har du två kvar och där kan du koppla in de kablarna som följer med som sen splittar till två 8pin.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan