Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Det skall bli intressant att följa utvecklingen av detta.
Spelar gärna Classic själv, men tror inte att det kommer att bli verklighet så fort som några verkar tro.
Tror ni på release 2018?

Nej, inte 2018. Battle for Azeroth släpps 2018 och dom lär inte vilja stjäla spelare från det, utan jag tror dom implementerar classic mellan Battle for Azeroth och nästa expansion så mest troligtvis 2019.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Nej, inte 2018. Battle for Azeroth släpps 2018 och dom lär inte vilja stjäla spelare från det, utan jag tror dom implementerar classic mellan Battle for Azeroth och nästa expansion så mest troligtvis 2019.

Jag tror inte att konkurrensen sinsemellan är så stor. Vanilla WoW och dagens WoW är såpass annorlunda spel att jag tror att de sällan lockar samma typ av spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag tror inte att konkurrensen sinsemellan är så stor. Vanilla WoW och dagens WoW är såpass annorlunda spel att jag tror att de sällan lockar samma typ av spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Sen har ju arbetet med wow classic precis börjat. De har ju inte ens visat screenshots från det. Tror det inte kommer ut nästa år.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Tror på 2019 precis som ni övriga, men har gärna fel. Det vore trevligt med en glad överraskning 2018.

Permalänk
Medlem

Det jag kommer att gilla med WoW:Classic är titanforging och legendaries försvinner. MEN detta kommer på bekostnad på saker jag verkligen gillar, kunna använda alla specs för klasserna utan att behöva fara till en class trainer är otroligt skönt, likaså friheten att byta talents (utan en större kostnad)...

I alla fall försök från Blizzard att ha alla klasser sånär lika i dps/hps/tanking, även om dom inte alltid lyckats så bra. Hur många warriors kommer det inte finnas i Classic gentemot typ shamaner eller warlocks? Vill HEMSKT gärna se balanseringar av klasserna.

Förstår sedan inte varför folk inte vill att nuvarande grafiken ska implementeras? Sätt den gamla grafiken till default och låt oss som vill ha den nya ha den möjligheten.....

I övrigt vill jag gärna att Blizzard fixar buggarna som fanns.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

Om gamla hederliga world pvp kommer tillbaka så kanske det är dags å skaffa WoW igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Det jag kommer att gilla med WoW:Classic är titanforging och legendaries försvinner. MEN detta kommer på bekostnad på saker jag verkligen gillar, kunna använda alla specs för klasserna utan att behöva fara till en class trainer är otroligt skönt, likaså friheten att byta talents (utan en större kostnad)...

I alla fall försök från Blizzard att ha alla klasser sånär lika i dps/hps/tanking, även om dom inte alltid lyckats så bra. Hur många warriors kommer det inte finnas i Classic gentemot typ shamaner eller warlocks? Vill HEMSKT gärna se balanseringar av klasserna.

Förstår sedan inte varför folk inte vill att nuvarande grafiken ska implementeras? Sätt den gamla grafiken till default och låt oss som vill ha den nya ha den möjligheten.....

I övrigt vill jag gärna att Blizzard fixar buggarna som fanns.

Det fanns ju legendaries i WoW:Classic!

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffinet:

Det fanns ju legendaries i WoW:Classic!

Men det var legendaries på riktigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Men det var legendaries på riktigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo sant, det var legendaries till 1 snubbe som 40 pers behövde hjälpa till med, kändes lite mer episkt att gå runt med en sån.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffinet:

Jo sant, det var legendaries till 1 snubbe som 40 pers behövde hjälpa till med, kändes lite mer episkt att gå runt med en sån.

Personen i fråga fick dock investera tid och guld i mats osv. Det var definitivt inte gratis med legs på den tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Skrivet av muffinet:

Jo sant, det var legendaries till 1 snubbe som 40 pers behövde hjälpa till med, kändes lite mer episkt att gå runt med en sån.

Det kändes till och med bra att vandra omkring i blått på den tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klumpeduns:

Dualspec är nog det man skulle sakna mest på en classic server. En del skulle nog säga flying mounts, men jag tyckte mer att de förstörde spelet. Jag älskade att man inte kunde flyga i WoD. Back to basics.

