MSI Codex @ Elgiganten 15990:- . prisvärd?

Permalänk

MSI Codex @ Elgiganten 15990:- . prisvärd?

Rea just nu på Elgiganten MSI Codex 1080 I7

Förutom lite slöare minnen ser ju priset helt ok ut. En googling på Codex gav dock inte mycket, är det hemmasnickeri från Elgiganten?
Har personligen en budget på 15K just nu och vill försöka få in 1080+I7 Coffeelake i den budgeten

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Skrivet av hazzemannen:

Rea just nu på Elgiganten MSI Codex 1080 I7

Förutom lite slöare minnen ser ju priset helt ok ut. En googling på Codex gav dock inte mycket, är det hemmasnickeri från Elgiganten?
Har personligen en budget på 15K just nu och vill försöka få in 1080+I7 Coffeelake i den budgeten

Du får det inte billigare iaf, det är ju inte topp komponenterna men den kommer ju funka klockrent iaf.
Funderade på den datorn elr den andra som kostade 13337 kr men då var det 1070 m i5 8600k.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Chassit har en hård design. Köp!

Nej men.. det är faktiskt bra komponenter för det priset. Svårt att få något som skulle prestera likvärdigt om man skulle plocka ihop någonting själv.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Vad jag kommer ihåg så har MSI Armor en riktigt dålig kylare, PSU/moderkort okänd, chassit troligtvis subpar, antagligen stock CPU kylare.

Ungefär vad man brukar få från prebuilts.
Inget att dregla över.

Permalänk

Jag funderar på denna dator. Någon som köpt den och är nöjd/missnöjd?

Permalänk
Skrivet av ProsciuttoR:

Jag funderar på denna dator. Någon som köpt den och är nöjd/missnöjd?

Kab lova att du kmr bli nöjd, ska du köpa allt med delar m windows o montering så kmr det att bli 2-3 tusen kr dyrare för dig, så denna e det billigaste

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sinery:

Vad jag kommer ihåg så har MSI Armor en riktigt dålig kylare, PSU/moderkort okänd, chassit troligtvis subpar, antagligen stock CPU kylare.

Ungefär vad man brukar få från prebuilts.
Inget att dregla över.

MSI Armor är väl mer eller mindre lika bra som deras MSI Gaming kylare vilken är typ klassledande i nuvarande generation. Palits Jetstream/Gainward Phoenix är väl den andra bad boyen. Då det är MSI's egna dumburk lär det även vara ett MSI mammabräda i burken & då det inte ännu finns några budget styrkretsar under Z370(?) så lär det inte finnas någon anmärkningsvärt att direkt klanka ned på även hos den fronten. Prisvärd färdigbyggd dumburk indeed, testade knepa ihop motsvarande komponenter själv tidigare & kom _då_ fram till att man som bäst kommer upp i en 200 kr billigare build som har ett gold certifierat nätagg fast istället då utan medföljande Windows licens medräknat. Känner att mina överlägsna datorinköpsoptimeringsskillz har blivit förlegade då man nu istället lika gärna(om inte ännu hellre) kan rekommendera burkar likt den vi diskuterar till premium-dumburks letande folks tack vare Elgiganten sub-amazon-optimala lagersystem & MSI's egna subventionerade komponentbygge +addera lite Intel pengar under bordet samt Micrisofts subventionerade SauronDos 10tm så är vi i hamn.

Mvh r3mpuh

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

MSI Armor är väl mer eller mindre lika bra som deras MSI Gaming kylare vilken är typ klassledande i nuvarande generation. Palits Jetstream/Gainward Phoenix är väl den andra bad boyen. Då det är MSI's egna dumburk lär det även vara ett MSI mammabräda i burken & då det inte ännu finns några budget styrkretsar under Z370(?) så lär det inte finnas någon anmärkningsvärt att direkt klanka ned på även hos den fronten. Prisvärd färdigbyggd dumburk indeed, testade knepa ihop motsvarande komponenter själv tidigare & kom _då_ fram till att man som bäst kommer upp i en 200 kr billigare build som har ett gold certifierat nätagg fast istället då utan medföljande Windows licens medräknat. Känner att mina överlägsna datorinköpsoptimeringsskillz har blivit förlegade då man nu istället lika gärna(om inte ännu hellre) kan rekommendera burkar likt den vi diskuterar till premium-dumburks letande folks tack vare Elgiganten sub-amazon-optimala lagersystem & MSI's egna subventionerade komponentbygge +addera lite Intel pengar under bordet samt Micrisofts subventionerade SauronDos 10tm så är vi i hamn.

Mvh r3mpuh

Antar att du är utsänd från Elgiganten, men det fungerar, ta mina pengar och ge mig dumburken nu!

Permalänk
Administrativ avgift

@Sinery: lite o ta i , det är ingen bra kylare för varmare kort såsom 1080/1080ti. Men för svala 1070 så är det inga problem. Enda jag skulle vilja veta , vad för exakt moderkort och nätaggregat som sitter i.

Tror vi kanske det är en MSI CPU kylare i också kanske ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.DSS:

Antar att du är utsänd från Elgiganten, men det fungerar, ta mina pengar och ge mig dumburken nu!

Haha, verkligen inte. Dumburken finns dock i lager hos Elgigantens butik Backaplan i Göteborg:
Backavägen 2
417 05 Göteborg
0771 - 115 115

EDIT@

Skrivet av andra94:

@Sinery: lite o ta i , det är ingen bra kylare för varmare kort såsom 1080/1080ti. Men för svala 1070 så är det inga problem. Enda jag skulle vilja veta , vad för exakt moderkort och nätaggregat som sitter i.

Tror vi kanske det är en MSI CPU kylare i också kanske ?

Likt vad andra94 säger så är Armor kylaren inget att hänga i granen för 1080 ti.
Hade minnet av 1070 siffrorna i huvudet, my bad. Det är 1080 det rör sig om för burken som diskuteras.
Skulle gissa på ett mellanting iaf utav bu & bä, men orkar inte googla efter faktiska 1080(no ti) Armor siffror. /r3mpuh