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan ju alltid hoppas att Blizzard tar sitt förnuft till fånga och implementerar QOL features så som dual spec? Vore ju knappast inkräktande på Classic upplevelsen på något sätt.

Även tillgång till alla nuvarande raser hade jag inte sett som något problem, but that's me.

Permalänk
Medlem

När man levlar i Wow idag så tar man bara upp kartan och så ser man exakt vart man ska gå för att döda creatures eller vad det nu är. I vanilla fick man själv hitta, med hjälp av beskrivningen. Men det fanns ju tredjepartstillägg som hjälpte till, men hur som helst så tvingade det fram samarbete. Det gick snabbare och lättare att hjälpas åt att questa.

Minns också att det var svårare att köra instanser, det krävdes mer av varje person med crowd control. Har dock inte kört så mycket dungeons på ett några år så det kanske har förändrats igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Avstängd

Så kan man oxå säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

När man levlar i Wow idag så tar man bara upp kartan och så ser man exakt vart man ska gå för att döda creatures eller vad det nu är. I vanilla fick man själv hitta, med hjälp av beskrivningen. Men det fanns ju tredjepartstillägg som hjälpte till, men hur som helst så tvingade det fram samarbete. Det gick snabbare och lättare att hjälpas åt att questa.

Minns att Thottbott var min bästa vän i vanilla och BC.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

Man kan ju alltid hoppas att Blizzard tar sitt förnuft till fånga och implementerar QOL features så som dual spec? Vore ju knappast inkräktande på Classic upplevelsen på något sätt.

Även tillgång till alla nuvarande raser hade jag inte sett som något problem, but that's me.

Tur att det finns ett spel som heter world of warcraft legion. Du bör spela det så vi andra kan spela classic som det ska vara ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pwncake:

Tur att det finns ett spel som heter world of warcraft legion. Du bör spela det så vi andra kan spela classic som det ska vara ^^

Nåja, även för oss som har härliga minnen från classic så fanns det allt saker som störde en redan på den tiden. Jag störde mig redan från första början på att det var ett så högt straff på att respeca. Men som sagts tidigare, börjar Blizzard inplementera en sak som inte var med i originalet för att folk önskar det, så är vi inne på en slipery slope.

Hade jag fått ändra en sak så är det dual spec, alternativt en lägre kostnad (kanske en QoL som skulle kunna accepteras). Men alla har ju garanterat sitt eget lilla önskemål så det är bara att acceptera classic som det var/är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Vill de ha tillbaka min pengar bör de släppa spelet 2018.
Hoppas verkligen inte de försöker göra spelet "intressant" för spelare som aldrig spelat det. Allt kommer ju på silverfat nu.

Kommer spela det som casual, aldrig att jag går med ett hardcore guild för 40 manna raid igen. haha. Folk är ju mer vana nu så det lär dyka upp rätt många "lfg onyxia/Molten core" även utan guild. Tillbaka till Ninjalooters xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Superkonstigt. Är det riktat mot en ny generation spelare? Det kommer inte funka. Är det riktat mot gamla spelare? Det kommer inte funka heller. Man kan inte gå tillbaka i tiden! Även om man skulle vilja...

Jag är tvärr inne på samma spår, jag fruktar att det är nostalgin som spelar er ett spratt. Vanilla var en häftig tid men det går som sagt inte att gå tillbaka i tiden. Hur kul kommer det egentligen vara att spela om samma gamla quest, samma dungeons?

Nu kan jag inte tala för andra människor men när jag tänker tillbaka på min tid med Vanilla så associerar jag det med min bekymmersfria tonårsperiod i livet och att jag hade tiden att upptäcka det här mästerverket med mina dåvarande vänner. Hade jag börjat spela idag hade jag på sin höjd hunnit med att samla de tio björnpälsarna jag samlat tiotals gånger förut innan livets andra förpliktelser kallar. För mig hade det blivit än helt annan upplevelse, men jag kan misstänka att situationen är liknande för många fler.

Lyckas folk hitta spelets forna glans och känna den eufori man kände när man fick upp login-screenen så är det självklart fantastiskt, men jag är tveksam.

Skrivet av MinscS2:

Det är snarare folket/guildsen (och känslan av att vara 10 år yngre och problemfri) jag saknar, och det är inget som någonsin kommer komma tillbaka, vanilla-servrar eller ej.

Såg detta efter att jag hade postat, det är precis det här jag menar. Jävligt synd att man inte kan gå tillbaka i tiden då känslan var helt obeskrivlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

Så kan man oxå säga

Gillar Asmongold men ibland så undrar jag. Kollade på hans stream häromdagen när han körde 60instanser med Sodapoppin och andra wowstreamers. De pratade och körde medans Asmongold satt tyst och rullade med ögonen och blev mer och mer röd i nyllet av irritation. Han kan ju få totala härdsmältor när han lirar med följare.

Jag har aldrig varit elitspelare. Lirar som tidsfördriv, både då och nu. Är jag "mindre värd" som woware? Kanske men gillar inte "von oben" attityden, där man idiotförklarar folk som inte är insatta till 100%.

Skrivet av Klumpeduns:

Nåja, även för oss som har härliga minnen från classic så fanns det allt saker som störde en redan på den tiden. Jag störde mig redan från första början på att det var ett så högt straff på att respeca. Men som sagts tidigare, börjar Blizzard inplementera en sak som inte var med i originalet för att folk önskar det, så är vi inne på en slipery slope.

Hade jag fått ändra en sak så är det dual spec, alternativt en lägre kostnad (kanske en QoL som skulle kunna accepteras). Men alla har ju garanterat sitt eget lilla önskemål så det är bara att acceptera classic som det var/är.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Matheeeew:

Jag är tvärr inne på samma spår, jag fruktar att det är nostalgin som spelar er ett spratt. Vanilla var en häftig tid men det går som sagt inte att gå tillbaka i tiden. Hur kul kommer det egentligen vara att spela om samma gamla quest, samma dungeons?

Nu kan jag inte tala för andra människor men när jag tänker tillbaka på min tid med Vanilla så associerar jag det med min bekymmersfria tonårsperiod i livet och att jag hade tiden att upptäcka det här mästerverket med mina dåvarande vänner. Hade jag börjat spela idag hade jag på sin höjd hunnit med att samla de tio björnpälsarna jag samlat tiotals gånger förut innan livets andra förpliktelser kallar. För mig hade det blivit än helt annan upplevelse, men jag kan misstänka att situationen är liknande för många fler.

Lyckas folk hitta spelets forna glans och känna den eufori man kände när man fick upp login-screenen så är det självklart fantastiskt, men jag är tveksam.

Såg detta efter att jag hade postat, det är precis det här jag menar. Jävligt synd att man inte kan gå tillbaka i tiden då känslan var helt obeskrivlig.

*tumme upp*

Som jag skrev ovan, om "elitspelarna" som alltid skulle tala om för en vilken idiot man var. Är nog likadant idag men passar mig för instanser och dylikt.

Har en episod som fick mig att lägga ner instanskutandet och raidandet i wow. Blev övertalad att hänga på med huntern och raida i Molten Core / BWL. Brukade studsa med och göra så gott jag kunde. Lirat i samma guild sedan SWGtiden alla då.

En gång i MC så kunde huntern som pullade inte vara med så rl kom på den briljanta ideén att jag skulle sköta pullandet. Sa att jag var osäker och inte ville paja raiden (fanns fler hunters med) men blev "påtvingad" pullrollen.

Var osäker och frågade för att vara säker i Ventrilo om alla var redo inför pullandet. Gick väl hyfsat tyckte jag tills en bit in i MC så fick rl härdsmälta över hur kass jag var på pullandet och hur kass jag var generellt. Han övertog pullandet med sin warrior och efter det så satte jag aldrig min fot i raider eller instanser igen.

Visst att jag har väl tvingat in mig själv i instanser vid behov då det behövts men då via det mer anonyma groupfinder.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beginner:

Har en episod som fick mig att lägga ner instanskutandet och raidandet i wow. .....

Jag hade turen att spela med vettiga människor under den tiden jag var som mest aktiv (Vanilla, TBC, WotLK), men det som gjorde att jag tappade suget mycket var den generella stämningen i huvudsakligen BGs.

En normal BG på vanilla-tiden såg ut såhär:
- Joinar BG
- Möter premade hälften av gånger
- Snackar taktik eller skit med varandra
- Matchen tar slut och alla accepterar utgången (oftast)

På slutet var mina erfarenheter av BGs mer i stil med:
- Joinar BG
- Så fort man ligger under efter de första två minuterna börjar folk snacka skit om varandra
- Alternativt så säger ingen någonting alls under hela matchen, varpå man förlorar och snacket är samma som föregående punkt

Slut är tiderna då random personer faktiskt ansträngde sig för att lyckas, istället för att förvänta sig att alla kan läsa ens tankar och bli otrevlig när de inte gör det.

/rant

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Spännande att se vart det tar vägen. Det är ju både plus och minus med alla features.

När man bara var på en server sanerades idioter bort ganska självgående. Cross server är ju smidigt ...men ger samtidigt inga incitament att bete sig på det sociala planet.
När man var tvungen att själv samla ihop ett gäng och fysiskt ta sig till instansen kämpade man på även om det gick dåligt. För man hade investerat tid och energi för att ta sig dit.
När man inte kunde flyga var man tvungen att verkligen resa genom världen. Det var mer en värld full av äventyr, möten och överraskningar än ett min/max-spel där man trycker på en knapp och sen bara väntar.
När fokuset på pvp ökade skulle alla klasser plötsligt kunna göra allt. Behovet av teamwork försvann i princip.
Allt blev så förenklat och lättillgängligt att ingen längre värdesatte något. Vare sig utrustning eller samspel.

En av mina favoriter, utrustning som hade en viss chans att utlösa ngn spell eller liknande, försvann när det inte uppskattades i pvp-sammanhang. Allt skulle vara förutsägbart på decimalen...mer ett minmax spel återigen snarare än en värld med sociala interaktioner.

Instanser som tidigare krävde att man förberedde sig ordentligt blev ...urvattnade.

Alla ändringar som gjordes för att göra allt enklare och snabbare urvattnade sakta spelet till att bli ngt annat. Polarn som fortfarande spelar påstår att det fortfarande är lite utmanande på de allra svåraste raiderna. Vore kul om det svängde om igen att bli utmanande för vanliga människor. Annars tröttnar i alla fall jag ganska fort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Spännande att se vart det tar vägen. Det är ju både plus och minus med alla features.

När man bara var på en server sanerades idioter bort ganska självgående. Cross server är ju smidigt ...men ger samtidigt inga incitament att bete sig på det sociala planet.
När man var tvungen att själv samla ihop ett gäng och fysiskt ta sig till instansen kämpade man på även om det gick dåligt. För man hade investerat tid och energi för att ta sig dit.
När man inte kunde flyga var man tvungen att verkligen resa genom världen. Det var mer en värld full av äventyr, möten och överraskningar än ett min/max-spel där man trycker på en knapp och sen bara väntar.
När fokuset på pvp ökade skulle alla klasser plötsligt kunna göra allt. Behovet av teamwork försvann i princip.
Allt blev så förenklat och lättillgängligt att ingen längre värdesatte något. Vare sig utrustning eller samspel.

En av mina favoriter, utrustning som hade en viss chans att utlösa ngn spell eller liknande, försvann när det inte uppskattades i pvp-sammanhang. Allt skulle vara förutsägbart på decimalen...mer ett minmax spel återigen snarare än en värld med sociala interaktioner.

Instanser som tidigare krävde att man förberedde sig ordentligt blev ...urvattnade.

Alla ändringar som gjordes för att göra allt enklare och snabbare urvattnade sakta spelet till att bli ngt annat. Polarn som fortfarande spelar påstår att det fortfarande är lite utmanande på de allra svåraste raiderna. Vore kul om det svängde om igen att bli utmanande för vanliga människor. Annars tröttnar i alla fall jag ganska fort.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med dig om det mesta, men när det kom till PvP som AV/AB osv så led de starkt i början av att bara köras per server. Min server hade många fler alliance, så kötiderna var absurda. Battlegroups var en välkommen förbättring.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Det här se jag mycket fram emot. Jag spelade mycket i Vanilla men det var först i TBC som jag raidade på riktigt. Jag spelade mycket i WOTLK och CATA också men WOTLK är nog den sista sista expansionen som jag kommer kommer att titta tillbaka på med saknad. Wow dog tillsammans med arthas...

Det skall bli spännande och se hur allt kommer implementeras. Om det kommer en fast version med allt redan patchat och klart eller om det uppdateras med tiden.

Visst fanns det många irritationsmoment förr i spelet som de har rättat till idag men någonstans så känner jag att det inte var spelbarheten som gjorde wow bra. Det var känslan av att vara en individ i en stor värld tillsammans med alla andra spelare. Den känslan finns inte längre i spelet. Det hade lika gärna kunnat vara ett menyspel där du klickade på vilken dungeon/raid/battleground du vill köra, precis som när man väljer map i battlefield...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Det här se jag mycket fram emot. Jag spelade mycket i Vanilla men det var först i TBC som jag raidade på riktigt. Jag spelade mycket i WOTLK och CATA också men WOTLK är nog den sista sista expansionen som jag kommer kommer att titta tillbaka på med saknad. Wow dog tillsammans med arthas...

Det skall bli spännande och se hur allt kommer implementeras. Om det kommer en fast version med allt redan patchat och klart eller om det uppdateras med tiden.

Visst fanns det många irritationsmoment förr i spelet som de har rättat till idag men någonstans så känner jag att det inte var spelbarheten som gjorde wow bra. Det var känslan av att vara en individ i en stor värld tillsammans med alla andra spelare. Den känslan finns inte längre i spelet. Det hade lika gärna kunnat vara ett menyspel där du klickade på vilken dungeon/raid/battleground du vill köra, precis som när man väljer map i battlefield...

Det kommer aldrig komma färdig-patchat direkt. Det skulle aldrig fungera, utan de måste köra patcherna som det var i retail mer eller mindre. MC/ONY -> DM -> AV/BWL -> ZG -> AQ -> NAX.. Typ ish så? Sen fanns det ju patcher mellan det också så klart.
Släpper de allt direkt skulle det bli chaos och otroligt tråkigt. Progressen som är rolig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Det kommer aldrig komma färdig-patchat direkt. Det skulle aldrig fungera, utan de måste köra patcherna som det var i retail mer eller mindre. MC/ONY -> DM -> AV/BWL -> ZG -> AQ -> NAX.. Typ ish så? Sen fanns det ju patcher mellan det också så klart.
Släpper de allt direkt skulle det bli chaos och otroligt tråkigt. Progressen som är rolig

Frågan är bara vad som händer sedan i så fall? Tar det stopp eller fortsätter vi med TBC?

Jag skulle vilja se en helt färdig version där man ändå måste progressa igenom allt innehåll, inte som idag där enbart det senaste innehållet är akutuellt.

Permalänk
Skrivet av Shepard:

Frågan är bara vad som händer sedan i så fall? Tar det stopp eller fortsätter vi med TBC?

Jag skulle vilja se en helt färdig version där man ändå måste progressa igenom allt innehåll, inte som idag där enbart det senaste innehållet är akutuellt.

Vore väl häftigast om det var som vid release med patcher och content men att dem lägger till patcher snabbare än tidigare då vi antagligen kommer progressa fortare än för 12 år sen. Antar att om Classic är populärt så finns det inget som hindrar dem från att gå vidare med TBC osv.

Har för övrigt undrat om det kommer krävas en subscription eller inte? Bäst för Blizzard vore nog att ha en gemensam sub för Retail och Classic för att locka in spelare som vill komma tillbaka till Classic även kan testa retail utan att betala extra.

Permalänk
Medlem

Minns när man började spela WoW kort efter lanseringen. Vilket slit och vilken utmaning det var då.

Man spelade några veckor och kom i stort sett inte någonstans, gjorde nästan ingen "progress" så att säga. xD

Nej jag saknar det verkligen inte. Men förstår dem som faktiskt vill att spel ska ta tid.

Permalänk
Medlem

Alla spelare borde få vote innan dom implementerar nått nytt!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850